زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۵ فروردین ۸, یکشنبه

هفتگل - تجمع بیش از دو هزار نفر در اعتراض به ساخت سد بهشت آباد و کوهرنگ سه

بیش از دو هزارتن از اهالی منطقه مهسنبلی هفتگل در استان خوزستان در اعتراض به ساخت سد بهشت آباد و کوهرنگ سه، دست به تجمع اعتراضی زدند.
 تجمع‌کنندگان تأکید کردند با احداث سد ها و تونلهایی هم‌چون گلاب، کوهرنگ۳ در منطقه بیرگان و بهشت آباد، ونک رفسنجان در سرشاخه‌ها، زندگی و زمینهای ما و مردم چهارمحال بختیاری و اصفهان در مزایده‌های سیاسی به تاراج می‌رود.
 تجمع کنندگان با اشاره به طرحهای  سپاه پاسداران  برای ربودن آب چند استان و انتقال آن به اراضی در دست خود گفتند: در سرشاخه‌های کارون چوب تاراج و غارت به منابع آب ما که تنها مزیت اقتصادی پایدار مردمان این دو استان است زده‌اند.
 تظاهر کنندگان بدون اسم بردن از سپاه پدمردمی با اشاره به سایر جنایتهای زیست محیطی این نهاد سرکوبگر در همدستی با دولتها، افزودند: پس از یک قرن و اندی عرصه‌های جنگل‌های زاگرس از ۱۲ میلیون به ۵ میلیون هکتار کاهش یافته است و این نکته را باید بسیار بسیار جدی بگیریم که پایه حیات و تولید حدود ۵۰ درصد آبهای کشور یعنی جنگل‌های بلوط در حال نابودی است. به‌رغم مصیبت‌های سدسازی در خوزستان هنوز مافیای سدسازی زمزمه‌گر تداوم سد سازی در این استان هستند. تالاب‌های خوزستان به‌دلیل غارت سرشاخه‌های آب‌های استان در معرض نابودی‌اند عرصه‌ها و اراضی بوته‌زارهای اهواز و خرمشهر و آبادان به‌خاطر شورآبه‌های صنعت نیشکر در صورت تداوم خواب دولتها و رویه‌یی که چون کبک سر در زیر برف کنند در حال تبدیل شدن به یک نمکزار شبیه دریاچه ارومیه است.
 این تجمع اعتراضی روز پنجشنبه 5فروردین برگزار شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر