زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۴ اسفند ۲۳, یکشنبه

حمایت شماری از نمایندگان پارلمان اروپا از برنامه ۱۰ماده‌یی مریم رجوی

لینک به منبع
شمار دیگری از نمایندگان  پارلمان اروپا  طی پیامهایی، از برگزاری اجلاس «سیاست در قبال ایران» که روز ۱۲اسفند در مقر اصلی پارلمان اروپا در بروکسل با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت برگزار شد، حمایت کردند.
 نمایندگان پارلمان اروپا در این پیامها، ضمن حمایت از
 برنامه ۱۰ماده‌یی  مریم رجوی 
 و محکومیت موج فزاینده اعدامها توسط دیکتاتوری آخوندی، 
همبستگی خود را با مبارزه مردم ایران برای آزادی و دموکراسی 
اعلام کردند.
ریچارد چارنسکی – نایب‌رئیس پارلمان اروپا از لهستان
ما بسیار خوشحال شدیم که هفته گذشته خانم مریم رجوی در پارلمان اروپا حضور داشتند و مورد استقبال گرم بسیاری از همکارانم قرار گرفتند. من ایشان را چندین‌بار ملاقات کرده‌ام. او سمپاتی بسیاری در پارلمان از سوی همه گروه‌های سیاسی دارد. ما از برنامه ۱۰ ماده‌یی ایشان برای یک ایران آزاد حمایت کرده‌ایم که شامل اهداف ایشان برای یک دموکراسی واقعی،  حقوق زنان  و پایان حکم اعدام می‌شود.
 ما فکر می‌کنیم که رژیم فعلی (حاکم بر) ایران یک دیکتاتوری مذهبی است و اتحادیه اروپا باید بر روی حقوق‌بشر در ایران قبل از هر گونه معاملات اقتصادی تمرکز کند.
 امیدواریم مردم ایران که این‌قدر سختی کشیده‌اند به‌زودی آزاد شوند.
 خدا شما و ایران را در پناه خود قرار دهد.
روبرت روشفور - نماینده پارلمان اروپا و نایب‌رئیس حزب مودم فرانسه
 دوستان ایرانی عزیز، اینجا در پارلمان اروپا شما دوستان بسیاری دارید که از آرمانتان دفاع می‌کنند. در پارلمان اروپا ما بسیار به آزادیها و حقوق پایه‌یی توجه داریم و لذا نمی‌توانیم از رژیمی که امروز در ایران حکومت می‌کند راضی باشیم. بنابراین مطمئن باشید که ما از شما حمایت می‌کنیم.
 رئیس‌جمهور مقاومت ایران، خانم رجوی چند روز پیش اینجا بود و از او استقبال بسیار گرمی به‌عمل آمد. برای ما بسیار مهم بود که او را ببینیم و بشنویم و فکر می‌کنم برای او هم مهم بود که ببیند که ما از حقوق‌بشر حمایت می‌کنیم و به هیچ‌وجه نمی‌توانیم با آنچه در ایران می‌گذرد به‌سازش برسیم. ما نمی‌توانیم با این بازی دو چهره ادامه بدهیم که از یک طرف (رژیم) ایران می‌خواهد خود را طرفدار رفورم جلوه دهد و از طرف دیگر با این اعدام‌های کاملاً غیرقابل تحمل ادامه می‌دهد. چیزی که باعث شده ایران تبدیل به کشوری شود که بالاترین تعداد اعدام در کل جهان را نسبت به جمعیتش داشته باشد.
 همچنین شما به‌خوبی می‌دانید که وضعیت در کل منطقه بحرانی است. حمایتی که رژیم ایران از بشار اسد می‌کند، تمام این مسائل بسیار بغرنج با روسیه، اینها مسائلی است که از آن راضی نیستیم. چون ما همچنین خواهان سوریه‌یی هستیم که آزاد و دموکراتیک باشد. باور داشته باشید که شما را رها نمی‌کنیم، باور کنید که ما اطمینان خاطر داریم که شما برحق هستید و آرمان شما آرمان حق و درستی است.
 پس با هم هم‌چنان به این فعالیت ادامه خواهیم داد تا فردا و هرچه زودتر آنچه که باید همیشه اصالت می‌داشت پیروز شود. به‌خصوص اگر ما به تاریخ غنی این مردم نگاه کنیم که آن‌قدر به آن ارادت داریم. پس ما می‌خواهیم نظامی در ایران پیروز شود که دموکراتیک باشد، به حقوق‌بشر احترام بگذارد و به سلامت تمامیت مردم ایران احترام بگذارد. پس با هم متحد هستیم و بسیار امیدوارم که به‌زودی شما پیروز شوید.
یان زهرادیل - نماینده پارلمان اروپا از جمهوری چک
امروزه افراد بیشتری در کشورهای اروپا و به‌طور عام در غرب، به این نتیجه می‌رسند که تغییر جدی در درون رژیم ایران به‌وجود نیامده است. این‌که این رژیم هم‌چنان بر بنیادگرایی مذهبی بنا شده و یک نقض وحشیانه سیستماتیک حقوق‌بشر در جریان است.
 این آن چیزی است که قابل‌قبول نیست. با این‌حال هم‌چنان سیاستمداران و احزاب سیاسی در کشورهای اروپایی هستند که آماده هستند به این رژیم امتیاز بدهند.
 فکر می‌کنم باید مصر باشیم که حقوق‌بشر باید در ایران برقرار شود و همچنین با اپوزیسیون در تبعید همکاری کنیم؛ و به همین دلیل خیلی خوب بود که خانم مریم رجوی اخیراً به پارلمان اروپا آمد و به ما در مورد وقایع دردناک در ایران توضیح داد که یک‌بار دیگر ماهیت این رژیم بسیار غیردموکراتیک را برملا می‌کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر