ژنرال گادی آیزنکوت رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل، سه‌شنبه 21 مارس اعلام کرد که حزب‌الله لبنان سال گذشته مصطفی بدرالدین فرمانده پیشین شاخه نظامی خود را ترور کرد.
حزب‌الله لبنان سال گذشته اعلام کرده بود که بدرالدین در اثر اصابت خمپاره‌ای شلیک شده توسط گروه‌های مسلح اپوزیسیون سوریه در یکی از پایگاه‌هایش در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی دمشق کشته شد. اما گروه‌هایی که جنگ در سوریه تحت نظر دارند اعلام کردند هنگام کشته شدن بدرالدین، هیچ خمپاره‌ای در آن منطقه شلیک نشد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، ژنرال گادی آیزنکوت در این باره گفت: «برپایه گزارش‌ها، (بدرالدین) را روسایش کشتند و این نشان دهنده رابطه پیچیده و برخی تنش‌ها میان حزب‌الله و حامی‌اش یعنی ایران است».
او افزود: «این گزارش‌ها با اطلاعات و ارزیابی‌های ما همساز است».
شبکه خبری العربیه پیش از این با پخش مستندی تحقیقی، فاش کرد که ایران از بدرالدین راضی نبود و می‌خواست او را از جبهه‌های نبرد دور کند.
ژنرال گادی آیزنکوت اما جزئیاتی درباره کشته شدن بدرالدین در ماه می 2016 ارائه نداد.
یک مقام مسئول بلندپایه اسرائیلی هم هفته گذشته به خبرگزاری رویترز گفته بود بدرالدین و ایران بر سر «چگونگی انجام عملیات در سوریه» اختلاف نظر داشتند، از همین رو جلسه‌ای در نزدیکی فرودگاه دمشق برگزار شد و آنجا بدرالدین به ضرب گلوله کشته شد.
آمریکا بر این باور است که بدرالدین، مسئول عملیات نظامی حزب‌الله در سوریه بود.
بدرالدین یکی از پنج عضو حزب‌الله است که دادگاه ویژه لبنان تشکیل شده توسط سازمان ملل متحد، آن‌ها را متهم به ترور رفیق حریری نخست‌وزیر اسبق لبنان در سال 2005 می‌کند. طی سال‌های طولانی، بدرالدین مغز متفکر عملیات نظامی و امنیتی حزب‌الله لبنان در مناطق مختلف بود.