زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۴ اردیبهشت ۱۶, چهارشنبه

فراخوان کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت به ارگانهاي حقوق بشري و مدافعان حقوق زنان براي آزادي سريع خانم نرگس محمدي

کمیسیون زنان
عوامل اطلاعاتي رژيم آخوندي در روز سه شنبه ۱۵ ارديبهشت، خانم نرگس محمدي روزنامه نگار و فعال حقوق بشر را در يورش به خانه اش بازداشت و به زندان اوين منتقل كردند. نرگس محمدي تلاش كرد از ورود گله مزدوران كه براي دستگيري او رفته بودند، جلوگيري كند اما عوامل اطلاعاتي رژيم با تهديد و توسل به زور او را با خود بردند.
بازداشت خانم محمدي در حالي صورت گرفت كه او در روز ۱۳ ارديبهشت در «دادگاه انقلاب» آخوندي به رياست سردژخيم صلواتي به اتهامهاي «تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی و تشکیل و عضویت در گروه غیرقانونی» مورد محاكمه قرار گرفته بود؛ اما اين محاكمه نمايشي به خاطر اعتراض وکلای او به روند رسیدگی به این پرونده و اين كه در مراجعات مكرر خود به «دادگاه» اجازه مطالعه پرونده به آنها داده نشده بود، به جلسه بعدي دادگاه موكول شد.
نرگس محمدی به خاطر اين که اتهامهاي او «اتهامهای یک فعال مدنی است که باید در محاکم عمومی به آنها رسیدگی شود و نه در دادگاه انقلاب»، برای رسیدگی به اتهامهاي خود درخواست برگزاری دادگاه علنی را کرده بود.
او كه مادر دو فرزند است، در خرداد ۸۹، بازداشت و به شش سال حبس محكوم شد؛ اما بر اثر شكنجه و شرايط وخيم زندانهاي رژيم، در دوران بازجويي دچار بیماری اعصاب و فلج عضلانی شد و به دنبال آن، به خاطر وخامت حالش با حکم «عدم تحمل کیفر» با وثيقه سنگين از زندان آزاد شد.
جمعي از مادران و خانواده هاي شهداي قيام، به دنبال انتشار خبر دستگيري خانم محمدي، در مقابل زندان اوين تجمع كرده و به دستگيري او توسط دژخيمان خامنه اي اعتراض نمودند.
خانم سروناز چيت ساز، مسئول كميسيون زنان شوراي ملي مقاومت ايران، مراجع بين المللي حقوق بشري و ارگانهاي مدافع حقوق زنان را فراخواند كه ضمن محكوم كردن دستگيريهاي خودسرانه در رژيم آخوندي، اقدامي مؤثر براي آزادي خانم نرگس محمدي و ديگر زنان زنداني سياسي به عمل آورند.

كميسيون زنان شوراي ملي مقاومت ايران

۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۶ مه ۲۰۱۵)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر