۱۴۰۳ مهر ۱۶, دوشنبه

رویترز : دو مقام امنیتی ایران ناپدید شدن اسماعیل قاآنی را تأئید کرده‌اند

 رویترز : دو مقام امنیتی ایران ناپدید شدن اسماعیل قاآنی را تأئید کرده‌اند


ناپدیر شدن اسماعیل قاآنی توسط مقام امنیتی تائید شد  

اسماعیل قاآنی، فرماندۀ نیروی قدس سپاه پاسداران، که پس از کشته شدن حسن نصرالله، هفته گذشته به بیروت رفت ناپدید شده است. رویترز با اعلام این مطلب به نقل از دو مقام ارشد سرویس های امنیتی ایران نوشته است که اسماعیل قاآنی پس از سفر به بیروت در پی کشته شدن حسن نصرالله، از اواخر هفتۀ گذشته و همزمان با بمباران مخفی‌گاه هاشم صفی الدین، جانشین احتمالی حسن نصرالله، خبری از خود نداده است.

یکی از مقامات امنیتی ایران به رویترز گفته است که پنجشنبه سوم اکتبر در زمان بمباران مقر هاشم صفی الدین در محلۀ ضاحیه، اسماعیل قاآنی در بیروت بوده است. در آن روز اسرائیل نقاط متعددی از بیروت به ویژه در محلۀ ضاحیه، قلمرو حزب الله، را بمباران کرد. به نوشتۀ رویترز از آن تاریخ حکومت ایران و حزب‌الله موفق نشدند با اسماعیل قاآنی تماس بگیرند.

حزب‌الله لبنان نیز هنوز رسماً هیچ توضیحی دربارۀ سرنوشت صفی‌الدین نداده است، هر چند شواهد گواهی می دهند که او در نتیجۀ بمباران‌های بیروت توسط اسرائیل کشته شده باشد. در این بمباران‌ها شماری از فرماندهان ارشد حزب الله و افسران سپاه پاسداران نیز کشته شدند.

خبرگزاری‌های رسمی جمهوری اسلامی به نقل از سپاه پاسداران ضمن تکذیب کشته یا ناپدید شدن اسماعیل قاآنی مدعی‌اند که نامبرده زنده و سالم است و در تهران به سر می برد. سایت "بازتاب" از مقامات جمهوری اسلامی خواسته است که برای رفع ابهام ها و تردیدها دربارۀ سرنوشت اسماعیل قاآنی فیلمی از او منتشر کنند که در آن فرماندۀ نیروی قدس صریحاً شایعه کشته شدن خود را تکذیب می‌کند.  ار اف ای 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر