زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۷ فروردین ۲۸, سه‌شنبه

شهيدان قهرمان تپه های «زندان» اوین ۳۰فروردين ۱۳۵۴، حماسه ۷ فدايی و دو مجاهد قهرمان - معرفی وعکس چند قاتل

شهيدان قهرمان  تپه های «زندان» اوین ۳۰فروردين ۱۳۵۴، حماسه ۷ فدايی و دو مجاهد قهرمان - معرفی وعکس چند قاتل

اعدام ناجوانمردانه 9 انقلابی مجاهد و فدايی در 30فروردين 1354، يکی از جنايات هولناک رژيم شاه است. طی اين جنايت، فدائيان قهرمان «بيژن جزنی، محمد چوپانزاده، مشعوف کلانتری، احد جليل افشار، حسن ضياء ظريفی، عباس سورکی، عزيز سرمدی»، همچنين مجاهدين شهيد «کاظم ذوالانوار و مصطفی جوان خوشدل»، جانهايشان را فدای آزادی و رهايی خلق قهرمان ايران کردند.
آن روزها ديکتاتوری سلطنتی با تشکيل حزب فرمايشی «رستاخيز» و تکيه بر ميلياردها دلار درآمد افزوده نفت به راستی خود را «ژاندارم منطقه» می دانست. از اين رو تحمل ضربات انقلابيون پيشتاز را نداشت. به ويژه از کيفر يافتن سرتيپ دژخيم زندی پور، رئيس کميته مشترک ساواک و شهربانی، شکنجه گاه اصلی و مرکز بازجويی از مجاهدين و فدائيان، مثل مار زخم خورده به خودش می پيچيد.

عطار پور شکنجه گر معروف ساواک
محمد حسن ناصری (عضدی)
عضدی شکنجه گر معروف ساواک
ناصر نوذری (رسولی)
رسولی شکنجه گر معروف ساواک
ثابتی، عضدی و عطاپور، سرجلادان کميته، در پی آن بودند که کينه حيوانيشان را نشان دهند و از انقلابيون انتقام بگيرند. اما از آنجا که به راحتی دستشان به مجاهدين و فدائيان نمی رسيد، به فکر انتقام گرفتن از زندانيان قهرمان افتادند. بهمن نادری پور، معروف به تهرانی، يکی از سر شکنجه گران ساواک، در جريان محاکمه اش در سال1358، به جنايت هولناک ساواک در روز 30فروردين1354، چنين اعتراف کرد:
«… زندانيان را پياده کرده به رديف روی زمين نشاندند، در حالی که دستها و چشمهايشان بسته بود. سپس رضا عطاپور فاتحانه پا پيش گذاشته و گفت: ”همان طور که شما و رفقای شما در دادگاههای انقلابی خود رهبران و همفکران ما را محکوم کرده و حکم را اجرا می کنيد، ما هم شما را محکوم کرد ه و می خواهيم حکم را اجرا کنيم“.
جزنی و چند نفر ديگر به اين عمل اعتراض کردند.
اولين کسی که رگبار مسلسل را به سوی آنها بست سرهنگ وزيری بود و از آنجا که گفتند همه بايد شليک کنند، همه شليک کردند. من نفر چهارم يا پنجم بودم که شليک کردم… جليل سعدی اصفهانی، بالای سر همه رفت و تير خلاص را شليک کرد»…

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر