زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۴۰۳ اردیبهشت ۱۰, دوشنبه

بلینکن خواستار یکپارچگی دفاعی کشورهای عربی خلیج‌فارس برای مقابله با رژیم ایران شد

بلینکن خواستار یکپارچگی دفاعی کشورهای عربی خلیج‌فارس برای مقابله با رژیم ایران شد

آنتونی بلینکن
آنتونی بلینکن

آنتونی بلینکن خواستار یکپارچگی دفاعی بین کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس برای مقابله با رژیم ایران شد.

وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت در نشست وزیران خارجه شورای همکاری خلیج‌فارس، با اشاره به حملات موشکی و پهپادی رژیم ایران به اسراییل گفت: «این حمله بیانگر تهدید فوری و فزاینده رژیم ایران است، اما هم‌چنین ضرورت همکاری ما در زمینه دفاع یکپارچه را نشان می‌دهد».

بلینکن افزود آمریکا در هفته‌های آینده در مورد یکپارچه‌سازی دفاع هوایی و موشکی و تقویت امنیت دریایی، با شش کشور عضو این شورا گفتگو خواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا در سخنرانی روز دوشنبه خود گفت که منطقه برای آینده خود یک انتخاب دارد، از جمله «آینده‌ای که حامل تفرقه، ویرانی، خشونت و بی‌ثباتی دائمی است».

او اظهار داشت که کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس از طریق تماس با آمریکا، «یکپارچگی بیشتر» و «صلح بیشتر» را انتخاب کردند.

آنتونی بلینکن در سخنرانی دیگری که در مجمع جهانی اقتصاد در ریاض انجام داد، گفت آمریکا و عربستان در یک ماه گذشته «کار فشرده‌ای» را با یکدیگر در زمینه عادی‌سازی روابط اسراییل و عربستان انجام داده‌اند.

وزیر خارجه آمریکا گفت: «برای پیشبرد عادی‌سازی، دو چیز مورد نیاز است: آرامش در غزه و مسیری مطمئن به سوی تشکیل یک کشور فلسطینی».

بلینکن هم‌چنین گفت امیدوار است حماس پیشنهاد «فوق‌العاده سخاوتمندانه» برای توقف حمله اسراییل به غزه در ازای آزادی گروگانها را بپذیرد.

به گفته او، «حماس پیشنهادی از سوی اسراییل دریافت کرده که فوق‌العاده سخاوتمندانه است. در این لحظه تنها چیزی که بین مردم غزه و آتش‌بس ایستاده است حماس است».

وزیر خارجه آمریکا افزود: «آنها باید تصمیم بگیرند و باید سریع تصمیم بگیرند. امیدوارم که تصمیم درستی بگیرند».

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر