زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۷ فروردین ۲۰, دوشنبه

فراحماسه «فروغ اشرف» 19فرورین 1390 - یدالله یزدی



فراحماسه «فروغ اشرف» 19فرورین 1390 - یدالله یزدی



۱۹فروردین۹۰، فرازی است ماندگار از حماسه‌های اشرف که فراموشی را حتی با گذر ایام یارای چیرگی بر آن نیست.
توصیف گویای فروغ اشرف از سخنان خواهر مجاهد «مریم رجوی» وام گرفته می‌شود:
«یک پایداری خیره‌کننده، یک نبرد پرافتخار و یک رویارویی نابرابر میان دست‌های خالی اما قلب‌ها و سرهای پرشور با قوای سراپا مسلح دولت دست‌نشانده ولایت‌فقیه در عراق. در آن‌روز هاموی‌ها و زرهی‌های دشمن از روی تن‌های مجاهدین عبور کردند، گلوله‌هایشان سینه‌ها و سرهای مجاهدین را از هم شکافت و ۳۶ مجاهدخلق جان‌های بی‌تاب خود را نثار آزادی ایران کردند، اما در پایان نبرد، طرف عاجز و درمانده، خامنه‌ای بود و مالکی که در تسخیر اشرف شکست خورده‌بودند؛ حال آن‌که این مجاهدین بودند که به‌رغم همه داغ‌ها و جراحت‌ها و شهادت‌ها، سرفراز و پیروز پرچم آزادی را برافراشته نگاه داشتند» (۱)
«اینان! راه را گشوده‌اند، مرگ را زیسته‌اند در طوفان
پیغامشان جنگیدن تا به آخر تا آستان سپیده‌دمان
پیوسته می‌تازند، درصحنه‌های رزم! بر خیل دشمنان
عشق! با هزاران شعله جانانه می‌تراود، در دل‌هایشان
هزار اشرف عطرآگین! آذین گشته بانام‌هایشان… » (۲)
در این‌روز زمین از شرم نالید و زمان از خشم غرید زیرا بار دیگر پیکر مقاومت، با شقاوت ارتجاع و سکوت استعمار سرخ‌فام شد. بادهای جور جهان می‌خواستند اشرفی‌ها را ریشه‌کن کنند ولی واژة ایستادگی، خاشع تسلیم‌ناپذیری و فداکاری آنان شد.
۳۶ شهید سرفراز فروغ اشرف بر طلوع بی غروب رهایی بوسه زدند و با الگوی «صبا»ی قهرمان با خون‌های پاکشان بر منش غبارگرفته «ایستادن تا به آخر» صیقلی پایدار نهادند و پرچم غیرت و شرف ایرانی را برافراشته نگه‌داشتند. آنان با خلق تابلوی پرشکوه پایداری، جهانی را برانگیختند و قلوب بسیاری از مردم شریف و آزاده را در سراسر دنیا فتح و طلایه‌داران هزار اشرف دیگر شدند. آنان به کلام قرآنی، مصداق عینی «ربیون» بودند، پرورش‌یافتگان مکتب توحیدی مجاهدین که تحت پرتو انقلابی ضدجنسیت‌گرایی به کمال شایسته خود رسیده و الگویی ماندگار در درس درخشان شدند. شهدای قهرمان فروغ اشرف، در زمانه‌ای که دشمن توطئه کرده‌بود تا گرد ذلت و بی‌هزینگی را بگستراند، مقاومت به هرقیمت را انتخاب کردند و اجازه ندادند «کابوس سرنگونی» لحظه‌ای از رژیم فاصله بگیرد.
در ستایش شهیدان فروغ اشرف برادر مجاهد مسعود رجوی که خود ناخدای فاتح دریای صداقت و پرداخت تمام‌عیار قیمت است خطاب به آنان می‌گوید:
«سلام بر شما که به عهد و سوگند خود در جنگ صد برابر به شگفت‌ترین و خیره‌کننده‌ترین صورت، وفا کردید. سلام به شما که درس‌های جدیدی به بشریت معاصر عرضه کردید. درس‌هایی که در تاریخ تمام جنگ‌های ملی و میهنی و انقلابی بی‌نظیر است، درس‌هایی که ایران و ایرانی هرچند سوخته جان و جگرسوخته از آن به خود می‌بالند… این است فدیه عظیم ما در راه آزادی ایران» (۳)
درود بر خواهران و برادران شهیدی که از خون جوشان آنان بنیان شورای مرکزی و تشکیلات پولادین برادران در درون سازمان و نیز هزار اشرف و کانون‌های شورشی در بیرون سازمان بذرافشانی شد.
خواهران شهید: آسیه رخشانی، فاطمه مسیح، مرضیه پورتقی، نسترن عظیمی، فائزه رجبی، مهدیه مددزاده، شهناز پهلوانی و صبا هفت‌برادران و برادران شهید: حسن اوانی، جعفر بارجی، محمدرضا یزدان‌دوست، غلامرضا تلغری، احمد آقایی، مرتضی بهشتی، علی‌اکبر مددزاده، قاسم اعتمادی، ناصر سپه‌پور، محمدرضا پیرزادی، امیر مسعود فضل‌اللهی، حسین احمدی، زهیر ذاکری، حنیف کفایی، محمد قیومی، خلیل کعبی، سعید چاووشی، مسعود حاجیلویی، سعید رضا پورهاشمی، ورقا سلیمانی، بهروز ثابت، فریدون عینی، ضیاءالله پورنادر، مهدی برزگر، مجید عبادیان، علیرضا طاهرلو، بهمن عتیقی و منصور حاجیان.
واکنون پس از هفت سال جوشش خون این شهدا را در گستره هزار اشرف و کانون‌های شورشی می‌بینیم که چگونه اراده کرده‌اند رژیم پلید آخوندی را در پرتگاه سرنگونی، راهی جهنم کنند و در این تردیدی نیست که ظلمت شب ارتجاع در طلوع فجر آزادی خواهد شکست.
یدالله یزدی
فروردین ۱۳۹۷
(۱) قسمتی از سخنرانی رئیس‌جمهور مقاومت ایران، مریم رجوی٬ در فروردین سال۱۳۹۶ به‌مناسبت ۱۹فروردین۹۰
(۲) شعر از مجاهد گران‌قدر: آب روان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر