۱۴۰۳ مهر ۷, شنبه

فرانسه یک نفر دیگر را در پیوند با تروریسم دولتی رژیم ایران تفهیم اتهام کرد

 فرانسه یک نفر دیگر را در پیوند با تروریسم دولتی رژیم ایران تفهیم اتهام کرد


سردر وزارت دادگستری فرانسه

دادسرای ملی فرانسه در زمینۀ مبارزه با تروریسم سه شنبه بیست و ششم سپتامبر یک نفر دیگر را در ارتباط با پروندۀ تروریسم دولتی رژیم ایران تفهیم اتهام کرد. فرد جدید مرد سی هشت ساله‌ای است که به طرحریزی قتل شخصیت های یهودی در آلمان و فرانسه متهم شده است.

او در بهار گذشته اتهامات ایراد شده از سوی بازپرس را تکذیب و بازپرس نیز از پیگرد او موقتاً خودداری کرد، هر چند متهم به دلیل پروندۀ مربوط به قاچاق مواد مخدر به زندان بازگشت. با این حال، دیروز پنجشنبه بیست و ششم سپتامبر قاضی رسیدگی به پرونده‌های تروریستی فرد جدید را به اتهام تشکیل یک سازمان خراب‌کارِ تروریستی و جنایتکار تفهیم اتهام و سپس بازداشت نمود.

دادسرای ملی مبارزه با تروریسم در فرانسه با تأئید این خبر افزوده است که متهم پس از حضور در مقابل قاضی پرونده، به زندان بازگشت. بر اساس گزارش سازمان اطلاعات و امنیت داخلی فرانسه DGSI از خلال این پرونده که از آن تحت عنوان "مارکوپولو" یاد می‌شود از نو شاهد ظهور تروریسم دولتی رژیم ایران در اروپا هستیم. بر اساس این گزارش، سرویس‌های اطلاعاتی ایران پس از بیست سال از سال ٢٠١٥  قتل‌های هدفمند در خاک اروپا را با اجیر کردن جنایتکاران جرایم عمومی از سرگرفته‌اند. به گفتۀ سازمان اطلاعات و امنیت داخلی فرانسه، رژیم ایران در پی به قتل رساندن غیرنظامیان جهت افزایش حس ناامنی در بین مخالفان حکومت جمهوری اسلامی و یهودیان و شهروندان اسرائیلی بوده است.

به گفتۀ سرویس های اطلاعاتی فرانسه هستۀ جنایتکاران اجیر شده توسط رژیم ایران حول یک قاچاقچی بزرگ مواد مخدر در شهر لیون شکل گرفته و فرد مزبور احتمالاً در ماه مه گذشته به ایران نیز سفر کرده است. سلول تروریستی رژیم ایران مأموریت داشته یک کارمند پیشین یک سازمان امنیتی اسرائیل و سه تن از همکاران گذشتۀ وی را در پاریس و سه شهروند اسرائیلی-آلمانی را در مونیخ و برلین به قتل برساند. پلیس فرانسه آتش سوزی در چند شرکت اسرائیلی در جنوب فرانسه در دسامبر گذشته و ژانویه سال جاری را به همین سلول نسبت می دهد و بعید نمی داند فردی که دیروز تفهیم اتهام شد واسطۀ میان هماهنگ‌کنندۀ سلول تروریستی و عامل اصلی آن بوده باشد. یعنی یک فرانسوی الجزایری‌تبار به نام "عبدالکریم سین" که به دلیل دست داشتن در یک آدمکشی در شهر مارسی به ده سال زندان محکوم شده است. همسر او نیز در ماه مه گذشته به اتهام تشکیل یک سازمان خرابکار تروریستی و جنایتکار تفهیم اتهام و بازداشت شد.  ار اف ای      

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر