۱۴۰۳ مهر ۱۴, شنبه

گمانه‌زنی‌ها درباره وضعیت اسماعیل قاآنی پس از حمله هوایی اسرائیل به بیروت

 گمانه‌زنی‌ها درباره وضعیت اسماعیل قاآنی پس از حمله هوایی اسرائیل به بیروت


قاآنی مرد یا زنده است؟ 

«کانال 12» اسرائیل روز شنبه فاش کرد که مقامات لبنانی در حال بررسی این موضوع هستند که آیا اسماعیل قاآنی در حملات اخیر اسرائیل به حومه جنوبی بیروت زخمی شده است یا خیر.

منابع «العربیه» نیز گزارش دادند که پس از حملات اسرائیل که فرماندهان برجسته سپاه پاسداران را هدف قرار داده است، قاآنی از انظار عمومی ناپدید شده و احتمالاً تحت مراقبت‌های حفاظتی قرار گرفته است

اسماعیل قاآنی کجاست؟

ابهامات پیرامون سرنوشت او پرسش‌های بسیاری را مطرح کرده است. آخرین بار او در دفتر عبدالله صفی‌الدین، نماینده حزب‌الله در تهران، دیده شد. این ملاقات دو روز پس از کشته شدن حسن نصرالله در حمله اسرائیل به حومه جنوبی بیروت اتفاق افتاد. منابع العربیه گزارش داده‌اند که قاآنی پس از حمله هفت اکتبر، چندین بار بین عراق، سوریه و لبنان سفر کرده و در این سفرها با نصرالله و فواد شکر، که اواخر ژوئیه توسط اسرائیل ترور شد، دیدار کرده است.

در جلسه‌ای که در مقر رهبری حزب‌الله در حومه جنوبی بیروت برگزار شد، قاآنی به حاضران اعلام کرده بود که به همراه رئیس دفترش، «احسان»، به آنها ملحق خواهد شد. اما بعداً حضور خود را لغو کرد. حمله اسرائیل درست همان جلسه‌ای را هدف قرار داد که قاآنی در آن حضور نیافته بود.

سناریوهای رخنه اطلاعاتی؛ «احسان» کیست؟

یکی از سناریوهای مطرح این است که نفوذ اطلاعاتی اسرائیل ممکن است از طریق قاآنی، رئیس دفتر او «احسان» یا از طریق بخش‌هایی در نیروی قدس سپاه صورت گرفته باشد. برخی در حزب‌الله معتقدند که این نفوذ از طریق قاآنی انجام شده است. با این حال، برخی محافل ایرانی بر این باورند که احتمالاً رئیس دفتر او، احسان، مسئول این رخنه اطلاعاتی بوده است.

قاآنی نیز معتقد است بخش پیشگیری از نفوذ به سپاه قدس که خودش مسئول آن است، هدف نفوذ اطلاعاتی قرار گرفته است.

آوریل گذشته، قاآنی در اتاق عملیات «وعده صادق 1» حضور داشت، زمانی که ایران به حمله اسرائیل به کنسولگری خود در دمشق واکنش نشان داد. در آن زمان، قاآنی بیانیه‌ای صادر کرد و با مطبوعات مصاحبه کرد. اما در اطلاعیه مربوط به عملیات «وعده صادق 2»، که در واکنش به قتل اسماعیل هنیه، نصرالله و عباس نیلفروشان بود، حضور نداشت. منابع «العربیه احتمال داده‌اند که قاآنی تحت نظارت قرار گرفته باشد.العربیه فارسی

مسعود رجوی - ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - دومین ضربه سنگین به خامنه‌ای و رژیم ولایت در جنگ لبنان

 مسعود رجوی - ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - دومین ضربه سنگین به خامنه‌ای و رژیم ولایت در جنگ لبنان

مسعود رجوی - ۱۴مهر ۱۴۰۳
مسعود رجوی - ۱۴مهر ۱۴۰۳

مسعود رجوی-۱۴ مهر ۱۴۰۳

دومین ضربه سنگین به خامنه‌ای و رژیم ولایت در جنگ لبنان

خبرها حاکی از حذف جانشین حسن نصرالله است قبل از این‌که بر مسند بنشیند

اگر خامنه‌ای عاقل و در وضعیت متعادل بود از یک‌ سوراخ ”نفوذ“ دو بار گزیده نمی‌شد

البته در نمایش جمعه به روی خود نیاورد و صورت خود را با خطبه‌خوانی عربی سرخ کرد!

می‌گویند چرا خامنه‌ای برای قاسم سلیمانی ۳ روز اما برای حسن نصرالله ۵ روز عزا اعلام کرد؟

زیرا این یکی برای بقای نظام در استراتژی صدور ارتجاع و جنگ‌افروزی بسا مهم‌تر بود

جایگزین‌سازی برای این یکی به‌مراتب مشکل‌تر از قاسم سلیمانی است

حسن نصرالله به گفتهٔ رژیم ”رهبر محور مقاومت“ یعنی نیابتی‌ها بود که مرکز ثقل آنها در لبنان است

سالیان گفته‌ایم که جنگ‌افروزی تحت عنوان ”صدور انقلاب“ با سرنوشت رژیم خمینی پیوند خورده است

 

بیانیه مشترک نایب نخست‌وزیر عراق و مسئول شورای ملی مقاومت ایران- ۱۹ دی ۱۳۶۱

از خرداد ۱۳۶۱ تنها خمینی خواستار ادامه جنگ با عراق است. جنگی که به‌دنبال تخلیهٔ اراضی ایران از قوای عراقی و اعلام آمادگی این دولت برای عقب‌نشینی کامل نیروهایش فاقد هر خصیصهٔ ملی بوده و دقیقاً در خدمت استقرار سلطهٔ سرکوبگرانه علیه تمام ملت ایران است. این جنگ با سرنوشت رژیم خمینی پیوند خورده و خمینی از آن برای سرپوش گذاشتن بر مقاومت گستردهٔ داخلی، برای مهار کردن بحرانهای عمیق اجتماعی- اقتصادی و برای ارضاء جنون توسعه‌طلبانه‌ٔ خود به‌منظور احیاء یک امپراطوری قرون‌وسطایی تحت نام اسلام از طریق سیاست به‌اصطلاح صدور انقلاب، استفاده می‌کند... . [مسئول شورای ملی مقاومت] خمینی را ذاتاً عامل آنارشی جنگ و بحران در حساس‌ترین منطقه جهان [خاورمیانه] دانست و اعلام نمود از آنجا که خمینی جز زبان قدرت زبانی نمی‌شناسد، ایده‌ٔ صلح با خمینی، جز در شرایط درماندگی و ضعف مطلق او، واقع‌بینانه نیست و علیهذا از همه‌ٔ ملل و دول صلح‌دوست جهان بایکوت نفت خمینی را که تضمین کنندهٔ هزینه‌های سرسام‌آور جنگی اوست، درخواست نمود.

 

این رژیمی است که به‌قول خودش اگر در مدیترانه و در لبنان و در سوریه و در عراق خط نبندد

سلطه آن در تهران بر باد می‌رود

این رژیمی ا‌ست که اگر خط نبندد به‌قول خودش در مدیترانه و در لبنان و در سوریه و در عراق آخه تهران بر باد رفته یعنی تهران آزاد شده، این همان خصلت ویژه رژیم ولایت فقیه است که بقیه نمی‌فهمند و مجاهدین با گوشت و پوست و استخون آن را لمس کردند، والا چرا خمینی ۸ سال بگوید جنگ جنگ جنگ. آخر جنگ تلفات دارد جنگ یک میلیون نفر را باید بریزی توی تنور جنگ، خرج دارد، برای این‌که یک سر قرون وسطایی‌ست به‌نام ولایت فقیه به یک پیکره سرمایه‌داری، به یک بدنه سرمایه‌داری، اینها ناسازگار است (۷ اسفند ۱۳۹۱)

 

اما سرنگونی این رژیم خودبه‌خودی یا از ”آسمان“ صورت نمی‌گیرد

قرآن می‌گوید: خدا روزگار هیچ قوم و ملتی را تغییر نمی‌دهد تا خود به تغییر وضع خویش برخیزند

إِنَّ اللّهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّی یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ

پس باید بر روی زمین قیام کرد و بند از بند رژیم ستمگر گسست

انقلاب دموکراتیک اینچنین به دست توانای خلق در ارتش آزادی پیروز می‌شود

 

پیام مسعود رجوی ۱۴مهر ۱۴۰۳


یکی از فرماندهان حماس در اولین حمله اسرائیل به شمال لبنان کشته ش

 یکی از فرماندهان حماس در اولین حمله اسرائیل به شمال لبنان کشته شد


یکی از فرماندهان حزب الله بنام سعید عطاالله،  از فرماندهان شاخه نظامی کشته شد  

رسانه‌های وابسته به حماس روز شنبه گزارش دادند که سعید عطاالله، یکی از فرماندهان شاخه نظامی این گروه، به همراه همسر و دو دخترش در حمله به اردوگاه آوارگان فلسطینی در شهر طرابلس شمال لبنان کشته شده است.

رسانه‌های لبنانی اعلام کردند که این حمله اولین مورد از این نوع حملات به شمال لبنان بوده است.

طبق این گزارش‌ها، یک پهپاد اسرائیلی یک آپارتمان مسکونی را در نزدیکی مسجد خلیل‌الرحمن در اردوگاه «البدواوی» طرابلس هدف قرار داده است که منجر به کشته شدن چهار نفر از اعضای یک خانواده شده است.

پیش از این، خبرنگار «العربیه» گزارش داده بود که هدف این حمله، یکی از فرماندهان حماس بوده و پس از این حمله، آمبولانس‌ها در حال انتقال زخمی‌ها دیده شده‌اند. خبرنگار العربیه همچنین تأیید کرد که در این حمله، سعید عطاالله، همسر و دو دخترش کشته شده‌اند.

عملیات زمینی ارتش اسرائیل؛ حمله به 2000 هدف و کشتن 250 شبه‌نظامی حزب‌الله در لبنان

 عملیات زمینی ارتش اسرائیل؛ حمله به 2000 هدف و کشتن 250 شبه‌نظامی حزب‌الله در لبنان


۲۰۰۰نقطه از مقرات حزب الله در لبنان هرف قرار گرفت


بنا به اعلام ارتش اسرائیل در حمله پهپادی از عراق به پایگاه نظامی آن در جولان دو سرباز تیپ رزمی گولانی کشته و 24 سرباز دیگر زخمی شدند

ارتش اسرائیل جمعه 13 مهر اعلام کرد که از زمان آغاز عملیات زمینی آن در لبنان، نزدیک به 250 عضو از گروه حزب‌الله را کشته و 2000 هدف متعلق به این گروه شبه‌نظامی در لبنان را مورد حمله قرار داده است.

نداو شوشانی، سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد که برآوردهای ارتش نشان می‌دهد حدود 250 نفر از اعضای حزب‌الله لبنان کشته شده‌اند؛ وی افزود: ارتش اسرائیل از زمان آغاز عملیات زمینی خود در لبنان، چند روز پیش، نیروی انسانی، زیرساخت‌ها، ساختمان‌های نظامی، انبارهای تسلیحات، و پرتابگرهای موشکی حزب‌الله را هدف حملات خود قرار داده است.

این سخنگو افزود که از میان کسانی که در طول 4 روز عملیات هدفمند در جنوب لبنان کشته شدند، 21 نفر از فرماندهان حزب‌الله بوده‌اند.

2 کشته و 24 زخمی از تیپ گولانی

ارتش اسرائیل جمعه اعلام کرد که در حمله پهپادی از عراق به پایگاه نظامی آن در جولان دو سرباز از تیپ رزمی گولانی کشته شده و 24 سرباز دیگر زخمی شدند.

در حملات ناوهای جنگی و جنگنده‌های آمریکا پایگاه‌های حوثی‌ در 4 استان یمن بمباران شد

 در حملات ناوهای جنگی و جنگنده‌های آمریکا پایگاه‌های حوثی‌ در 4 استان یمن بمباران شد


حمله به مقر های حوثی های وابسته به رژیم ایران


بنا بر گزارش‌ها این حملات آمریکا پایگاه‌های حوثی‌ها را در صنعا، الحدیده، ذمار و البیضا هدف گرفته است

در سایه تشدید تنش‌ها در خاورمیانه، میان اسرائیل و ایران و گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت آن در منطقه و در واکنش به ادامه تهدیدات و حملات حوثی‌ها‌ علیه کشتیرانی بین‌المللی در دریای سرخ و باب المندب، ناوهای جنگی و جنگنده‌های آمریکایی مستقر در منطقه جمعه 13 مهر پایگاه‌های این گروه‌ شبه‌نظامی در یمن را بمباران کردند.

به گزارش منابع «العربیه» آمریکا با انجام 12 حمله هوایی و موشکی مقرها، پایگاه‌ها و کارگاه‌های نظامی حوثی را در صنعا، پایتخت یمن و بندر الحدیده و جنوب ذمار هدف گرفت.

پیش‌تر رسانه‌های حوثی‌ اعلام کرده بودند که آمریکا و بریتانیا با انجام چندین حمله هوایی فرودگاه الحدیده و منطقه الکثیب در استان ساحلی الحدیده و اهدافی را در صنعا، پادگانی در جنوب ذمار و پایگاه‌هایی در شهرستان «مکیراس» جنوب شرقی البیضاء بمباران کردند.

منابع العربیه نیز به دست‌کم 5 حمله هوایی مشترک آمریکا و بریتانیا و هدف گرفتن پایگاه‌ها و کارگاه‌های نظامی حوثی‌ها در مناطق مختلف صنعا، از جمله «پادگان تعمیر و نگهداری» در منطقه الحصبه در پایتخت یمن، اشاره کردند.

پس از آن یک مقام دولتی بریتانیا به خبرگزاری «رویترز» گزارش داد که بریتانیا امروز در حملات هوایی انجام شده به پایگاه‌های حوثی‌ در یمن مشارکت نکرده است.

یک مقام آمریکایی نیز تایید کرد که حملات امروز علیه حوثی‌ها توسط جنگنده‌ها و ناوهای جنگی ایالات متحده انجام شده و پایگاه‌های این گروه شبه‌نظامی را در مناطق مختلف یمن هدف گرفته است.العربیه فارسی

ایلان ماسک در تجمع انتخاباتی دونالد ترامپ شرکت میکند

 ایلان ماسک در تجمع انتخاباتی دونالد ترامپ شرکت میکند



ایلان ماسک اعلام کرد که برای حمایت از دونالد ترامپ به تجمع انتخاباتی او در باتلر پنسیلوانیا، جایی که پیشتر نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری آمریکا در آن از یک سوءقصد جان سالم به در برده بود، خواهد پیوست.

ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، امروز جمعه ۴ اکتبر، تایید کرد که ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس و تسلا، روز شنبه در میان مهمانان ویژه تجمع انتخاباتی ترامپ در باتلر پنسیلوانیا حضور خواهد داشت.

ایلان ماسک که در ماه‌های اخیر حمایت خود از ترامپ را افزایش داده و شخصاً در سیاست سرمایه‌گذاری بیشتری کرده است، روز پنجشنبه در شبکه اجتماعی ایکس با بازتوئیتی از دعوت به تجمع، نوشت: "من برای حمایت آنجا خواهم بود!"

این نخستین باری است که ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی، برای حمایت از رئیس جمهور سابق کشورش به طور علنی در یک رویداد تبلیغاتی ظاهر می شود. وی در ماه ژوییه پس از ترور نافرجام دونالد ترامپ، مستقیماً حمایت خود از این نامزد جمهوریخواه را اعلام کرده بود.

مدیرعامل اسپیس ایکس و تسلا، حتی موافقت کرده است که در صورت پیروزی مجدد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، رهبری کمیسیون کارآمدی دولت را بر عهده بگیرد.ار اف ای


بایدن : پاسخ اسرائیل به حملۀ ایران آیندۀ خاورمیانه را رقم خواهد زد

 بایدن : پاسخ اسرائیل به حملۀ ایران آیندۀ خاورمیانه را رقم خواهد زد



جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، در یک کنفرانس مطبوعاتی نادر در کاخ سفید، به اسرائیل پیشنهاد کرد که در پاسخش به حملۀ موشکی ایران به جای تأسیسات نفتی این کشور اهداف دیگری را بمباران کند. در اظهاراتی جداگانه دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا از اسرائیل خواست در وهلۀ اول تأسیسات اتمی ایران را بمباران کند.

جو بایدن در سخنان دیشب خود بر اهمیت پاسخی سنجیده به حکومت ایران تأکید کرد. او با یادآوری این نکته که اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند، بر ضرورت پیشگیری از کشته شدن غیرنظامیان تأکید نمود. بایدن همچنین اعمال تحریم های جدید علیه جمهوری اسلامی در هماهنگی با کشورهای گروه هفت را محتمل خواند.

در حالی که بایدن اسرائیل را در پاسخش به حملۀ موشکی تهران به خویشتنداری فراخواند، رقیب جمهوری‌خواه وی، دونالد ترامپ، اظهار داشت که اسرائیل باید در درجۀ اول تأسیسات اتمی ایران را بمباران کند. رئیس جمهوری پیشین آمریکا با اشاره به حمایت بی سابقۀ دولت او از اسرائیل ابراز امیدواری کرد که نخست وزیر اسرائیل این حمایت را به یاد داشته باشد.

جو بایدن پاسخ اسرائیل را به حملۀ موشکی ایران برای آیندۀ خاورمیانه تعیین‌کننده خواند. در این حال، پاسخ اسرائیل به حملۀ حکومت ایران بی تاثیر بر نتیجۀ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نخواهد بود.   

۱۴۰۳ مهر ۱۳, جمعه

خامنه‌ای در نمایش قدرت برای آماده‌سازی حملات جنگی اسراییل

 خامنه‌ای در نمایش قدرت برای آماده‌سازی حملات جنگی اسراییل

خامنه‌ای ولی‌فقیه ارتجاع
خامنه‌ای ولی‌فقیه ارتجاع

خامنه‌ای در نمایش قدرت برای آماده‌سازی حملات جنگی اسراییل

کار درخشان نیروهای مسلح ما در دو سه شب قبل هم یک کار کاملاً قانونی و مشروع بود

کاری که نیروهای مسلح ما کردند کمترین مجازات برای رژیم غاصب صهیونی بود

رژیم خون‌آشام رژیم گرگ صفت سگ هار آمریکا در منطقه

جمهوری اسلامی هر وظیفه‌ای در این زمینه داشته باشد با قاطعیت انجام خواهد داد

 

خامنه‌ای دست به دامان کشورها و ملت‌های اسلامی

ما باید کمربند دفاع را از افغانستان تا یمن از ایران تا غزه و لبنان

در همه کشورهای اسلامی و ملتهای اسلامی محکم ببندیم

 

دشمن ایران همان دشمن فلسطین و لبنان و عراق و مصر و سوریه و یمن است

دشمن یکی است، اتاق فرمان یک جاست

 

خامنه‌ای و ریشه‌کنی رژیم اسراییل

جایگزین ریشه‌کنی رژیم ولایت فقیه

و ممانعت از گسستن بند از بند نظام در ایران

رژیم همان شجره خبیثه‌ای است که از روی زمین ریشه‌کن می‌شود

رؤیای اسراییل و آمریکا خیالی و باطل است

 

سر مار ولایت بار دیگر فلسطین و هم‌چنین لبنان را بر سر نیزه می‌کند

همه این حملات طوفان الاقصی که در سال گذشته همین ایام انجام گرفت

یک حرکت درست منطقی قانونی بین‌المللی بود و حق با فلسطینی‌ها بود

دفاع جانانه لبنانیها و فلسطینیها هم همین طور قانونی و معقول و مشروع است

 

تلویزیون رژیم- ۱۳ مهر ۱۴۰۳:

خامنه‌ای ولی فقیه ارتجاع:

من عرض می‌کنم دشمن ملت ایران همان دشمن ملت فلسطین است. همان دشمن ملت لبنان است. همان دولت ملت عراق است. دشمن ملت مصر است. دشمن ملت سوریه است. دشمن ملت یمن است. دشمن یکی ست. شیوه‌های دشمن در کشورهای مختلف، مختلف است. یک جا با جنگ روانی. یک جا با فشار اقتصادی. یک جا با بمبهای ۲ تنی. یک جا با سلاح. یک جا با لبخند این سیاست را دارند پیش می‌برند دشمنان ما، اما اتاق فرمان یک جاست از یک جا دستور می‌گیرند. از یکجا فرمان حمله به جمعیت‌های مسلمان و ملت‌های مسلمان رو دریافت می‌کنند. اگر اگر این سیاست در یک کشور موفق شد یعنی موجب سیطره بر یک کشور شد، وقتی خاطرشان از یک کشور آسوده شد به سراغ کشور دیگر می‌روند.

ملتها نباید بگذارند هر ملتی اگر می‌خواهد مبتلا به محاصره فلج‌کننده دشمن نشود، باید از اول چشم را باز کند بیدار باشد. وقتی دید دشمن سراغ یک ملت دیگر رفت، خود را با او شریک بداند با آن ملت مظلوم و زیر ستم به او کمک کند با او همکاری کند تا دشمن اونجا موفق نشه. اگر دولت اونجا موفق می‌شد، بشود میاید سراغ این نقطه بعدی.

ما مسلمانها سال‌های متمادی از این حقیقت غفلت کردیم نتایجش رو هم دیدیم امروز دیگه نباید غفلت کنیم. باید حواسمون جمع باشه. ما باید کمربند دفاع رو کمربند استقلال‌طلبی را عزت را از افغانستان تا یمن از ایران تا غزه و لبنان در همه کشورهای اسلامی و ملت‌های اسلامی محکم ببندیم.

مطلب دوم اینه که احکام دفاعی اسلام تکلیف ما رو معلوم کرده است. هم احکام دفاعی اسلام هم قانون اساسی خودمان هم قوانین بین‌المللی. همین قوانینی که در نگاشتن آن قوانین ما تاثیری نداشتیم اما حتی در همان قوانین هم این مطلبی که عرض می‌کنم جزو مسلمات است و او این است که هر ملتی حق دارد از خاک خود از خانه خود از کشور خود از منافع خود دفاع کند در مقابل متجاوز.

معنای این حرف اینه معنای این حرف اینه که ملت فلسطین حق دارد در مقابل دشمنی که خاک او را تصرف کرده، خانه او را اشغال کرده، مزرعه او رو ویران کرده، زندگی او را تباه کرده بایستد. ملت فلسطین حق داره. این یک منطق مستحکمی ست که امروز قوانین جهانی هم او را تأیید می‌کنند. فلسطین مال کیست؟ ملت فلسطین کی هستند؟ این اشغالگران از کجا آمدند؟ ملت فلسطین حق دارد در مقابل آنها بایسته.

همه این حملات طوفان الاقصی که در سال گذشته همین ایام تقریباً انجام گرفت یک حرکت درست منطقی قانونی بین‌المللی بود و حق با فلسطینی‌ها بود.

دفاع جانانه لبنانی‌ها از مردم فلسطین هم مشمول همین حکم است اون هم قانونی ست. او نهم معقول است. منطقی است و مشروع است و کسی حق ندارد دفاع کند (تصحیح می‌کند) از اونها انتقاد کند که چرا شما در این دفاع وارد شدید کار درخشان نیروهای مسلح ما در دو سه شب قبل هم یک کار کاملاً قانونی و مشروع بود.

کاری که نیروهای مسلح ما کردند کمترین مجازات برای رژیم غاصب صهیونی در برابر جنایتهای حیرت‌آور اون رژیم بود. رژیم خون‌آشام رژیم گرگ صفت سگ هار آمریکا در منطقه.

جمهوری اسلامی هر وظیفه‌ای در این زمینه داشته باشد با قدرت و صلابت و قاطعیت انجام خواهد داد.

ما در انجام این وظیفه نه تعلل می‌کنیم نه شتاب‌زده می‌شویم. توجه کنید نه تعلل می‌کنیم کوتاهی نمی‌کنیم. دچار شتابزدگی هم نمی‌شویم. اون چه که منطقی ست اون چه که معقول است اونچه که درست است و نظر تصمیم‌گیران نظامی و سیاسی در وقت خود در هنگام خود انجام می‌گیرد کما این‌که انجام گرفت و در آینده هم اگر لازم شد باز انجام خواهد گرفت.

تکبیر: الله اکبر الله اکبر الله اکبر خامنه‌ای رهبر مرگ بر ضد ولایت فقیه مرگ بر آمریکا مرگ بر انگلیس مرگ بر منافقین و کفار مرگ بر اسراییل

 

 

دلداری و تسکین نیابتی‌ها توسط خلیفه ارتجاع به زبان عربی

به‌خاطر حسن نصرالله از موضع پدرخوانده و ولی امر مسلمین جهان

این فقدان بزرگی است و جدا ما را عزادار کرد

سید عزیز ۳۰سال در رأس مبارزه‌یی دشوار قرار داشت

حزب‌الله را قدم به قدم بالا آورد

 

رژیم صهیونی با تزریق حمایتهای آمریکا

خود را سر پا نگه داشته و این هم دیری نخواهد پایید

 

خامنه‌ای به زبان عربی

مترجم: در ایران اسلامی در حدود سه ماه تابستان سال ۶۰ شصت هجری شمسی چند ده شخصیت برجسته و ممتاز ما ترور شدند که یکی از آنها شخصیت بزرگی مثل سیدمحمد بهشتی بود و یکی رئیس‌جمهوری مثل رجایی و نخست‌وزیری مثل باهنر بود و ترور کردند علمایی از قبیل آیت‌الله مدنی و قدوسی و هاشمی‌نژاد و امثال اینها را این‌ها هر کدام از ستونهای انقلاب به‌شمار می‌آمدند.

عزاداری ما به‌معنای افسردگی و پریشانی و نومیدی نیست.

سید حسن نصرالله جسمش از میان ما رفته ولی شخصیت حقیقی او روح او و راه او و صدای رسای او هم‌چنان در میان ما هست و خواهد بود.

عزیزان دل‌های داغدار ما با یاد خدا و طلب نصرت از او آرامش می‌یابد ویرانی‌های ترمیم می‌شود و صبر و استقامت شما عزت و کرامت به بار می‌آورد سید عزیز سی سال در رأس مبارزه‌یی دشوار قرار داشت حزب‌الله را قدم به قدم بالا آورد.

هر ضربه که هر شخصی و هر مجموعه‌یی به این رژیم وارد کند خدمت به کل منطقه و بلکه به کل انسانیت است یقیناً این رویای صهیونی و آمریکایی خیالی باطل و ناشدنی است رژیم همان شجره خبیثه‌یی ست که از روی زمین ریشه‌کن می‌شود.

این رژیم خبیث و بی‌ریشه و مصنوعی و ناپایدار است و خودش را به سختی سر پا نگه داشته است با تزریق حمایت‌های آمریکا و این هم دیری نخواهد پایید.

امروز باند جنایتکار صهیونیست خودشون به این نتیجه رسیده‌اند که هرگز بر حماس و حزب‌الله پیروز نخواهند شد.

در ایران اسلامی در حدود سه ماه تابستان سال ۶۰ شصت هجری شمسی چند ده شخصیت برجسته و ممتاز ما ترور شدند که یکی از آنها شخصیت بزرگی مثل سیدمحمد بهشتی بود و یکی رئیس‌جمهوری مثل رجایی و نخست‌وزیری مثل باهنر بود و ترور کردند علمایی از قبیل آیت‌الله مدنی و قدوسی و هاشمی‌نژاد و امثال اینها را این‌ها هر کدام از ستونهای انقلاب به‌شمار می‌آمدند.

طوفان الاقصی و مقاومت یک‌ساله یک ساله غزه و لبنان رژیم غاصب را به جایی رساندند که مهم‌ترین دغدغه‌اش حفظ موجودیت خود است.

رژیم ایران و «بن‌بست استراتژیک» در جنگ با اسرائیل

رژیم ایران و «بن‌بست استراتژیک» در جنگ با اسرائیل


هدف قرار دادن حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، در عملیات مرگبار اسرائیل و از بین بردن زنجیره فرماندهی این گروه در کنار تخریب بیش از سی درصد تجهیزات نظامی و انبار مهمات آن، نظام جمهوری اسلامی ایران را در تنگنا قرار داده است. علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، به عنوان موثرترین فرد در ساختار تصمیم‌گیرهای کلان نظام، بعد از گذشت بیش از دو ماه از بر روی زمین ماندن وعده خونخواهی ترور اسماعیل هنیه در تهران، اکنون باید فکری برای ضربه سنگین وارد شده بر ساختار «جبهه مقاومت» کند.

البته خامنه‌ای با صدور دو پیام و تمرکز بر استمرار ساخت «مقاومت» و پرهیز از بیان تصمیم خاص از سوی حکومت و اکتفا به دعوت عام و مبهم عمل علیه اسرائیل، به هر شیوه و عمل نشان داد که حداقل قصد تلافی‌جویی سریع را ندارد. حتی ممکن است واکنشی انجام نداده و با ارزیابی شرایط به فکر به حداقل رساندن آسیب‌ها و تجدید سازمان برای مقابله در آینده باشد. به نظر می‌رسد اولویت و دغدغه خامنه‌ای، حفظ ساختار «جبهه مقاومت» و حلقه آتش شکل گرفته در پیرامون اسرائیل باشد. در همین چارچوب، استمرار حملات موشکی حزب‌الله در سطحی که پیش از کشته شدن سیدحسن نصرالله بود و اجتناب از استفاده از موشک‌های دوربرد و با خاصیت تخریب بالاتر به سمت تل‌آویو قابل درک است.

اما محدودیت اصلی خامنه‌ای ریسک بالا و چه بسا کشنده جنگ فراگیر با اسرائیل است. هرگونه حمله مستقیم از ایران به اسرائیل که دارای قدرت تخریبی بالا باشد علاوه بر اسرائیل با واکنش نظامی آمریکا و بریتانیا همراه می‌شود. اتحادیه اروپا هم اگر مداخله نظامی نکند از حمایت سیاسی و لجستیکی به اسرائیل دریغ نخواهد کرد. اما جمهوری اسلامی ایران حداکثر می‌تواند از حمایت سیاسی روسیه وچین برخوردار شود که تاثیری در موازنه قوای موجود ندارد.

خامنه‌ای به درستی می‌داند که مزیت جمهوری اسلامی و شبکه نیروهای نیابتی‌اش در جنگ نامتقارن است. رفتن به سمت جنگ مستقیم، اقدام آخرالزمانی است که فقط برای ثبت در تاریخ دارای ارزش است، اما در میدان نه تنها ممکن است موجب شکست حقارت‌بار شود بلکه با توجه به فقدان مشروعیت نظام، سقوط آن نیز در پی زنجیره‌ای از حوادث محتمل است. همین الان کشته شدن اسماعیل هنیه، حسن نصرالله و بیش از دویست فرمانده ارشد و میانی حزب‌الله لبنان، بر جمهوری اسلامی ایران اثر بی‌ثبات‌کننده داشته و مولفه‌های قدرت آن را ضعیف کرده است. اسرائیل کاملا برای جنگ تمام عیار و مستقیم آمادگی داشته و به اشراف اطلاعاتی بالایی نیز در داخل ایران دست یافته است. رهبران جمهوری اسلامی در شرایط دشوار و حساسی قرار دارند که فرصت خطا و اشتباه دیگری را ندارند.

دکترین امنیتی جمهوری اسلامی تا کنون بر اجتناب از درگیری مستقیم با اسرائیل و آمریکا استوار بوده‌است. همچنین عملیات تلافی‌جویانه در برابر رفتارهای تهاجمی اسرائیل نیز مبتنی بر اصل ایجاد بازدارندگی اقناع‌کننده بدون این‌که به جنگ فراگیر منجر شود، متکی بوده است.

شخصیت حسابگر و محتاطی چون خامنه‌ای و کارگزاران شوک‌زده‌اش چنین ظرفیتی ندارند که پذیرای مخاطرات وضعیت نامعلوم این اتفاق شوند. ارزیابی عقلانی نیز حکم به خویشتن‌داری می‌دهد. البته بحث «تله جنگ» آن قدر کلیشه‌ای شده که دیگر کارایی‌اش را از دست داده است. اما واقعیت این است که جمهوری اسلامی ایران امکان جنگ فراگیر را ندارد، آن هم در شرایطی که ستون فقرات نیروی منطقه‌اش، ضربه جبران‌ناپذیری متحمل شده است و اسرائیل نیز تصمیمش را گرفته که به هر قیمت موازنه قوا را به نفع خود تغییر دهد.

در خلأ راهبردی موجود در دنیا، دیگر قدرت فائقه‌ای وجود ندارد که جلوی دولت اسرائیل را بگیرد. علاوه بر آن تضعیف «جبهه مقاومت» و جمهوری اسلامی در خاورمیانه، امری مطلوب برای غرب و اکثر کشورهای عربی است. واکنش نشان ندادن، می‌تواند مشوقی برای جلو آمدن اسرائیل شود اما در عین حال ممکن است اسرائیل را به رویکرد دفاعی برگرداند. ولی واکنش نشان دادن و حمله به اسرائیل، دیگر تهاجم اسرائیل و متحدانش را به سطحی افزایش می‌دهد که توقف آن قطعیتی نخواهد داشت و می‌تواند آسیب‌هایی به مراتب سنگین‌تر به جمهوری اسلامی وارد کند. بنابراین جمهوری اسلامی به نوعی باید بین دو گزینه بد و بدتر انتخاب کند. گزینه مطلوب و «پشیمانی‌آور» خارج از دسترس آن است.

اما مانع پذیرش ریسک جنگ همه‌جانبه، فقط پیامدهای غیرقابل کنترل و بی‌ثبات‌ساز و احتمال بالای شکست نیست. هر دولتی که می‌خواهد وارد جنگ شود باید حمایت بخش زیادی از مردم خود را داشته باشد و یا حداقل اکثریت در موضع مخالفت فعال نباشد. جمهوری اسلامی در شرایط کنونی بر خلاف دهه شصت نه تنها چنین حمایتی را ندارد بلکه بخش قابل اعتنایی از جامعه مترصد شکست آن است.

بحران اقتصادی شدید، دیگر محدودیت جمهوری اسلامی است. شلیک موشک‌ها بر آسمان ایران، آخرین ضربات را به اقتصاد در حال احتضار ایران خواهد زد. نابود شدن تاسیسات و زیرساخت‌های نفتی، برق، گاز و آب این ظرفیت را دارد که خیابان‌های شهرهای ایران را نیز به عرصه درگیری بین حکومت و مردم معترض تبدیل کند. وضعیت بی‌شباهت با سال‌های آخر حیات روسیه تزاری و تاثیر شکست جنگ با ژاپن و پیامدهای مشارکت در جنگ جهانی اول در تقویت تغییرات انقلابی نیست. همچنین تجربه صدام حسین نیز پیش روی خامنه‌ای است. اگر روند جدید حاکم بر جنگ غزه که با ترور اسماعیل هنیه شروع شد، استمرار پیدا کند، آنگاه عملیات «طوفان الاقصی» مانند تصرف کویت توسط صدام، می‌تواند به نتیجه کاملا وارونه منتهی شود.

حتی در درون حکومت، علی رغم همراهی اکثر اصلاح‌طلبان با سیاست رسمی نظام در محکومیت کشتن نصرالله و اقدام پر ریسک اسرائیل، باز اجماع در خصوص جنگ وجود ندارد. مقاله علیرضا علوی‌تبار با عنوان «اندوهِ لبنان» که در سایت «مشق نو» منتشر شده است در این خصوص روشنگر است. وی در فرازی از این مطلب این چنین دعوت به پرهیز از رفتن به سمت جنگ می‌کند:

«جنگ واقعیت دنیای ماست؛ واقعیتی کاملاً نامطلوب. باید از این واقعیت تا حد امکان گریخت. قوی بودن و توانایی بازدارندگی شرط لازم است اما شرط کافی نیست. اگر با توجه به تجربه جنگ سیاست خارجی خود را بازسازی نکنیم، مجبور به پذیرش وضعیتی خواهیم شد که برای ما بسیار نامقبول و حتی، تحقیرکننده خواهد بود».

بنابراین در این مقطع بعید است که جمهوری اسلامی، تصمیم قاطع بگیرد و کماکان احتمال این‌که رویارویی فصیله‌بخش به آینده نامعلوم احاله داده شود و با عبور از فضای احساسی ایجاد شده در کوتاه‌مدت، بر به حداقل رساندن آسیب‌ها و نجات حزب‌الله لبنان از فروپاشی تمرکز شود. البته بدیهی است که در سطح حرف و کارزار روانی، لاف‌زنی‌ها و پروپاگاندا در داخل و حملات کنترل‌شده و محدود از یمن، عراق و لبنان به داخل اسرائیل ادامه پیدا کند اما این حربه‌ها نیز دیگر زنگ‌زده شده و اثرگذاری قبلی خود را از دست داده است.

منبع: رادیو فردا