زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۴۰۲ اسفند ۱۱, جمعه

نمایش وشعبده انتخابات - روزی سخت برای نظام

 نمایش وشعبده انتخابات - روزی سخت برای نظام

سنندج - کسادی نمایش انتخابات در سنندج - ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
سنندج - کسادی نمایش انتخابات در سنندج - ۱۱ اسفند ۱۴۰۲

روزی سخت برای نظام (۱)

شاید برای نظام ملایان مرجح بود که قانونی برای سررسید موعد برگزاری انتخابات ۱۴۰۲ نبود تا با چنین وضع اسف‌باری مواجه نشود.

گزارشات در صفحات مجازی ــ که بیشترشان مشاهدات در صحنه هستند ــ گواهی می‌دهند که بازار مکاره‌ٔ به‌اصطلاح انتخابات، بی‌مشتری مانده و در دو ساعت اول روز، بیشتر حوزه‌های اخذ رأی کاملاً خالی هستند.

مشاهدات خبرنگار سیمای آزادی و چندین کانال تلگرامی، گواهی می‌دهند که «در چابهار کسی در خیابان‌ها نیست و کسی برای رأی دادن مراجعه نکرده است. حوزه‌های رأی‌گیری همدان در دو ساعت اول خالی بوده‌اند. در تهران، شعبه دبیرستان دولتی مسعود کرمانی در خیابان دماوند، به‌طور کامل خالی‌ست. در یکی از دبیرستانهای دخترانه در اسلام‌آباد، تا ساعت ۹ صبح مراجعه‌کننده‌یی برای دادن رأی دیده نشده است».

از طرفی در شعبه‌های خیابان مدرس در کاشمر، مأموران حکومتی تا شعاع ۲۰۰متری هر شعبه مستقر شده‌اند و اقدام به دستگیری معترضان می‌کنند.

به‌نظر می‌رسد از شروع روز ۱۱ اسفند، نبردی سراسری و سخت برای طرد، نفی، تحریم و بایکوت حاکمیت ولایت فقیه به‌جریان افتاده است.

 

روز سخت نظام (۲)

در هیچ‌یک از دوره‌های قبلی نمایشات انتخاباتی حاکمیت آخوندی، سراغ نداریم که ولی‌فقیه ارتجاع در اول صبح روز انتخابات به صحنه بیاید و به استغاثه برای رأی جمع‌کنی بپردازد. آیا این نشان از برآورد و هراس ولی‌فقیه درباره‌ٔ تحریم حداکثری ندارد؟ آیا این نشانه‌یی نیست که اکثریت جامعهٔ ایران به ولی‌فقیه داده است تا دریابد که عبور از تمامیت نظام را جدی بگیرد و دوره و زمانه‌ٔ هر گونه بازی و نمایش تحت عنوان انتخابات به‌سر رسیده است؟

گزارشات میدانی و مستند تا ساعت ۱۱ صبح امروز، پاسخ واقعیِ دو پرسش فوق هستند.

ــ هشتک #سیرک_انتخابات به ترند اول ایکس (توئیتر) تبدیل شد.

ــ یک بیانیه از جانب فعالان دانشجویی ایران، بهترین معنا و هدف نمایش حکومتی در ۱۱ اسفند را در منظر مردم ایران گذاشته است: «این انتخابات، انتخاب بین طناب دار و گیوتین است.»

ــ خبری در حال انتشار است که دست خالی نظام ملایان، کارگزارنش را به تهدید زندان سیاسی زندان قزلحصار کشانده تا آنان را مجبور به شرکت در نمایش حکومتی کنند.

 

ــ از چهار گوشه‌ٔ ایران گزارشات لحظه‌یی می‌رسد که گویی شهرها با هم متحد شده‌اند تا بساط حکومتی را به‌هیچ بگیرند مشغول امور معمول زندگی خویش باشند. عبارت ثابت «بیشتر شعبه‌های اخذ رأی خالی‌ست» مثل پرنده‌یی از بالای شهرهای ایران عبور می‌کند و اسامی شهرها را تا ساعت ۱۱ صبح گزارش می‌دهد:

نجف‌آباد، دورود، کرمانشاه، رود هن، سنندج، قزوین، تهران[ده‌ها نقطه]، ایذه، پاکدشت، کاشان، اصفهان، مشهد، آمل، نیشابور، بجنورد، کرمانشاه، قم، کرمان.

این گزارشات و خبرها از «روز سخت نظام» در ساعات آغازین نمایش حکومتی، تصویر می‌دهند؛ ساعاتی که به‌طور متعارف باید بیشترین مراجعات وجود داشته باشد، ولی گویا این هنوز ار نتایج سحر بزرگ‌ترین تحریم و نفی حاکمیت ولایت فقیه خبر می‌دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر