۱۴۰۳ مهر ۱۷, سه‌شنبه

حمله هوایی اسرائیل به محله المزه دمشق 9 کشته و 12 زخمی بر جای گذاشت

 حمله هوایی اسرائیل به محله المزه دمشق 9 کشته و 12 زخمی بر جای گذاشت


۹کشته و۱۱ زخمی در مزه سوریه از پاسداران رژیم و


دیدبان حقوق بشر سوریه: اسرائیل ساختمان محل تردد فرماندهان سپاه پاسداران ایران و حزب‌الله در محله المزه در وسط دمشق را هدف گرفت.

در ادامه حملات مکرر اسرائیل به سوریه شامگاه سه‌شنبه 17 مهر یک ساختمان در محله المزه در پایتخت این کشور هدف حمله هوایی قرار گرفت.

به گفته منابع «العربیه» در این حمله به ساختمانی مسکونی در محله المزه دمشق دست‌کم 9 نفر از جمله دو تبعه غیر‌سوری کشته و 12 نفر دیگر زخمی شدند.

منابع العربیه به هدف گرفته شدن یکی از مسئولان یگان 4400 حزب‌الله در این حمله اشاره کردند.

در همین راستا «شبکه 12» اسرائیل بدون ارائه جزئیاتی از کشته شدن یک فرمانده ارشد سپاه پاسداران ایران در دمشق خبر داد.

در این‌باره دیدبان حقوق بشر سوریه نیز گزارش داد که در حمله هوایی اسرائیل به یک ساختمان محل تردد فرماندهان سپاه پاسداران ایران و گروه حزب‌الله در دمشق، 5 نفر از جمله دو تبعه غیر‌سوری کشته شدند.

در نزدیکی سفارت ایران

گفته می‌شود که این حمله جدید به منطقه‌ای در نزدیکی سفارت ایران که شامل تاسیسات امنیتی و نمایندگی‌های دیپلماتیک می‌شود، انجام شده است.

این دیدبان حقوق بشری سوریه همچنین گزارش داد که «این حمله به ساختمانی که مورد مراجعه فرماندهان سپاه پاسداران و حزب‌الله بوده، انجام شده و به کشته شدن 9 نفر، از جمله 2 نفر با ملیت‌های غیر‌سوری منجر شده است.»

دیدبان حقوق بشر سوریه به «العربیه» تأکید کرد که اسرائیل تحرکات افراد هدف گرفته شده در منطقه المزه در دمشق را تحت نظر داشت.

خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» نیز گزارش داد که «اسرائیل طی حمله‌ای یک ساختمان مسکونی را در منطقه مزه دمشق هدف قرار داد.»

حمله با 3 موشک از آسمان جولان

وزارت دفاع سوریه در این‌باره ضمن اشاره به واکنش پدافند هوایی این کشور به «اهداف متخاصم» در آسمان دمشق اعلام کرد که حمله اسرائیل به محله المزه با شلیک 3 موشک از آسمان بلندی‌های جولان انجام و به کشته شدن 7 غیر‌نظامی از جمله زنان و کودکان منجر شده است.

پیشتر، در پی انفجار شدیدی که صبح چهارشنبه 11 مهر منطقه مزه در دمشق، پایتخت سوریه را لرزاند منابع «العربیه» از کشته شدن «حسن جعفر قصیر» از اعضای ارشد حزب‌الله در حمله هوایی اسرائیل به این منطقه خبر داده بودند.

به گفته این منابع در این حمله هوایی به ساختمان محل تردد اعضای سپاه پاسداران ایران و شبه‌نظامیان حزب‌الله در پایتخت سوریه، 3 نفر از جمله دو تبعه غیر‌سوری کشته و 4 نفر دیگر زخمی شدند.

منابع «العربیه» نام یکی از افراد کشته شده در حمله هوایی اسرائیل به محله المزه، را «حسن جعفر قصیر»، داماد حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله اعلام کردند.
به گزارش منابع یاد شده داماد دبیرکل حزب‌الله بلافاصله پس از ورود به سوریه کشته شد.

همچنین گفته می‌شود «حسن جعفر قصیر» برادر «محمد جعفر قصیر» فرمانده یگان 4400 و از اعضای عالی‌رتبه حزب‌الله است که او نیز یک روز قبل از آن در بمباران اسرائیل بر الضاحیه کشته شد.

محمد جعفر قصیر از افراد بسیار نزدیک به ایران و فرمانده یگان 4400 حزب‌الله بود که در انتقال جنگ‌افزارها از ایران و گروه‌های نیابتی آن به این گروه شبه‌نظامی در لبنان نقش داشت.

پیش از آن نیز رسانه‌های دولتی سوریه بامداد سه‌شنبه دهم مهر از کشته‌شدن 3 غیر‌نظامی از جمله یکی از مجریان تلویزیون رسمی سوریه و زخمی شدن 9 تن دیگر بر اثر حمله هوایی اسرائیل به دمشق خبر داده بودند.
تلویزیون رسمی سوریه اعلام کرد «صفا احمد» یکی از مجریان این شبکه در حملات هوایی اسرائیل به دمشق و اطراف آن کشته شده است.

با وجود اینکه دولت سوریه همواره تأکید می‌کند که این حملات از سوی اسرائیل انجام می‌شود، مقامات اسرائیلی اما به ندرت در مورد چنین حملاتی اظهارنظر می‌کنند.العربیه فارسی 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر