۱۴۰۳ مهر ۲۳, دوشنبه

عملیات ارتش اسرائیل در جنوب لبنان؛ کشف سلاح‌‌های ایرانی

 عملیات ارتش اسرائیل در جنوب لبنان؛ کشف سلاح‌‌های ایرانی


کشف سلاح ایرانی در لبنان در منطقه حزب الله

به گزارش رسانه‌های خبری نیروهای اسرائیل در جریان عملیات خود در جنوب لبنان تونل‌ها و انبارهای اسلحه حزب‌الله را کشف کرده‌‌اند. گفته شده است که بخش زیادی از سلاح‌ها ساخت روسیه هستند و بقیه آنها از ایران می‌‌آیند.

به گزارش رسانه‌های خبری عملیات نیروی زمینی اسرائیل در جنوب لبنان به منظور عقب‌راندن شبه‌نظامیان حزب‌الله همچنان در جریان است.

در حالی که به نظر می‌رسد توان این گروه تروریستی بر اثر حملات گسترده اسرائیل علیه مواضع آنها تضعیف شده، گفته شده است که حزب‌الله همچنان از انبارهای اسلحه و زردخانه گسترده‌ای برخوردار است.

بیشتر بخوانید: ارتش اسرائیل "عملیات زمینی محدود" در جنوب لبنان را آغاز کرد

بر اساس گزارش سرویس خبری شبکه اول تلویزیون آلمان و به نقل از یک سرگرد ارتش اسرائیل، سربازان ارتش این کشور در حال حاضر به دنبال ردیابی تونل‌ها و کشف انبارهای اسلحه و سنگرهای گروه حزب‌الله در چندین کیلومتری پشت مرز در جنوب لبنان هستند.

گفته شده در این زمینه شمار زیادی سلاح، مواد منفجره، نارنجک‌های دستی و راکت‌انداز توسط نیروهای اسرائيل کشف شده است.

کشف سلاح‌های ساخت ایران

در همین حال این سرگرد نیروی زمینی اسرائيل در گزارش مذکور یک سلاح لیزری ضد تانک را نشان داده که ساخت ایران است. 

بیشتر بخوانید: نظم جدید در خاورمیانه همراه با گسترش شعله‌های جنگ

او می‌گوید: «این سلاح برد چهار کیلومتری دارد و موشکی که توسط آن شلیک می‌شود نیز هدایت‌پذیر است. حزب‌الله با این سلاح اغلب به ساختمان‌های واقع در نزدیکی مرز شلیک می‌کند.»

 او اضافه می‌کند: «در صورت اصابت این راکت‌ها، همه در داخل ساختمان کشته می‌شوند و سیستم ضد هوایی اسرائیل برای دفع آن، هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد.»

طبق گزارش شبکه اول تلویزیون آلمان این سرباز ارتش اسرائیل با اشاره به برخی از موشک‌های کشف‌و ضبطشده حزب‌الله، می‌گوید: «این یک موشک زمین به هوا از روسیه است. اما این بدان معنا نیست که روسیه مستقیما از حزب‌الله حمایت می‌کند، اما حزب‌الله از سلاح‌های روسی استفاده می‌کند.»

بیشتر بخوانید: مأموریت دشوار نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان

او همچنین تاکید می‌کند: «۷۰ درصد مهمات در اینجا از روسیه هستند و بقیه از ایران می‌آید.»

"حزب‌الله آماده حمله مشابه با ۷ اکتبر بوده است"

به گفته جوسی کوپرواسر، ژنرال سابق ارتش اسرائیل که در حال حاضر برای مرکز امنیت و امور خارجه در اورشلیم (بیت‌المقدس) کار می‌کند، گروه تروریستی حزب‌الله این سلاح‌ها را "از دهه‌ها پیش سلاح جمع‌آوری کرده و در حال آماده شدن حمله به اسرائیل، مانند حمله حماس در ۷ اکتبر بوده است".

او می‌گوید: «یگان‌های رضوان حزب‌الله تونل‌هایی را در امتداد مرز با اسرائیل ساخته‌اند. همه چیز برای حمله آماده بوده است. هدف آنها، حمله به جلیل و تصرف این منطقه بوده است.»


به گفته کوپرواسر حزب‌الله همچنین ده‌ها هزار موشک، از جمله موشک‌هایی با برد طولانی و قابلیت هدایت دقیق در زرادخانه خود دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر