زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۴۰۲ تیر ۲۹, پنجشنبه

 

بیست‌ونهمین سالگرد عملیات تروریستی رژیم آخوندی در مرکز آمیا در بوئنوس‌آیرس

بیست‌ونهمین سالگرد عملیات تروریستی رژیم آخوندی در مرکز آمیا در بوئنوس‌آیرس
بیست‌ونهمین سالگرد عملیات تروریستی رژیم آخوندی در مرکز
 آمیا در بوئنوس‌آیرس

در بیست ونهمین سالگرد عملیات تروریستی رژیم آخوندی در مرکز آمیا در بوئنوس‌آیرس، مراسمی برای یادبود قربانیان با حضور بستگان و مسئولان سیاسی در محل این انفجار برگزار شد.

در این مراسم آموس لینتسکی Amos Linetzky رئیس کنونی آمیا در سخنانش گفت: «چندین‌بار خواستند باور کنیم قطعیتی در پرونده آمیا وجود ندارد. این غلط است. بسیاری چیزها را می‌دانیم و اثبات شده است. شکی نیست که این حمله توسط جمهوری اسلامی طراحی و سازماندهی شده و توسط سازمان تروریستی حزب‌الله به‌اجرا گذاشته شده است».

لینتسکی اضافه کرد: «هشدارهای قرمز و احکام جلب بین‌المللی توسط انترپل هم‌چنان بر مسئولان (این حمله) سنگینی می‌کند. با این‌حال در موارد متعدد ما این امر را محکوم کرده‌ایم که برخی از آنها آزادانه و با مصونیت در اطراف جهان می‌چرخند. متأسفانه هر سال نمونهٔ جدیدی هست که به‌ آن اشاره کنیم. سال قبل از حضور محسن رضایی در نیکاراگوئه... خجالت‌زده شدیم. همین چند ماه قبل در آماده‌سازی‌های جام جهانی، قطر... از یکی از مظنونان طراحی این حمله استقبال کرد».

آلبرتو فرناندز، رئیس‌جمهور آرژانتین، خواستار اجرای عدالت برای قربانیان انفجار تروریستی رژیم آخوندی در این کشور شد.

پاتریسیا بولریچ، وزیر پیشین امنیت و رئیس حزب پرو PRO در آرژانتین نوشت: «با مصونیت عدالتی در کار نیست... با لاپوشانی برای قاتلان (رژیم) ایران عدالتی در کار نخواهد بود. ۲۹سال از حمله به‌ آمیا گذشته است و هم‌چنان یک خواسته وجود دارد و آن‌ هم عدالت است».

وی افزود: «ما هرگز تلاش برای (عدالت) و کمک به‌ کسانی را که برای روشن شدن بزرگ‌ترین حمله در تاریخ کشورمان تلاش می‌کنند متوقف نخواهیم کرد. برای ۸۵قربانی و بستگان‌شان و یاد قاضی آلبرتو نیسمن، عدالت برقرار خواهد شد».

سناتور جیم ریش، رئیس جمهوری‌خواهان در کمیتهٔ خارجی سنای آمریکا، گفت: «امروز ۲۹سال از زمانی که حزب‌الله در مرکز یهودیان آمیا در آرژانتین بمب‌گذاری کرد می‌گذرد. ما کسانی را که جان‌شان را از دست دادند به‌یاد می‌آوریم و تاریخچهٔ درازمدت حمایت (رژیم) ایران از تروریسم در سراسر جهان را محکوم می‌کنیم».

سناتور مارکو روبیو، کاندیدای پیشین ریاست‌جمهوری آمریکا، در سالگرد آمیا نوشت: «امروز ما به‌ جهان می‌پیوندیم تا به‌ قربانیان حمله تروریستی صورت‌گرفته توسط مزدوران حزب‌الله تحت حمایت (رژیم) ایران علیه آمیا در بوئنوس‌آیرس ادای احترام کنیم».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر