۱۴۰۳ مهر ۱۱, چهارشنبه

بایدن و نتانیاهو دربارۀ نحوه پاسخگویی به حملۀ ایران گفتگو کردند؛ لیندسی گراهام خواستار بمباران پالایشگاه‌های ایران شد

 بایدن و نتانیاهو دربارۀ نحوه پاسخگویی به حملۀ ایران گفتگو کردند؛ لیندسی گراهام خواستار بمباران پالایشگاه‌های ایران شد

بایدن ونتانیاهو

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، حملۀ موشکی ایران به اسرائیل را شکست خورده و بی‌اثر خواند و افزود که او سرگرم گفتگو با نخست وزیر اسرائیل دربارۀ نحوۀ پاسخگویی به حملۀ موشکی ایران است. وی سپس تأکید کرد که آمریکا تماماً از اسرائیل حمایت می‌کند.

در اظهاراتی مشابه، کاملا هریس، معاون رئیس جمهوری آمریکا و نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا، حملۀ موشکی سپاه پاسداران به اسرائیل را شکست خورده و بی اثر توصیف کردند. با این حال، لیندسی گراهام سناتور جمهوری‌خواه با انتشار بیانیه‌ای از این حمله موشکی به عنوان نقطۀ عطف یاد کرد و از دولت بایدن خواست که به همراه اسرائیل پاسخی دندان شکن به جمهوری اسلامی ایران بدهد و در وهلۀ اول پالایشگاه‌های ایران را بمباران کند.

لیندسی گراهام گفت که پالایشگاه‌های ایران باید وسیعاً بمباران شوند، زیرا، منبع مالی رژیم ایران برای ادامه و اجرای سیاست ترور هستند. لیندسی گراهام در حمایت از دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت : هنگامی که وی کاخ سفید را ترک کرد جمهوری اسلامی ایران از نظر اقتصادی ضعیف شده بود و با کشتن قاسم سلیمانی ترامپ پیام نهایی خود را به رژیم تهران داد.

لیندسی گراهام سناتور جمهوریخواه آمریکا
لیندسی گراهام سناتور جمهوریخواه آمریکا Reuters

سناتور جمهوری‌خواه گفت که رژیم ایران فقط منطق زور را می‌فهمد و وقت آن رسیده که عزم مان را علیه بزرگترین پدرخواندۀ تروریسم جزم کنیم. او سپس تأکید کرد : "اکنون به اقدام‌های قاطع نیاز داریم، نه بیانیه."

مارکو روبیو، سناتور دیگر جمهوری‌خواه پاسخ تلافی جویانه و گستردۀ اسرائیل به حملۀ موشکی سپاه پاسداران در خاک ایران را قطعی دانست و باب کزی، سناتور دموکرات نیز ضمن ابراز همبستگی با اسرائیل در مقابل تهاجم موشکی رژیم ایران، گفت که ایالات متحد آمریکا باید همچنان به رهگیری موشک‌های حکومت ایران علیه اسرائیل و کمک‌های خود به این کشور در مقابل جمهوری اسلامی ایران ادامه بدهد.ار اف ای

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر