زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۶ بهمن ۲۰, جمعه

حمید ربیع مجاهد شهیدوفرمانده سرفراز ارتش آزادی وبیاد او

حمید ربیع مجاهد شهیدوفرمانده سرفراز ارتش آزادی وبیاد او





مجاهد  شهید حمید ربیع

محل تولد: تهران

شغل - تحصيل: فارغ‌التحصیل مهندسی راه و ساختمان از انگلستان


سن: 54

محل شهادت: لیبرتی

شهادت: 1391

گرامی باد یاد مجاهد شهید حمید ربیع (مفید)

مجاهد خلق، حمید ربیع (مفید) متولد1338 در تهران، فارغ‌التحصیل مهندسی راه و ساختمان از انگلستان، 34سال سابقه مجاهدت در برابر دیکتاتوری آخوندی داشت. او که از سال 1358 به انجمن دانشجویان هوادار مجاهدین در انگلستان پیوسته بود، از سال 1362 در منطقه مرزی در یکانهای نیروهای آزادیبخش مسئولیتهای مختلفی را عهده‌دار شد.
 پس از تشکیل ارتش آزادیبخش ملی در یکانهای رزمی و در ارگانهای ستادی و همچنین در مسئولیتهای سیاسی و حفاظتی به‌عنوان مجاهدی ارزشمند و شایسته عهده‌دار مسئولیت بود.
همرزمانش شیفته شور انقلابی و صمیمت و صراحت و مسئولیت پذیری و پیشگامی درخشان او در کار جمعی بودند و همیشه او را به‌عنوان مجاهدی شکافنده که به استقبال مأموریتهای دشوار می‌رود و با تلاش مشترک و جمعی خلاقانه راه باز می‌کند، می‌ستودند.
مجاهد قهرمان حمید ربیع در جریان مقاومت در برابر حملات وحشیانه نیروهای مالکی و عوامل نیروی تروریستی قدس به اشرف در 6 و 7مرداد سال 88 از ناحیه گوش مجروح شد و بخشی از شنوایی خود را از دست داد، اما از آن پس با روحیه‌یی سرشار و رزمنده بر دامنه تلاشهایش افزود. چرا که معتقد بود و در کارزارهای آزادی در انتقال به لیبرتی نیز پیوسته بر لزوم ارتقای آمادگیهای انقلابی متناسب به مرحله جدید تأکید می‌کرد.

وی هفت ماه پیش از شهادتش در اوج آگاهی و عزم انقلابی در زندان لیبرتی نوشته بود:
«… با مولایمان و خلقمان عهد بسته‌ایم که بر سر اصول و مرز سرخ‌هایمان به هیچ‌کس باج ندهیم و مقهور دود و دم هیچ شغالی نشویم. حالا گو ببندیدم، گو بکوبیدم، گو ببرّیدم. گو به صلیب بکشیدم. ما از حقوق حقه خلقمان که مقاومت به هر قیمت است کوتاه نخواهیم آمد. …» فدایی همه شما. حمید ربیع…» 19مرداد 1391

مجاهد خلق حمید ربیع از مجروحان حمله موشکی به لیبرتی در صبح 21بهمن 91 بود که از ناحیه شکم و نخاع و مهره‌ها به‌شدت مجروح و از ناحیه کمر به پایین دچار بی‌حسی شده بود و پزشکان، طحال او را که در اثر ترکشها متلاشی شده بود، به‌طور کامل جراحی و خارج کردند. اما پس از یک ماه درد و رنج و عملهای جراحی متعدد، چهارشنبه شب 23اسفند1391 در بیمارستانی در بغداد به‌شهادت رسید. این قهرمان مجاهد خلق، تا آخرین نفس زندگی در برابر دردهای طاقت‌فرسا و جراحات عمیقی که داشت، در منتهای صلابت و روحیه رزمنده اشرفی، مقاومت کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر