۱۴۰۳ مهر ۷, شنبه

آیا فرماندهان سپاه هنگام حمله به جنوب بیروت در کنار نصرالله حضور داشتند؟

 آیا فرماندهان سپاه هنگام حمله به جنوب بیروت در کنار نصرالله حضور داشتند؟

قاآنی سرکرده سپاه قدس

ارتش اسرائیل، روز جمعه، به صورت رسمی اعلام کرد که حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله، در حملات هوایی به مقر فرماندهی این گروه در منطقه «حریک» در جنوب بیروت کشته شده است. همزمان با مرگ نصرالله، گمانه‌زنی‌های زیادی درباره حضور فرماندهان ارشد سپاه پاسداران ایران در کنار او مطرح شده است.

حضور فرماندهان سپاه در لبنان

منابع اسرائیلی ادعا کرده‌اند که عباس نیلفروشان، فرمانده جدید «تیپ 2000» نیروی قدس سپاه پاسداران و معاون عملیات سپاه در لبنان، به همراه نصرالله در محل حمله بوده است. همچنین شایعاتی در خصوص حضور اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس، در زمان حمله مطرح شده بود، اما منابع ایرانی این ادعا را رد کرده و اعلام کردند که قاآنی در سلامت است.

خبرگزاری «مهر» نیز در گزارشی، مجروح شدن نیروهای ایرانی در این حملات را تکذیب کرد. با این حال، همچنان مشخص نیست که آیا نیلفروشان و دیگر فرماندهان سپاه در لحظه حمله اسرائیل در مقر حضور داشته‌اند یا خیر.

تشدید حملات اسرائیل به جنوب بیروت

بامداد امروز، شنبه، اسرائیل موج جدیدی از حملات هوایی را در حومه جنوبی بیروت انجام داد. این حملات پس از ترور حسن نصرالله و فرماندهان ارشد حزب‌الله شدت گرفت. به گفته منابع محلی، اسرائیل بیش از 20 حمله هوایی در حومه جنوبی بیروت انجام داده که شدیدترین آنها در ساعات شب گذشته ثبت شده است.

در پی این حملات، هزاران نفر از ساکنان حومه جنوبی بیروت مجبور به ترک خانه‌های خود شدند. بسیاری از این آوارگان اکنون در پارک‌ها، میدان‌های عمومی و مسیرهای پیاده‌روی در مرکز بیروت و مناطق ساحلی پناه گرفته‌اند.

آمار قربانیان و آوارگان

مقامات لبنانی اعلام کرده‌اند که از آغاز تشدید تنش‌ها بین اسرائیل و حزب‌الله، که از دوشنبه گذشته شروع شد، تاکنون بیش از 700 غیرنظامی لبنانی کشته و حدود 118 هزار نفر نیز آواره شده‌اند. این حملات خشونت‌آمیزترین عملیات اسرائیل از زمان جنگ 2006 با حزب‌الله محسوب می‌شود و باعث تشدید بحران انسانی در لبنان شده است.العربیه فارسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر