۱۴۰۳ مهر ۲۶, پنجشنبه

ارتش و نخست‌وزیر اسرائیل کشته شدن یحیی السنوار را تایید کردند

ارتش و نخست‌وزیر اسرائیل کشته شدن یحیی السنوار را تایید کردند


یحیی سنوار هم کشته شد


نتانیاهو: کشته شدن السنوار سرآغاز دوران پس از حماس است و منطقه اکنون در برابر فرصتی برای برقراری صلح و شکوفایی قرار گرفته است

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل کشته شدن یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را تایید کرد.

ارتش اسرائیل و سازمان امنیت این کشور «شاباک» نیز کشته شدن السنوار را تایید کردند.

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل در حساب کاربری خود بر شبکه «ایکس» نوشت که اسرائیل به تسویه حسابی طولانی با السنوار پایان داد.

نتانیاهو پس از تشکیل جلسه با تیم امنیتی و دستیاران نظامی خود در مقر نخست‌وزیری و بررسی موضوع گروگان‌ها و مفقودین، طی سخنانی پس از تایید کشته شدن یحیی السنوار، تاکید کرد که جنگ غزه هنوز پایان نیافته است.

او همچنین تاکید کرد که گروه حماس دیگر بار بر نوار غزه حکمرانی نخواهد کرد.

نتانیاهو کشته شدن السنوار را سرآغاز دوران پس از حماس دانست و گفت که منطقه اکنون در برابر فرصتی برای برقراری صلح و شکوفایی قرار گرفته است.

نتانیاهو خطاب به ساکنان نوار غزه گفت: «به اهالی غزه می‌گویم که السنوار زندگی آنها را نابود کرد».

نخست وزیر اسرائیل تاکید کرد که جنگ در غزه تا بازگرداندن گروگان‌های اسرائیلی ادامه خواهد یافت. وی همچنین درباره آسیب زدن به شهروندان به گروگان گرفته شده اسرائیلی در غزه هشدار داد.

در همین راستا یسرائیل کاتز، وزیر خارجه اسرائیل خطاب به همتایان خود در سراسر جهان ضمن فراخوان برای کسب همیاری و حمایت آنها، با اعلام کشته شدن یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی حماس، این تحول را «دستاورد نظامی و معنوی بزرگی» برای کشورش دانسته که به گفته او امکان آزاد‌سازی گروگان‌ها را فراهم می‌سازد.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که السنوار روز چهارشنبه 25 مهر در حمله به شهر رفح در جنوب نوار غزه کشته شده است.

در گزارش‌های ارتش اسرائیل آمده است عملیاتی که به هدف گرفتن السنوار در رفح منجر شده به‌طور تصادفی و بدون اطلاعات و برنامه‌ریزی قبلی انجام شده است.

پیش‌تر «شبکه 14» اسرائیل اعلام کرد گلوله‌ای که یحیی السنوار را کشت روز گذشته ساعت 13:00 به وقت گرینویچ شلیک شده و امروز [پنج‌شنبه 26 مهر] جسد او پیدا شد.

ارتش اسرائیل پس از انجام تحقیقات و بررسی‌های لازم و معاینه داندان پزشکی و آزمایش‌های DNA هویت جسد یحیی السنوار، رهبر کشته شده حماس را که او را مسئول حمله 7 اکتبر 2023 به اسرائیل می‌داند، تایید کرد. العربیه فارسی 

جهت مطالعه بیشتر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر