زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۴۰۳ اردیبهشت ۲, یکشنبه

وزیر دفاع فرانسه : اقدام‌های بی‌ثبات‌کنندۀ تهران تهدیدی امنیتی علیه اسرائیل و اروپا است

 وزیر دفاع فرانسه : اقدام‌های بی‌ثبات‌کنندۀ تهران تهدیدی امنیتی علیه اسرائیل و اروپا است


سباستیان لوکورنو وزیر دفاع فرانسه  Stéphane de Sakutin Reuter

سباستیان لوکورنو، وزیر  دفاع فرانسه، در گفتگو با روزنامۀ "پاریزیین" از جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک چالش امنیتی مهم نه فقط برای اسرائیل، بلکه برای کل اروپا یاد کرده است. او گفته است که حضور فرانسه در منطقه در وهلۀ اول برای مهار خشونت و درگیری در مقابل اقدام‌های بی‌ثبات‌کنندۀ تهران است.

وزیر دفاع فرانسه با اشاره به حملۀ سیزدهم آوریل حکومت تهران به اسرائیل گفته است که تاکنون جمهوری اسلامی ایران به طور غیرمستقیم و از طریق نیروهای نیابتی‌اش عمل می‌کرد، اما، با حملۀ مستقیم به اسرائیل در سیزدهم آوریل گذشته، حکومت ایران از این مرحله عبور کرد.

سباستیان لوکورنو در ادامه افزوده است که در پس جنگ اسرائیل و حماس سایۀ رژیم تهران پیداست که اهداف خاص خود را در زمینۀ ایجاد ناامنی و بی ثباتی در منطقه دنبال می‌کند. سباستیان لوکورنو سپس افزوده است که اهداف جمهوری اسلامی نه فقط تهدیدی علیه خاورمیانه، بلکه نیز علیه اروپا است. وی تهدید تجارت دریایی در دریای سرخ، برنامۀ اتمی ایران، حمایت این کشور از جنگ روسیه در اوکراین و ارسال پهپادهای شاهد به مسکو را همگی بخشی از تهدید جمهوری اسلامی ایران در منطقه و اروپا دانسته است.

وزیر دفاع فرانسه از دست‌کم چهار فرانسوی که توسط رژیم ایران به گروگان گرفته شده‌اند به عنوان یکی دیگر از اجزای تهدیدهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران یاد کرده است. وی در ادامه تصریح کرده است که فرانسه در جنگ علیه ایران نیست، اما، هدف نیروهای فرانسوی در خاورمیانه جلوگیری از تشدید خشونت‌ها و درگیری‌های نظامی است.

در سیزدهم آوریل گذشته نیروهای فرانسوی در خاورمیانه در کنار آمریکا، بریتانیا و اردن در دفع حملات موشکی و پهپادی رژیم ایران علیه اسرائیل شرکت کرد. همزمان با سخنان وزیر دفاع فرانسه، وزارت امور خارجۀ این کشور نیز خواستار پایان یافتن تنش‌ها در منطقه شد و افزود که ادامه تنش و درگیری در خاورمیانه به سود هیچکس نیست. ار اف ای           

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر