زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۴۰۳ فروردین ۲۸, سه‌شنبه

قرارداد خیانت شده - ۲۶ فروردین سالگرد امضای قرارداد آتش‌بس بین ائتلاف نیروهای چند ملیتی با ارتش آزادیبخش ملی ایران در سال ۱۳۸۲

 قرارداد خیانت شده - ۲۶ فروردین سالگرد امضای قرارداد آتش‌بس بین ائتلاف نیروهای چند ملیتی با ارتش آزادیبخش ملی ایران در سال ۱۳۸۲

قرار داد خیانت شده وطولانی شدن عمر رژیم 

برای مشاهده کلیپهای شماره ۲ و۳ به زیر این مطلب مراجعه نمائید.

مناسبت سالگرد امضای قرارداد آتش‌بس پس از مهیب ترین بمبارانها، بین ائتلاف نیروهای چندملیتی با ارتش آزادیبخش ملی ایران در سال ۱۳۸۲

قرارداد خیانت شده

عمر رژیم منفور آخوندی چگونه طولانی شد؟

۲۶ فروردین - سالگرد امضای قرارداد آتش بس

بین ائتلاف نیروهای چندملیتی با ارتش آزادیبخش ملی ایران در سال ۱۳۸۲

برادر مجاهد مسعود رجوی:

یا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یا مدبر الیل و النهار

و خوشا رزم‌آوران و مجاهدانی که در چنین شرایطی از هر موقع آماده‌تر هستند.

بهترین شادمانی و پیروزی ابتدای سال اینه که بالاخره توانستیم مریم رئیس‌جمهور برگزیدهٔ مقاومت رو در بحبوحه شرایط جنگی بفرستیم و این واقعاً شادمانی و آرامش و دینامیزم مضاعف جنگی هر مجاهد خلق و هر رزمندهٔ آزادی است.

درخواست عاجزانه رژیم

برای بمباران پایگاههای ارتش آزادیبخش

نشریه مجاهد ۱۷ مرداد ۱۳۸۱ (۷ ماه قبل از جنگ)

درخواست عاجزانه رژیم از آمریکا برای حمله به مجاهدین و هدف قرار دادن قرارگاههای ارتش آزادیبخش ملی

خبرگزاری رژیم -۱۵ مرداد-محسن رضایی دبیر تشخیص مصلحت و سرکرده سابق سپاه پاسداران: اگر آمریکایی‌ها در حمله به عراق به پادگانهای نظامی منافقین حمله نکنند، تبعیض آشکاری علیه تروریسم قائل شده‌اند که پرونده آمریکا نزد ملت ایران را بدتر می‌کند. در حالی که اگر آمریکا به پادگانهای منافقین حمله کند از علامتهای حسن‌نیت آمریکا به حساب خواهد آمد

از قسمت پنجم کارزار پیروزی - ۶ دی ۸۸

و این هم گزارش وزارت‌خارجه آمریکا در سال ۲۰۰۷ در مورد تسلیحات مجاهدین نوشته است از بابت سلاحهای سنگین، مجاهدین خلق بیشتر از دوهزار تانک و نفربر زرهی و توپخانه سنگین داشتند که

the MEK relinquished more than 2، 000 tanks; armored personnel carriers; and heavy artillery.

چهار سال و نیم بعد، بعد از گردآوری همین سلاحها بود که یک افسر آمریکایی که خودش شاهد بوده گفت به‌لحاظ انواع مهمات و تسلیحات و تعداد زرهی در یک لشگر: مجاهدین خلق در واقع بزرگترین لشکر سوار زرهی را در جهان ترتیب دادند.

سایت ایست برانسویک اسنتیال ۷ /۸/۸۶ (East Brunswick Sentinel، USA

به قلم جسیکا اسمیت ایست برانسویک اسنتیال، آمریکا - ۲۸ دسامبر ۲۰۰۷

این هم بیانیه رسمی سنتکام (فرماندهی مرکزی ایالات متحده در ۱۷می ۲۰۰۳ که می‌گوید: پروسه گردآوری ۲۱۳۹ تانک و نفربر زرهی و قبضه‌های توپ و توپخانه و سلاحهای پدافندی بین مجاهدین خلق و نیروهای ائتلاف، سهم مهم و به‌سزایی در مأموریت ائتلاف برای ایجاد یک محیط امن و امان برای مردم عراق داشته است.

تب و لرز سرنگونی

علت درخواستهای پیاپی رژیم آخوندی

برای بمباران قرارگاههای مجاهدین

توسط آمریکا

پیام ۲۲ بهمن ۱۳۸۱ -برادر مجاهد مسعود رجوی - پیام رادیو تلویزیونی مسئول شورای ملی مقاومت

اولین بار عسکر اولادی در دیماه سال ۸۰ صحبت در این مورد را به‌نقل از یک مأمور رژیم که بعداً از داخل ایران فرستاده بودند به اروپا شروع کرد. عسکر اولادی آن زمان گفت که: «این صحبت را مجاهدین در کنگره‌ای که داشتند گفتند». یعنی که انگار یک خبر مخفیانه‌ای از کنگره مجاهدین به‌دست آورده. بعد نوبت رسید به حجاریان و باند خاتمی و سایتهای اینترنتی آنها و بعد هم رسانه‌ها و تحلیلگران و هم‌چنین سپاه و ارتش تحت‌امر رژیم که در سراسر تابستان گذشته خودشان را با هشدار و اخطار و بخشنامه پشت سرهم در مورد «فروغ ۲» تقریباً خفه کردند!

در شهریور مجمع فرماندهان سپاه سه روز مشغول بحث در مورد همین عملیات آینده مجاهدین بود و در آن گفتند که این عملیات، شبیه به‌عملیات مرصاد به‌قول خودشان یعنی فروغ جاویدان در سال ۶۷ خواهد بود و این عملیات جدی و حتمی است. حرفهای مجمع سرکردگان سپاه رو میگم.

همزمان وزیر دفاع رژیم هم این‌چنین اعلام کرد: «اگر دولت عراق بتواند مانع از تعرض اپوزیسیون ایران، مستقر در عراق، به خاک ایران بشود، در این صورت رژیم ایران به هیچگونه عمل نظامی علیه کشور عراق مبادرت نخواهد کرد» (روزنامه الوطن عربستان -۴شهریور). پس وزیر دفاع رژیم است که ترسیده و در شهریورماه به عراق پیشنهاد میده که اگر تو بتونی مانع از تعرض اپوزیسیون ما که در خاک تو هست بشوی، ما هم به هیچگونه عمل نظامی در اثنای بحران عراق علیه شما مبادرت نخواهیم کرد.

 درمهرماه خرازی، وزیر خارجه رژیم این‌طور گفت: «آنها (مجاهدین و ارتش آزادیبخش) پشت مرزها هستند تا علیه ما اقدامهایی انجام دهند». تو که گفتی اینها رفته‌اند؟

همان زمان ۲۵مهر، سلیمی، فرمانده ارتش تحت‌امر آخوندها: «تمام یگانهای ارتش درآسمان، زمین، دریا و زیر دریا مراقب هستند و تمام حرکات جانبی را زیر نظر دارند» چرا؟ مگه قراره چی بشه؟

۷دی کهریزی، جانشین فرماندهی غرب کشور: «همه وضعیت‌های ممکن» برای حمله منافقین ترسیم شده است. استراتژیهای دفاعی لازم نیز تدوین شده است که با برخورد قاطع هر گونه حرکتی …محکوم به شکست خواهد بود.

-آرمانفر، سرکرده ارشد غرب کشور، در مراسم تعویض و تودیع خود، اعتراف بی‌سابقه‌یی را انجام داد و گفت که: «تاقبل از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در سال گذشته بیش از صد عملیات برون‌مرزی برای انهدام منافقین توسط نیروهای واکنش سریع در عمق خاک عراق داشته‌ایم»، فقط ارتش رژیم. میگه که سال گذشته تا قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری یکصد فقره عملیات تروریستی علیه مجاهدین در عمق خاک عراق داشته‌اند. «ما هیچگاه منتظر نمانده‌ایم که منافقین می‌خواهند از چه مسیری وارد شوند» (خبرگزاری رژیم -۱۱دی).این را خبرگزاری رژیم خودش مخابره کرده است.

 این یک نبرد تاریخی بین ارتجاع و انقلاب، بین واپسگرایی و ترقیخواهی و بین گذشته و آینده است. دعوا چیه؟ موضوع چیه؟ موضوع اصلی این دعوای تاریخی، حاکمیت مردم ایران است که آخوندها آنرا به سرقت بر دهاند.

اعلان بی‌طرفی در جنگ آمریکا در عراق

برادر مجاهد مسعود رجوی -از پیام ۲۲ بهمن ۱۳۸۱

جنگ ما از روز نخست تابه آخر با رژیم ضدانسانی ولایت فقیه به‌عنوان غاصب حق حاکمیت مردم ایران بوده و هست و خواهد بود ولاغیر. جنگ با کس دیگری نداریم. هدف از آمدن به عراق و استقرار در مجاورت خاک میهنمان همین بوده و هست و خواهد بود و لاغیر.

همه می‌دانند که مجاهدین و مقاومت ایران هیچ دخالتی در امور داخلی عراق نداشتند و ندارند. هم‌چنان که دولت عراق نیز تاکنون هیچگاه، هیچوقت در امور مربوط به این مقاومت هیچگونه مداخله‌یی نداشته است.

بنابراین، از آن جا که مقاومت ایران جز با دیکتاتوری مذهبی و تروریستی حاکم بر ایران با کس دیگری سرجنگ و خصومت نداشته و ندارد، خیلی واضح است که در تجربه دو دهه هم به اثبات رسیده که هر گونه برچسب و خصومت و جنگ علیه مجاهدین و مقاومت ایران چه داخلی چه منطقه‌یی و چه بین‌المللی، برای استمالت و خوشآمد و تقویت آخوندهای حاکم یا یک جناحی از آنها بوده است. منظورم اینه که درهر گونه کنش و واکنش داخلی و منطقه‌یی و بین‌المللی با این مقاومت، مدار سیاسی‌اش، بلاشک و بدون شکاف، با رژیم بسته می‌شود، قبل از هر کس و هر چیز دیگر.

نتیجه این که، برخلاف آن چه که رژیم می‌خواهد وانمود کند، هر گونه برخورد با مقاومت ایران (چه منفی، چه مثبت) از جانب هرکس و هر نیرو، از جانب هر دولتی،، تابع معادلات ایران و رژیم حاکم بر ایران است و ظرف مکانی و معادلات جغرافیایی تأثیر عمده‌یی نمی‌پذیرد. پس، سرنوشت این مقاومت به‌طور قانونمند در ارتباط مستقیم با رژیم آخوندی و سرنوشت مردم ایران رقم می‌خورد. و البته این سرنوشت را ما با همه مخاطرات آن، نه از حالا از ربع قرن، پیش با شعار مرگ بر ارتجاع – زنده باد آزادی در مصاف با استبداد مذهبی آگاهانه و آزادانه پذیرفتیم، و خودمان، داوطلبانه، فعالانه و با تمام قوا، آن را رقم زده‌ایم و می‌زنیم. بهای آنرا هم، هر چه سنگین و خونین، پرداختیم و باز هم خواهیم پرداخت و این جز بر شرف و افتخارمان اضافه نمی‌کند.

اعلام بی‌طرفی در جنگ به دولتهای عراق، آمریکا، انگلستان، فرانسه، آلمان و سازمان ملل

فرماندهی ارتش آزادیبخش ملی ایران در آذرماه ۱۳۸۱، دولت عراق و رئیس‌جمهور این کشور را قبل از هر کس دیگر مطلع کرد که همانند جنگ کویت، مجاهدین و ارتش آزادیبخش ملی در جنگی که با آمریکا در پیش است بی‌طرف می‌مانند. زیرا فقط برای آزادی و آزادسازی میهن خود به عراق و مناطق مرزی این کشور با ایران، آمده‌اند.

در ۱۵ بهمن ۱۳۸۱، مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت، بیطرفی و مواضع مقاومت ایران را به اطلاع وزیر خارجه آمریکا و متعاقباً به اطلاع وزرای خارجه دولتهای انگلستان و فرانسه و آلمان می‌رساند و تأکید می‌کند:

« حضور بخشی از نیروهای مجاهدین ایران در خاک عراق، تنها و تنها برای مبارزه با دیکتاتوری مذهبی و تروریستی حاکم بر ایران است. استقلال همه‌جانبه این مقاومت از عراق که آخوندها عمد دارند آن را نادیده گرفته و وارونه جلوه دهند، برای همه مطلعین و ناظران سیاسی شناخته شده و در هر زمان به‌وضوح قابل اثبات است. این مقاومت هیچ دخالتی در امور داخلی عراق نداشته و ندارد. دولت عراق نیز تاکنون هیچگاه در امور مربوط به این مقاومت مداخله‌ای نکرده است.

مبارزه و جنگ مجاهدین ایران تنها و تنها با ملایان خون‌آشام حاکم بر کشورشان است. ‌هم‌چنانکه در سراسر جهان هیچکس جز به‌خاطر ملایان یا به نیابت از آنان به خصومت با مجاهدین و مقاومت ایران برنخاسته است. طی ۱۷سالی که از حضور مجاهدین در کنار مرزهای میهنشان در خاک عراق می‌گذرد در هیچ جنگ دیگری شرکت نداشته‌اند».

قبل از جنگ و در جریان جنگ، نماینده شورای ملی مقاومت ایران در انگلستان، از طریق بروس جرج، رئیس کمیته دفاع در پارلمان، استیون مک کیب و وین گریفیت، و نیز لرد کوربت موقعیت قرارگاههای مجاهدین در عراق را به اطلاع وزیر دفاع انگلیس، جفری هون و معاونش رساند.

هم‌چنین نمایندگان شورای ملی مقاومت در آمریکا و کشورهای اروپایی، مواضع مقاومت ایران درباره جنگ آمریکا و عراق را، به طرق مختلف، با دولت آمریکا در میان گذاشتند. شماری از اعضای مجلس نمایندگان و سنای آمریکا پیامهای مقاومت ایران در این باره را به وزارت دفاع و وزارت‌خارجه رساندند. مقامات دولت آمریکا از همین طریق به مجاهدین و ارتش آزادیبخش ملی ایران اطمینان دادند.

نیویورک تایمز ۱۷ آوریل ۲۰۰۳ به‌نقل از محمد محدثین مسؤل کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران نوشت به آنها «توسط ”مقامات ذیربط آمریکا“ اطمینان داده شده بود که قرارگاههایشان هدف نخواهد بود».

اما در جریان جنگ و به‌خصوص در ماه آوریل نیروهای ائـتلاف بارها و بارها قرارگاههای مجاهدین را بمباران کردند و شمار زیادی کشته و زخمی شدند.

رژیم آخوندی از ماهها قبل برای متقاعد کردن نیروهای ائـتلاف به این بمبارانها تلاش می‌کرد.

وال استریت ژورنال ۱۷ آوریل ۲۰۰۳، دلایل حملات را توضیح داد و نوشت:

«از میان بردن گروه اپوزیسیون ایران در عراق، یک تضمین خصوصی آمریکا را که به مقامات ایرانی قبل از شروع تخاصمات داده شده بود را محقق ساخت. این‌که اگر ایران خود را از جنگ بیرون نگاه دارد، نیروهای انگلیسی و آمریکایی به قرارگاههای این گروه حمله خواهند کرد. مشاور امنیت ملی کاندولیزا رایس و وزیر خارجه مطرح کردند که می‌توان ایران را در مورد حمله به همسایه‌اش خنثی نگاه داشت به‌خصوص اگر می‌دانست که به مجاهدین حمله خواهد شد و از حملات آتی مجاهدین به داخل ایران در آینده جلوگیری به‌عمل خواهد آمد.

این پیام توسط مقامات انگلیسی قبل شروع تخاصمات به ایران منتقل گردید. وزیر خارجه جک استرا همتای ایرانی خودش کمال خرازی در جلسه‌یی در لندن در فوریه از این امر مطلع نمود. سفیر بریتانیا در ایران، ریچارد دالتون، همین پیام را در جلسه‌یی در ماه مارس به حسن روحانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی رژیم منتقل نمود».

روزنامه لبنانی دیلی استار در ۲ آوریل به‌نقل از یک منبع مطلع درون رژیم ایران در مورد تماس ویژه و مستقیم تلفنی بین جک استرا وزیر خارجه انگلیس و خرازی وزیر خارجه آخوندها در ساعات اولیه بامداد ۲۰ مارس (همزمان با آغاز جنگ) نوشت: «استرا به خرازی گفت قرارگاههای مجاهدین اهداف مشروع نظامی تلقی خواهند شد و توسط نیروهای ائتلاف بمباران خواهند شد».

از کارزار آزادی شماره ۵ –برادر مجاهد مسعود رجوی- اردیبهشت ۹۱

از لیست انگلستان خارج شدیم خیلی پیروزی است. ولی همان زمان هم ما گفتیم که این سیستم قطره‌ای است ولی جایی که یک قطره هم عدالت و انصاف باشد، ما برنده میشیم. چرا می‌گفتم قطره‌ای است؟ برای این‌که عدالت به‌معنی واقعی‌اش که آن نیست.

این یک قطره عدالت است. چرا آن نیست؟ برای این‌که اگر دادگاه انگلیس دادگاه عادلانه تمام عیاری بود، باید می‌گفت آقای جک استرا جنایتکار جنگی است، بی‌تعارف. چرا جنایتکار جنگی؟ به چه حقی و به چه دلیلی رفتی دلال رژیم شدی که قرارگاههای مجاهدین را که طرف جنگ نبوده بمباران کنند؟ به چه حقی؟ این‌که جنایت جنگی است ولی سیستم و دستگاه قضاییه انگلیس دیگر بیشتر از آن نمی‌کشد. چون ما قبل از جنگ اعلام کردیم، نامه نوشتیم به آنموویک آدرس دادیم، به وزارت دفاع ایالات متحده و انگلستان یعنی سران ائتلافی که به عراق حمله کرد گفتیم آقا ببین این سایتهای ما این مراکز ما این قرارگاه اشرف این مختصاتش این قرارگاه حبیب این باقرزاده این بدیع این بنیاد علوی ببین این طولش عرضش مساحتش نقشه‌اش این هم مختصاتش بیا

لرد کوربت خدا رحمتش کنه با همین دوستان انگلیسی‌تان داد می‌زدند هم توی دادگاه هست هم توی پرونده هست که آقا بفرمایید دادگاه می‌گفت نخیر هم‌چنین چیزی ندادند. وزارت دفاع می‌گفت هم‌چنین چیزی ندادند. لرد کوربت و لرد آرچر رفتند از آرشیوهایشان پیدا کردند رسید نامه وزارت دفاع انگلیس را که گفته بود آقا فلان نامه شما را که شامل سایتهای سازمان مجاهدین خلق ایران در فلان تاریخ است دریافت کردم، اینرا بردند در دادگاه در پرونده هست.

  در اولین بیانیه شهود که توسط لرد آلتون ارائه شده، آمده است: ”واقعیت این است که قبل از جنگ، مجاهدین خلق به اطلاع ایالات متحده، انگلستان و سازمان ملل رسانده بود که این سازمان از رژیم عراق مستقل بوده و چنان‌چه در جنگ اول خلیج چنین بوده، هیچ نقشی در جنگ بین نیروهای ائتلاف و رژیم عراق ایفا نمی‌کنند. “

ازپیام برادر مجاهد مسعود رجوی - ۷ بهمن ۱۳۸۷

در جریان جنگ عراق در مارس و آوریل ۲۰۰۳ من فرمان دادم که به‌رغم بمبارانها و هر گونه شلیک از جانب طرف مقابل، مجاهدین و رزمندگان ارتش آزادیبخش ملی ایران خویشتنداری کنند و حتی یک شلیک هم به جانب نیروهای آمریکایی صورت نگرفت.

-این واقعیت در قرارداد ”آتش بس“ مورخ ۱۵ آوریل ۲۰۰۳ امضاء شده توسط نیروهای آمریکایی و سازمان مجاهدین خلق ایران / ارتش آزادیبخش ملی ایران تصریح شده است.

قرارداد آتش بس

-این موضوع هم‌چنین در ۲۶ ژوئیه ۲۰۰۴ مورد تأکید آدام ارلی سخنگوی وقت وزارت‌خارجه آمریکا قرار گرفت. او در همین باره اعلام کرد که سازمان مجاهدین خلق ایران در جنگ عراق درگیر نبوده و نیروی نامتخاصم تعریف می‌شود و از این رو مشمول کنوانسیون چهارم ژنو می‌باشد.

بریفینگ

در ۲۷ ژوئیه۲۰۰۴ نیویورک تایمز نیز به‌نقل از مقامات آمریکایی درباره سازمان مجاهدین خلق ایران نوشت که آنها درگیر هیچ‌گونه اقدام خصمانه در جریان جنگ نبوده‌اند.

۱۵ روز بمباران بی‌وقفه در اشرف مانع پیشروی ارتش آزادیبخش به جانب خاک میهن

تاریخ پیشروی و حرکت نیروهای ارتش آزادیبخش به جانب خاک میهن در عملیات ”فروغ ۲“، با ۲۱۳۹ تانک و نفربر زرهی و قطعات توپخانه و پدافند، با قریب به ۲۰ هزار سلاح سبک و نیمه سنگین، و با ۲۰ هزار تن مهمات، از قبل، معین و ابلاغ و در قرارگاههای مختلف در سطوح فرماندهی مانور شده بود. قرار بر این بود که در روز ۱۲ فروردین ۸۲ که سالگرد عملیات مروارید شماره ۲ بود، فرمان حرکت داده شود.

به‌رغم بمباران مقر فرماندهی ارتش آزادیبخش در قرارگاه پارسیان، در سومین روز جنگ آمریکا در عراق، در شبانگاه دوم فروردین، به‌رغم بمباران قرارگاه انزلی که قرارگاه جلودار و خط شکن برای پیشروی به جانب میهن بود و به‌رغم بمباران دیگر قرارگاهها، فرماندهی کل توانست با تغییر آرایش نیروها و جابه‌جایی برخی از آنها به قرارگاه اشرف، آمادگی برای پیشروی را هم‌چنان حفظ کند. تا روز ۱۰ فروردین قرارگاه اشرف هنوز مورد بمباران سنگین قرار نگرفته بود و امکان تجمع و تجدید سازمان رزم وجود داشت.

تغییر آرایش و تجدید سازمان رزم برای پیشروی، به‌خاطر کثرت بمبارانها، حداقل، یک هفته وقت نیاز داشت. تاریخ حرکت ”فروغ ۲“ به ۲۰ فروردین موکول شد و کار شبانه‌روزی ستاد فرماندهی برای آماده شدن در تاریخ مقرر ادامه داشت.

اما از ساعت ۹ بامداد روز ۱۱ فروردین، بمبارانهای سنگین و بی‌وقفه در اشرف از جانب بمب‌افکنهای آمریکایی با بمبهای غول پیکر آغاز شد و به مدت ۱۵ روز تا ساعت ۲۴ روز بیست و سوم فروردین ادامه یافت.

در چنین شرایطی هر گونه امکان حرکت و پیشروی به جانب خاک میهن، از نیروهای ارتش آزادیبخش سلب شد.

قرارداد آتش بس بین ائتلاف نیروهای چندملیتی با ارتش آزادیبخش ملی ایران

۱۵ آوریل ۲۰۰۳ (۲۶ فروردین ۱۳۸۲)

قرارداد آتش‌بس بین نیروهای ائتلاف با ارتش آزادیبخش ملی ایران موافقت نامه‌ٔ آتش‌بس محلی " هماهنگی و تفاهم متقابل

امضاکنندگان زیر، که هر یک تحت آتوریته نظامی مربوط به خودشان عمل می‌کنند، بدینوسیله با یک آتش‌بس محلی بین سرهنگ دوم کنِت تووُ از نیروهای ائتلاف و آقای مهدی براعی از ارتش آزادیبخش ملی ایران (NLA) - سازمان مجاهدین خلق ایران (PMOI) در عراق، که به‌عنوان مجاهدین خلق هم شناخته می‌شوند، توافق می‌کنند. این موافقت نامه به‌منظور تضمین توقف کامل مخاصمات است و کلیه اقدامات نیروهای مسلح بین طرفین را ممنوع می‌کند و یک اقدام تسلیم محسوب نمی‌شود. طرفین توافق می‌کنند که شرایط و ضوابط این موافقتنامه را آنطور که در مواد زیر تعیین گردیده است، بپذیرند و نسبت به آن ملتزم باشند.

ارتش آزادیبخش ملی ایران / سازمان مجاهدین خلق ایران، اعلام می‌کنند که حتی یک گلوله علیه نیروهای آمریکا و ائتلاف شلیک ننموده و تنها دشمن آنها دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران است. ارتش آزادیبخش ملی ایران / سازمان مجاهدین خلق ایران، هم‌چنین اعلام می‌کنند که در جنگ یا هر گونه اقدام خصمانه با نیروهای ایالات متحده/ ائتلاف، دست‌اندرکار نبوده‌اند.

ماده ۱. طرفین به توقف کامل کلیه خصومت ها علیه یکدیگر در عراق از سوی کلیه نیروهای مسلح مشخص تحت کنترل خود، از جمله همه واحدها و پرسنل زمینی، دریایی و هوایی به شکل مقتضی و مؤثّر دستور داده و آنرا بلادرنگ اعمال خواهند نمود.

نیروهای تحت فرماندهی آزادیبخش ملی ایران در یونیفرم باقی خواهند ماند.

ماده ۲. جز در صورتی‌که فرمانده ایالات متحده / ائتلاف خلاف آنرا مقرر کند, فرمانده واحدهای ارتش آزادیبخش ملی ایران به‌منظور جلوگیری از حوادثی که ممکن است منجر به ادامه مخاصمات یا درگیری اتفاقی بشود، تضمین خواهد نمود که نیروهای تحت فرماندهی اش در محدوده‌های جغرافیایی زیر باقی می‌مانند:

۱) قرارگاه اشرف

۲) قرارگاه علوی

۳) قرارگاه زهره

۴) پایگاه رعنا

۵) قرارگاه سوده

ماده ۳. نیروهای تحت فرماندهی فرمانده ارتش آزادیبخش ملی ایران بر‌روی کلیه تجهیزات مکانیزه که قطعات توپخانه را هم شامل می‌شود، به‌عنوان پرچم متارکه جنگ، پرچمهای سفید به نمایش خواهند گذاشت.

ماده ۴. در دوران این موافقتنامه، فرمانده ارتش آزادیبخش، متابعت کلیه یکانهای ارتش آزادیبخش ملی ایران از موارد زیر را تضمین خواهد نمود:

الف. آتش نکردن و انجام ندادن هر گونه اقدام خصمانه علیه هر نیروی ایالات متحده / ائتلاف .

ب. منهدم نکردن و آسیب نرساندن به هر یک ازخودروها یا تجهیزات ارتش آزادیبخش ملی ایران.

ج. منهدم نکردن و آسیب نرساندن به هرگونه اموال دولتی یا خصوصی (از جمله زیرساختهای عمومی، تلمبه زنی نفت / پالایش / ذخیره‌سازی / تأسیسات انتقال).

د. قرار دادن کلیه قطعات توپخانه و قطعات توپخانه پدافند در حالت راه پیمایی غیرفعال.

ه. خاموش کردن همه رادارها. ارتش آزادیبخش ملی ایران تأکید می‌کند که هیچگاه رادار نداشته است.

و. نگه داشتن پرسنل نظامی در یونیفرم در تمام اوقات.

ماده ۵. نیروهای ایالات متحده / ائتلاف، علیه هیچ یک از نیروهای ارتش آزادیبخش ملی ایران که تحت پوشش این موافقت نامه قرار می‌گیرند، آتش نخواهند گشود و مرتکب هیچ اقدام خصمانه‌ای علیه آنها نخواهند گردید.

نیروهای ایالات متحده/ ائتلاف، هیچ‌یک از اموال ارتش آزادیبخش ملی ایران- سازمان مجاهدین خلق ایران را در قرارگاههایشان در عراق، تخریب یا مورد آسیب قرار نخواهند داد.

ماده ۶. دستور ندادن یا اِعمال نکردن توقف کامل تمامی مخاصمات، یا متابعت نکردن از الزامات مندرج در ماده قبلی یک نقض جدی این موافقت نامه محسوب خواهد شد. یک نقض جدی این موافقت نامه ممکن است به اعلام لغو آتش‌بس و شروع مجدد مخاصمات منجر شود.

ماده ۷. به‌منظور حفاظت متقابل نیروها، امضا کنندگان زیر، فرماندهان واحدهای ایالات متحده / ائتلاف و ارتش آزادیبخش ملی ایران، موقعیت همه مینهای زمینی شناخته شده را در محل و حول و حوش موقعیت جغرافیایی را هم‌چنان که درماده ۲ توصیف شده است، در اختیار یکدیگر قرار خواهند داد.

ارتش آزادیبخش ملی ایران تأکید می‌کند که هرگز در هیچ کجا مین‌گذاری نکرده است.

ماده ۸. امضا کنندگان زیر، فرماندهان ایالات متحده / ائتلاف و ارتش آزادیبخش ملی ایران، مسئول اجرای این توافقنامه هستند و در فرماندهی مربوط به خود تمامی اقدامات و پروسدورهای لازم را برای تضمین متابعت از کلیه مواد این توافقنامه توسط همه عناصر تحت فرماندهی شان، به اجرا خواهند گذاشت. آنها برای متابعت از مواد این موافقتنامه، همکاری خواهند کرد.

ماده ۹. فرماندهان ایالات متحده / ائتلاف و ارتش آزادیبخش توافق می‌کنند که این موافقتنامه محلی به‌معنی تحویل یا تسلیم افراد تحت فرماندهی ارتش آزادیبخش نیست. فرماندهان ذیربط توافق می‌کنند که، جز در صورت نقض جدی مشخص در ماده ۶ این موافقتنامه، مخاصمات بدون آگهی مقتضی به فرمانده طرف مقابل از سر گرفته نخواهد شد و در هیچ صورتی کمتر از ۴۸ ساعت نخواهد بود،

ماده ۱۰. مواد این موافقتنامه، تا زمانی که تصریحاً طی الحاقیه‌ها یا متمِّم های مورد توافق متقابل یا با موادی در یک موافقت نامه متناسب بین دو طرف، جایگزین شوند، به قوت خود باقی است.

ماده ۱۱. ارتش آزادیبخش ملی ایران در برابر حملات ملایان از حق دفاع از خود و ممانعت و مقابله با دزدی، غارت و آدم‌ربایی برخوردار است. ارتش آزادیبخش ملی ایران موافقت می‌کند که اگر برای حفاظت از خودش در دفاع از خود، جابه‌جایی از محدوده‌های جغرافیایی مشخص شده در ماده ۲ بالا ضروری باشد، از قبل، نیروهای ائتلاف را مطلع خواهد کرد تا نیروهای ائتلاف بتوانند از درگیری با یکان ارتش آزادیبخش ملی ایران اجتناب کنند.

ماده ۱۲. این موافقت نامه به‌محض امضای هر دو طرف به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

ماده ۱۳. این موافقت نامه می‌تواند بر اساس توافق های کتبی طرفین ترمیم شود.

ماده ۱۴. این موافقت نامه در روز ۱۵ آوریل ۲۰۰۳ در قرارگاه اشرف نزدیک شهر خالص عراق در دو نسخه یکی به انگلیسی و یکی به فارسی، امضا شد. متن انگلیسی معتبر است.

بیانیه اعلام موضع ارتش آزادیبخش ملی ایران پیوست به قرارداد آتش‌بس با امضای طرفین

۱۵ آوریل ۲۰۰۳ (۲۶ فروردین ۱۳۸۲)

1- ارتش آزادیبخش ملی ایران / سازمان مجاهدین خلق ایران، بر آمادگی خود برای تفاهم متقابل و هماهنگی به‌ویژه علیه دخالت‌های رژیم حاکم بر ایران در عراق که اخیراً حملاتش به سازمان مجاهدین خلق ایران و کشتن آنها را افزایش داده است، تأکید می‌ورزد.

۲- امنیت ترددهای سازمان مجاهدین خلق ایران بشکل مناسب و مورد توافق طرفین تضمین می‌شود.

3- سازمان مجاهدین خلق ایران خواهان تشکیل یک کمیته هماهنگی برای بررسی مستمر تهدیدات رژیم تروریستی حاکم بر ایران در خاک عراق و چگونگی مقابله با آن است.

۴- از آنجا که ابعاد خسارتهای وارده به کمپ های ارتش آزادیبخش ملی ایران / سازمان مجاهدین خلق ایران ومایملک و متعلقات و تسلیحات آن بسیار گسترده است، سازمان مجاهدین خلق ایران خواهان تشکیل کمیته مشترکی برای بررسی میزان خسارتها و کمک به بازسازی آنها می‌باشد.

۵- به استثنای قرارگاه انزلی در شهر جلولا، قرارگاههای سازمان مجاهدین خلق ایران و دفتر مرکزی آن در بغداد (در حوالی میدان فردوس) به سازمان مجاهدین خلق ایران برگردانده می‌شود.

این کمپها عبارتند از: حبیب (شمال بصره)

- همایون (عماره)

- موزرمی  (سلف فاخر در العماره)

- فائزه (کوت)

- بدیع (ابو غریب)

- باقرزاده ۱و ۲ و۳ (شرق فلوجه)

- اشرف (شمال خالص)

- بنیاد علوی (المقدادیه)

نقشه و مختصات همه این سایتها قبلاً به آنمویک [سازمان ملل] داده شده است.

۶- محدوده مورد استفاده کمپ اشرف بر روی زمین، ضمیمهٔ نقشه است.

آقای مهدی براعی نماینده ستاد فرماندهی ارتش آزادیبخش ملی ایران

در ۱۵ آوریل ۲۰۰۳ یک نسخه از این بیانیه به وسیله فرمانده نیروهای ائتلاف که ذیلا امضا کرده است، دریافت و از آن مطلع گردید.

فرمانده کِنِت تووُ

متمم قرارداد آتش بس تحویل دادن منطقه جغرافیایی و مقر تخلیه شده سپاه دوم عراق به ارتش آزادیبخش ملی ایران به ازای بمباران قرارگاه علوی

آمریکا می‌گوید مجاهدین با آتش‌بس موافقت کرده‌اند

آسوشیتدپرس- ۲۱ آوریل ۲۰۰۳ (اول اردیبهشت ۱۳۸۲)

یک سخنگوی نظامی آمریکایی روز دوشنبه گفت یک گروه اپوزیسیون ایرانی مستقر در عراق با آتش‌بس موافقت کرده و شروع به منتقل کردن خودروهای خود به منطقه‌یی تحت کنترل آمریکا در شمال شرقی بغداد کرده‌اند. این اقدام پس از این صورت می‌گیرد که ارتش آمریکا پایگاههای مجاهدین خلق را بمباران نمود این سخنگوی نظامی که نخواست نامش ذکر شود گفت: ”آتش‌بس حاصل شده است“ . او گفت اعضای این گروه در حال منتقل کردن خودروهای خود به تأسیسات نظامی موقت در اطراف بعقوبه در ۴۰ کیلومتری شمال شرقی هستند.

اعلام توافق آتش‌بس با مجاهدین توسط ژنرال بروکس از مقر فرماندهی ائتلاف در قطر

۲۲آوریل ۲۰۰۳ (۲ اردیبهشت ۱۳۸۲)

خبرگزاری فرانسه - قطر- ۲۲ آوریل

عراق – ایران –اپوزیسیون –ایالات متحده- آتش بس- تأیید گزارش دوم

ارتش آمریکا آتش‌بس با اپوزیسیون ایران مستقر در عراق را تأیید می‌کند

روز سه‌شنبه ارتش آمریکا تأیید کرد که نیروهای آمریکایی به یک موافقتنامه آتش‌بس با مجاهدین خلق گروه اپوزیسیون مسلح ایرانی دست یافته‌اند.

ژنرال وینسنت بروکس در مقر فرماندهی آمریکا برای جنگ، در قطر گفت: «یک آتش‌بس به اجرا گذاشته شده و برخی از مجاهدین خلق به جانب آنچه می‌تواند در بهترین صورت منطقه تجمع توصیف شود حرکت کرده‌اند».

او گفت رزمندگان هنوز سلاحهای خود را دارند اما آنها در یک فرماسیون غیررزمی گرد آمده‌اند.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا بمباران قرارگاههای مجاهدین در عراق را می‌پذیرد 

خبرگزاری فرانسه ۲۲ آوریل ۲۰۰۳

ژنرال ریچارد مایرز رئیس ستاد مشترک ایالات متحده گفت هفته گذشته نیروهای هوایی ائتلاف کمپ های مجاهدین را در عراق بمباران کرده‌اند.

مایرز گفت بسیار زود است که گفته شود این حملات چه تاثیری در رابطه آمریکا با رژیم ایران می‌گذارد که پرزیدنت جورج بوش سال گذشته آن را با کره شمالی و عراق صدام حسین «محور شر» خوانده بود.

رهبر اپوزیسیون مسلح ایرانی مستقر در عراق، مجاهدین خلق، روز سه‌شنبه از «یک توافق آتش بس» که او گفت با نیروهای آمریکا به دست آمده است، استقبال می‌کند.

مسعود رجوی گفت: «ما از امضای توافق آتش‌بس با نیروهای آمریکا استقبال می‌کنیم، هر چند که ما به کسی شلیک نکرده‌ایم و در حقیقت طرف این جنگ نبوده‌ایم».

رجوی در این بیانیه گفت که «حضور ما در عراق مشروط به استقلال ما بوده است. اکنون نیز، ما سعی می‌کنیم یک تفاهم و یک توافق بر همین اساس داشته باشیم. مقاومت ایران در امور عراق دخالت نداشته و ندارد. تنها نگرانی ما رژیم نامشروع حاکم بر ایران بوده و خواهد بود. بنابراین، ما هیچ خصومت و دعوایی با هیچ گروه و جریانی در عراق چه شیعه، چه سنی، چه کرد و چه عرب نداشته و نداریم. به همین دلیل، ما از هر گونه تفاهم و دوستی استقبال می‌کنیم».

رجوی در بیانیه خود هم‌چنان علیه دولت ایران سرکش بود و از تظاهرات تبعیدیان ایرانی در چندین شهر در سراسر جهان که روز شنبه در اعتراض به حملات گزارش‌شده ایران به پایگاههای مجاهدین در عراق صورت گرفته است، استقبال کرد.

او گفت: «در یک سری حملات وحشیانه، ملایان و آدم کشانشان دهها تن از مجاهدین را کشتند». در برخی موارد، آنها را «سربریده و مثله کردند» و «هم‌چنین بیش از ۵۰ نفر را مجروح نمودند». «مبارزه ما تنها با رژیم نامشروع ملایان بوده و هست. اگر ملایان حقانیت این مقاومت و حمایت گسترده مردمی از آن را نفی می‌کنند، آنها می‌توانند بلافاصله شانس خود علیه مردم و مقاومت ایران را با پذیرش یک انتخابات آزاد برای مجلس مؤسسان و ریاست‌جمهوری تحت نظارت ملل متحد بیازمایند».

در رابطه با آنچه که او جایزه برای دستگیری خود توصیف کرد، رجوی گفت: «جان من قیمتی‌تر از ۱۲۰هزار نفری که تاکنون به دست این رژیم اعدام شده‌اند نیست».

روز دوشنبه رئیس نیروهای زبده پاسداران انقلاب ایران از ایالات متحده خواست که اگر در مبارزه علیه تروریسم صداقت دارد، رجوی را مسترد دارد. اما جای رجوی مشخص نیست.

خبرگزاری رسمی ایرنا از قول یحیی رحیم صفوی گفت: «ما می‌دانیم که ایالات متحده سازمان مجاهدین خلق را به‌عنوان یک سازمان تروریستی لیست کرده است، بنابراین ایالات متحده باید رهبر مجاهدین خلق را به ما تحویل بدهد».

قرارداد خیانت شده - ۲۶ فروردین سالگرد امضای قرارداد آتش‌بس بین ائتلاف نیروهای چند ملیتی با ارتش آزادیبخش ملی ایران در سال ۱۳۸۲-کلیپ۲

قرارداد خیانت شده - ۲۶ فروردین سالگرد امضای قرارداد آتش‌بس بین ائتلاف نیروهای چند ملیتی با ارتش آزادیبخش ملی ایران در سال ۱۳۸۲-کلیپ۳

 سیمای آزادی تلویزیون ملی ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر