۱۳۹۶ بهمن ۱۵, یکشنبه

مریم رجوی وکتابهای منتشر شده از متن برخی از سخنرانی های انجام شده کلیک کنید وبخوانید

 مریم رجوی وکتابهای منتشر شده از متن برخی از سخنرانی های انجام شده  کلیک کنید وبخوانید



آزادی گوهر حقیقی اسلام

cover fa
لااكراه في الدين
آزادی گوهر و پيام اسلام است. پس آنچه بر اساس آزادی نيست و آنچه مبتنی بر جهل و اجبار و تحميل است، اسلام نيست
۳۸ سال پس از روی كار آمدن يك حكومت خودكامه تحت نام اسلام در ايران، ربع قرن بعد از جنگ كويت، ۱۵ سال بعد از ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ و جنگ افغانستان، ۱۳ سال پس از جنگ آمريكا عليه عراق و باز شدن درهای آن بر روی بنيادگرايان حاكم بر ايران و در ششمين سال كشتار مردم سوريه توسط بشار اسد و رژيم ايران، كمتر نقطهای از جهان از آسيب بنيادگرايی تحت نام اسلام و تروريسم برخاسته از آن به دور مانده است. حملات تروريستی ژانويه و نوامبر ۲۰۱۵ در پاريس، دسامبر ۲۰۱۵ در كاليفرنيا، مارس ۲۰۱۶ در بلژيك و انفجار هواپيمای روسی در شبه جزيره سينا در نوامبر ۲۰۱۵ به خوبی نشان ميدهد كه اين پديده شوم خود را به كشورهای اسلامی محدود نكرده است. 
هیچکس نمیتواند تاثیر تعیین کننده تحولات در خاورمیانه، در پیدایش داعش و کوتاهی جامعه بین المللی در حمایت از مردم سوریه در برابر جنايات جنگی و جنايت عليه بشريت توسط بشار اسد را کتمان کند. هم چنین سكوت در مقابل كشتار مردم عراق توسط رژيم ايران و حكومت دست نشاندهاش در عراق، قبل از ظهور و گسترش داعش، قابل کتمان نیست. هم چنان که هيچكس نميتواند سوء استفاده بنيادگرايان را که بر برخی نارساییها در میان جوامع مسلمان در اروپا انگشت میگذارند ناديده بگيرد. 
در اين ميان ديدگاههايی هم وجود دارد كه تلاش ميكنند اسلام و افراطگرايی را در يك سبد بريزند، و وضعيت كنونی را به طور اساسی ناشی از رويكردهای خود اسلام معرفی كنند و نظام هايی مانند رژيم ايران، دولت مالكی و بشار اسد را تبرئه نموده و يا عوامل فرعی قلمداد كنند. عده ای نيز تلاش ميكنند كه فقط دايره تهديد را به يك فرقه محدود كنند و سلفيسم و افراطيگری سنی را تهديد اصلی معرفی كنند و جنبه های ديگر افراطگرايی تحت نام اسلام را به فراموشی بسپارند و تا آنجا پيش بروند كه بگویند بايد بنيادگرايی سنی را با كمك گرفتن از بنيادگرايی شيعه در هم شكست. تداخل منافع پشت پرده، مسئله را بغرنج تر ساخته است. 
هدف از گردآوری اين مجموعه نيز، یک بررسی همه جانبه از این پديده نیست. بلکه تلاشی است برای روشنگری و پاسخ دادن به اين سؤال که به طور طبیعی بعد از وقایع اخیر، یکبار دیگر مطرح شده است و شايد كليد حل مشكل نيز در آن باشد كه: ديدگاه واقعی اسلام در مورد اين گونه جنايات چيست و آیا کسانی که دست به چنین جنایاتی میزنند، واقعا اسلام را نمایندگی میکنند؟ بدون تردید جواب منفی است. بنابراین، سؤال بعدی این است که موضع اسلام درمورد موضوعاتی مانند حاکمیت مردم، اصل آزادی و استفاده ازخشونت کور و تروریسم چیست؟
مجموعه حاضر گزیده هایی است از سخنرانی های مريم رجوی، يك زن مسلمان كه مبارزه بی وقفهای برای برقراری آزادی و دمكراسی در ايران را رهبری ميكند. 
او پيوسته سوءاستفاده استبداد مذهبی از اسلام و تاريك انديشی و تحجری را كه از تفسير ارتجاعی از آيين پاك محمدی به مثابه ايدئولوژی سركوبی و زن ستيزی و تروريسم سود ميبرد، افشا كرده و صدايی را نمايندگی ميكند كه مدافع اسلام اصيل يعنی اسلام دمكراتيك و بردبار است.
طبیعی است که این سخنرانی ها در ظرف زمانی خاص خود و برای پرداختن به موضوعات همان زمان بوده است. مشخصه اين مطالب، اين است كه حاصل رويارويی همه جانبه با رژيمی است كه منشأ و الهام بخش بنيادگرايی اسلامی است. به علاوه، راهنمای عمل يك مقاومت گسترده و طولانی بوده و هست. به نحوی كه مفاهيم، سنتها و ارزش های اصيل اسلامی، كه از صبغه های ارتجاعی و بهره كشانه پيراسته شده، به رهنمون روابط جمعی و طرز عمل مبارزاتی تبديل شده است.



کتاب ایران بدون اعدام

iran bedon edam

کتاب حاضر، متن سخنرانی مریم رجوی در يك كنفرانس بين‌المللی در پاريس به مناسبت روز جهانی عليه اعدام در روز ۱۸ مهر ۹۴ است.  در این سخنرانی مريم رجوی اعلام كرد: طرح ما برای آينده، يك ايران بدون اعدام و برچيدن احكام شريعت آخوندی است.
در این جلسه شماری از شخصيت های بين‌المللی و اروپايی، منتخبان مردم فرانسه، فعالان حقوق بشری و حقوق زنان شرکت داشتند و به سخنرانی پرداختند از جمله: از فرانسه ژيلبر ميتران، نماينده سابق مجلس و رئيس بنياد فرانس ليبرته دانيل ميتران؛ حقوقدانان و وكلاي برجسته از جمله هانری لوكلرك، فرانسوا كلكومبه و پاتريك بودوئن؛ راما ياد، وزير سابق حقوق بشر؛ شماری از منتخبان مردم فرانسه از جمله ژان فرانسوا لوگاره، شهردار منطقه يك پاريس و ژان پير بكه، شهردار سابق اورسوراواز و ژان پير برار نماينده سابق مجلس ملی و پير برسی، رئيس سازمان حقوق بشر نوين  و اسقف ترقيخواه ژاك گايو؛ فوما ماگازيوه ماندلا، فعال حقوق زنان و دختر نلسون ماندلا رهبر فقيد آفريقای جنوبی؛ از آلبانی خانم ارمونافای وزير رابط دولت با مجلس؛ ادموند اسپاهو، معاون پارلمان و شماری از نمايندگان مجلس اين كشور شامل خانم ها اويس كوشی، بلرينا گيومتی؛ و آقايان طاهيرموحدينی، آربن چوكو، موسی يولكينی، بدری هوجا كه به نمايندگی از سوی يك هيأت بزرگ سياسی در اين برنامه شركت كرده بودند،
ژانی ويكتور سيكو، رهبر اركسترسمفونيك آلبانی نيز، برنامه هنری زيبايی را به همراه هيأتی از هنرمندان اين كشور به اجرا درآورد. از ديگر سخنرانان اين برنامه، ديويد جونز و مارك ويليامز، از اعضای مجلس عوام انگلستان، حنان البلخی، نماينده ائتلاف سوريه در اسلو؛ و طاهر بومدرا، رئيس سابق حقوق بشر ملل متحد در عراق بودند.
در اين اجاس نمايشگاهی به ياد ۱۲۰ هزار تن از شهيدان راه آزادی ايران، ازجمله ۳۰ هزار زندانی سياسی قتل‌عام شده برپا شده بود كه مورد بازديد و استقبال شركت كنندگان قرار گرفت.



کتاب رژیم آخوندی منبع تروریسمThe-Iranian-Regime

کتاب حاضر شامل ۳ سخنرانی مريم رجوی در شورای اروپا، مجلس نمايندگان آمريكا و سنای فرانسه است.
روز 6 بهمن ۱۳۹۳، در كنفرانس بحران تروريسم و افراطيگری در شورای اروپا، مريم رجوی، يك سخنرانی با عنوان «استراتژی شكست و پيروزی در برابر بنيادگرايی اسلامی» ايراد نمود.
هم چنین روز ۹ارديبهشت ۱۳۹۴ وی از طريق ويدئو كنفرانس در جلسه رسمی استماع در زير كميته تروريسم و منع تكثير سلاح های اتمی- كميته خارجی مجلس نمايندگان آمريكا شهادت داد. متن كامل اين بيانيه متعاقباً روی سايت كنگره، منتشر شد.
مریم رجوی، همچنين در سخنرانی خود در كنفرانسی در مجلس سنای فرانسه در ۱۵اردیبهشت ۱۳۹۴ با عنوان «بنيادگرايی اسلامی از خاورميانه تا اروپا، چالش ها و راه حل ها» مواضع مقاومت درباره ستيزه جويی های رژيم ايران در منطقه خاورميانه و پروژه تسليحات اتمی رژيم ولايت فقيه را اعلام كرد.
كتاب حاضر دربرگيرنده مشروح اين سه سخنرانی است.



زندگی‌نامه مریم رجوی


کتاب همه برای آزادی

all4azadi
کتاب حاضر، متن سخنرانی مریم رجوی در گردهمایی بزرگ همه برای آزادی است که روز جمعه ۶ تير۱۳۹۳ (۲۷ژوئن۲۰۱۴)، باشركت ده ها هزار نفر از ایرانیان و بيش از ۶۰۰  شخصيت سياسی، قانونگزار، حقوقدان، باتمايلات مختلف سياسی از ۶۹ كشور جهان در پاريس، برگزارشد. 
ده هاتن از شخصيتهاي تراز اول سياسی، دراين گردهمايی به نمايندگی ازسوی هيأت های  شركت كننده سخنرانی كردند. شماری از شخصيت های برجسته بين المللی نيز باارسال پيام هايی با اين گردهمايی اعلام همبستگی كردند. 
نمايندگان بيش از ۳۰۰ انجمن وتشكل جوامع وانجمن های ايرانيان نيز،دراين گردهمايی سخنرانی كردند وپيام هايی اززندانيان سياسی ايران در حمايت از مقاومت خوانده شد. 
متن سخنرانی مریم رجوی دراين گردهمايی را به زبان های فارسی و عربی و تصاویری از این گردهمایی بزرگ را در این بخش از کتاب ملاحظه می‌کنید.

کتاب زنان نیروی تغییرzanan

كتاب حاضر مجموعه‌ای از برگزيده‌های سخنرانی های مریم رجوی، در باره مبارزه زنان ايران عليه فاشيسم دينی حاكم است. مریم رجوی، معتقد است كه زنان فراتر از كسب برابري، رسالت تغيير جوامع كنونی به سوی آزادی را بر دوش دارند و زنان نيروی تغيير جوامع امروز به شمار می‌روند. وی اين رسالت را نه آرمانی برای افق های دوردست زندگی بشری، بلكه نياز و ضرورت مبرم امروز جهان میداند.
وجوه مختلف اين نظرگاه، موضوع قسمتهايی از سخنرانيهای وی در سالهای ۱۳۸۵ تا۱۳۸۹ در جلسات فعالان زنان در پارلما
ن اروپا و كشورهای آلمان، فرانسه، بلژيك، نروژ و فنلاند می باشد كه در اين مجموعه گردآوری شده است. اين مجموعه در عين حال، خواننده را با موقعيت زنان ايران و دستاورد آنان در مبارزه با ديكتاتوری ولایت فقيه آشنا می‌كند.  پيش از اين، در سال ۱۳۸۵ نيز مجموعه مشابه ی كه عمدتاً ديدگاه های خانم رجوی درباره اسلام حقيقی و نظرگاه های او درباره برابری زنان را منعكس می‌کرد، منتشر شده است.

کتاب به سوی آزادیbe soy azadi


کتاب حاضر، متن سخنرانی مریم رجوی در گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در ویلپنت پاریس در تاریخ اول تیر ۱۳۹۲ است.این گردهمایی با شرکت ده ها هزارتن از ایرانیان و حامیان مقاومت ایران برگزار شد. متن سخنرانی مریم رجوی به فارسی و عربی را در این بخش کتاب ملاحظه می‌کنید.


اسلام زنان برابری

زنان در ایران قربانیان اصلی حاكمیت دیكتاتوری دینی هستند اما در عین حال پیشتازان مبارزه سهمگین در برابر این رژیمند.
eslamچكیده كشاكش میان مردم ایران و رژیم ولایت فقیه است كه فرآیند ایدئولوژیكی و فرهنگی عظیم این دوران را منعكس می كند؛ هم سرشت سركوبگری بی رحمانه این رژیم كه بر زن ستیزی تكیه دارد، هم مضمون مقاومتی كه در برابر آن پایداری می‌كند كه بر رهایی  از ستم و نابرابری و شكوفایی انسان بنا شده است و سرانجام سمت و مضمون و افق تاریخ  آینده ایران. كتاب حاضر، تجربه و دیدگاههای مریم رجوی را در این زمینه بیان می‌كند و در اصل فشرده چهارسخنرانی ایشان است كه در اسفند ۷۴، اسفند ۸۳ و شهریور ۸۴،  درگردهماییهای فعالان و محققان جنبش برابری ایراد شده  است. در تنظیم كتاب، بحث ها به صورت موضوعی فصل بندی شده، برخی مطالب مربوط به مسائل روز حذف شده و متون از حالت گفتار به نوشتار درآمده است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر