۱۴۰۳ مهر ۱۷, سه‌شنبه

گالانت: حزب‌الله با کشته شدن نصرالله به سازمانی «متلاشی و شکست‌خورده» تبدیل شد

 گالانت: حزب‌الله با کشته شدن نصرالله به سازمانی «متلاشی و شکست‌خورده» تبدیل شد


یوآو گالانت از تصرف مجتمع رزمی حزب الله در جنوب لبنان خبر داد


ارتش اسرائیل از تصرف «مجتمع رزمی» متعلق به گروه «حزب‌الله» در جنوب لبنان خبر داد.

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، سه‌شنبه 17 مهر تأکید کرد که ساختار حزب‌الله در نتیجه ضربات مکرر اسرائیل به آن که به کشته شدن حسن نصرالله، دبیرکل این گروه شبه‌نظامی در لبنان منجر شده است، «درهم شکسته» است.

گالانت در دیدار با فرماندهی قرارگاه شمالی ارتش اسرائیل گفت که حزب‌الله به سازمانی از هم پاشیده تبدیل شده است که دیگر هیچ رهبری و توانمندی‌های نظامی قابل‌توجهی ندارد و پس از حذف حسن نصرالله سیستم فرماندهی و کنترل آن مختل و منهدم شده است.

گالانت سه‌شنبه در اشاره به سرنوشت نامعلوم هاشم صفی‌الدین، یکی از رهبران ارشد حزب‌الله که گفته می‌شود او نیز در حملات اسرائیل هدف گرفته شده است، اعلام کرد که به‌نظر می‌رسد جانشین حسن نصرالله، دبیرکل پیشین حزب‌الله نیز در یکی از حملات هوایی اسرائیل کشته شده است.

در حالی که ارتش اسرائیل پیشتر تایید کرده بود که هاشم صفی‌الدین در این حمله اسرائیل کشته شده است، حزب‌الله اما همچنان کشته شدن این عضو ارشد کادر رهبری خود در حمله هوایی شدید اسرائیل به حومه جنوبی بیروت را تایید نکرده است.

ارتش اسرائیل در واکنش به اظهارات نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله اعلام کرد که این عضو ارشد حزب‌الله واقعیت‌ها را انکار می‌کند و قادر به پذیرش حقیقت نیست، اما تصویر ویدیویی از وضع او از هزار کلمه گویاتر است.

ارتش اسرائیل افزود که نعیم قاسم در حالی مدعی پیروزی می‌شود که تصویر او خلاف این را نشان داده و وضع ظاهری او نشانگر ضعف است.

ارتش اسرائیل سخنان نعیم قاسم را تلاشی ناامیدانه برای پنهان کردن واقعیت در حال تضعیف حزب‌الله و تلاشی ناموفق برای بالا بردن روحیه اعضای این گروه و جامعه حامی آن دانست.

از سویی دیگر دفتر مطبوعاتی ارتش اسرائیل گزارش داد که نیروهای اسرائیلی یک تاسیسات نظامی متعلق به حزب‌الله در شهر «مارون الراس» در جنوب لبنان تصرف کرده‌اند.

بر اساس بیانیه دفتر مطبوعاتی، کنترل بر «مجتمع رزمی» متعلق به تشکیلات حزب‌الله در مارون الراس که بر تپه‌ای مشرف بر شهرک‌های مرزی اسرائیل قرار دارد، به‌کنترل ارتش اسرائیل آمده است.

نیروهای تیپ «گولانی» این مکان را طی عملیاتی در جنوب لبنان تصرف و به کنترل خود درآوردند. بر اساس اعلام ارتش اسرائیل، این مکان «تهدیدی مستقیم برای ساکنان شمال اسرائیل» به حسب می‌آید.

بر اساس این توضیحات، «مجتمع رزمی» در مارون الراس «شامل یک ساختمان مسکونی و باغ زیتون است، که در آن یک پرتاب‌‌گر آمده حمله موشکی به سوی مناطق مسکونی شمال اسرائیل پیدا شده است.»

افزون بر این، تأسیسات زیرزمینی و پناهگاه‌ها و مکان‌های زندگی و نقاطی برای انجام حملات که توسط نیروهای حزب‌الله استفاده می‌شد، کشف شد.

گفته شده که در این ساختمان مسکونی، یک محل پرتاب برای انجام حملات و مخفیگاه‌های تدارک دیده شده برای نگهداری سلاح‌ها از جمله سلاح‌های تهاجمی، شبکه‌های استتار، زره‌های ضد‌گلوله و موشک‌های ضد‌تانک پیدا شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر