۱۴۰۳ مهر ۲۵, چهارشنبه

رهبران عرب و اتحادیۀ اروپا برای جلوگیری از جنگ در خاورمیانه با یکدیگر ملاقات می‌کنند

 رهبران عرب و اتحادیۀ اروپا برای جلوگیری از جنگ در خاورمیانه با یکدیگر ملاقات می‌کنند


اروپا وسران اعراب برای جلو گیری از گسترش جنگ گفتگو میکنند


رهبران کشورهای عرب حوزۀ خلیج فارس به شمول محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، امروز چهارشنبه شانزدهم اکتبر، با رهبران اتحادیۀ اروپا در بروکسل ملاقات می‌کنند. دستور کار این اجلاس جلوگیری از شعله‌ور شدن آتش جنگ در خاورمیانه اعلام شده است.

در این اجلاس فوق العاده رئیس کمیسیون اروپا، اورسولا فون درلاین، رئیس دیپلماسی اتحادیۀ اروپا، جوزپ بورل، و رئیس شورای اروپا، شارل میشل، و امیر قطر، تمیم بن حمد آل ثانی، رئیس دوره‌ای شورای همکاری خلیج فارس حضور دارند.   

برگزاری این نشست همزمان است با ادامۀ نبردها میان اسرائیل و حزب‌الله، مهمترین نیروی نیابتی جمهوری اسلامی ایران، و اظهارات مقامات اسرائیلی مبنی بر این که بزودی نقاطی را در داخل ایران هدف قرار خواهند داد.

همزمان با اجلاس بروکسل، ارتش اسرائیل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ده‌ها هدف نظامی و انبار سلاح ها و مهمات حزب‌الله را در منطقه نباتیه و در نزدیکی زیرساخت‌های غیرنظامی بمباران کرده است. ارتش اسرائیل همچنین گفته است که زیرساخت‌های زیرزمنیی واحدهای رزمی حزب الله موسوم به "رضوان" را نیز هدف حملات خود قرار داده است.همین منبع افزوده است که دست کم در این عملیات پنج تن کشته شده‌اند.

پیش از این عملیات ارتش اسرائیل از ساکنان نواحی خواسته بود که منطقه را ترک کنند. ساعاتی پیشتر حزب‌الله لبنان دهها موشک به روی مناطق شمالی اسرائیل پرتاب کرده بود و ارتش اسرائیل نیز یک انبار زیرزمینی مهمات حزب‌الله در جنوب بیروت را هدف قرار داده بود. رویترز در گزارشی از وقوع دو انفجار در محل خبر داده است.ار اف ای      

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر