۱۴۰۳ مهر ۲۰, جمعه

فیگارو طرح تغییر رژیم ایران را خطرناک خواند و از نتانیاهو خواست از آن صرف‌نظر کند

 فیگارو طرح تغییر رژیم ایران را خطرناک خواند و از نتانیاهو خواست از آن صرف‌نظر کند

حالا چه اتفاقی افتاده که فیگارو این تغییر رژیم را نوشته وار اف ای رادیو وسایت فارسی زبان فرانسه آنرا منعکس کرده، بماند و
این البته پنهان نیست ولی زمان میخواهد که اسرار از پرده افتد.خجسته بهار آزادی

پاتریک سن-پُل خبرنگار فیگارو گفته است که با بمباران تأسیسات و زیرساخت‌های ایران نتانیاهو با خطر تقویت کردن رژیم اسلامی روبرو است. او حتا حمایت نتانیاهو از اپوزیسیون ایرانی را اتلاف وقت دانسته، زیرا، اپوزیسیون ایران، به نوشتۀ فیگارو، ضعیف و پراکنده است، در حالی که قدرت سرکوب رژیم اسلامی بالا است. فیگارو سپس افزوده است : حتا اگر نتانیاهو موفق شود رژیم اسلامی ایران را سرنگون کند هیچ تضمینی نیست که رژیم جانشین آن بهتر باشد.

تصویری از دیدار نبیل قاووق (راست) در کنار علی خامنه‌ای، رهبر ایران در حاشیه مراسم نماز بر پیکر محمدرضا زاهدی © العالم

نشریۀ فیگارو در مطلبی با عنوان "توهم خطرناک تغییر نقشۀ خاورمیانه" به قلم پاتریک سن-پُل نوشته است که بنیامین نتانیاهو  سرمست از پیروزی‌های تاکتیکی‌اش در اندیشۀ تغییر نقشۀ سیاسی خاورمیانه است. نخست وزیر اسرائیل، به نوشتۀ نویسندۀ مقالۀ فیگارو، با این ادعا که سرگرم انجام وظیفۀ دشوار چنین تغییری است می‌خواهد ایالات متحد آمریکا را با خود در این اقدام همراه کند بی آنکه از تجارب دو دهۀ گذشته درس بگیرد.

نویسندۀ مقاله تصریح کرده که یک سال پس از کشتار وحشیانۀ هفتم اکتبر توسط حماس به اسرائیل، این کشور با احیای نوعی قدرت بازدارنده توان سازمان حماس را شدیداً  کاهش داده و ضربات مهلکی به حزب الله لبنان وارد آورده که از هشتم اکتبر سال گذشته و در همبستگی با حماس شمال اسرائیل و بیش از پیش شهرهای مرکزی این کشور را آماج حملات موشکی خود قرار داده است.

به نوشتۀ فیگارو عملیات اخیر اسرائیل در لبنان و ایران درجۀ نفوذ سرویس‌های جاسوسی اسرائیل در درون حزب‌الله و رژیم تهران را نشان داد. پاتریک سن-پُل در ادامه افزوده است که اسرائیل موفق شده با این عملیات وحشت را تا اتاق خواب رهبر جمهوری اسلامی ایران، علی خامنه‌ای، نیز گسترش دهد.

مقاله نویس فیگارو سپس با اشاره به پیام‌های ویدیویی نتانیاهو خطاب به مردمان لبنان و ایران که طی آنها این دو ملت را به قیام علیه حزب الله و رژیم ایران فراخوانده، نوشته است که چنین فراخوان‌هایی بی ثمرند و ای بسا نتیجۀ معکوس به بار آورند، زیرا، دست کم در مورد لبنان، معنای عملی آن این است که مردم این کشور باید برای مقابله با ۳٠ هزار نیروی مسلح، مجرب و جنگدیدۀ حزب‌الله اسلحه به دست بگیرند و واضح است که چنین چیزی سرآغاز جنگ داخلی جدید در لبنان به همراه پدرخوانده‌ها و قدرت‌های منطقه‌اش خواهد بود و می‌تواند کل خاورمیانه را به آتش بکشد. ار اف ای توسط:ناصر اعتماد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر