۱۴۰۳ مهر ۱۳, جمعه

منابع نزدیک به حزب‌الله: پیکر حسن نصرالله موقتا در مکانی نامعلوم دفن شد

 منابع نزدیک به حزب‌الله: پیکر حسن نصرالله موقتا در مکانی نامعلوم دفن شد

منابع نزدیک به حزب‌الله لبنان روز جمعه به «خبرگزاری فرانسه» اعلام کردند که پیکر حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله، که هفته گذشته در پی حملات هوایی اسرائیل کشته شد، به‌صورت موقت و مخفیانه دفن شده است.

یکی از منابع که نخواست نامش فاش شود، گفت: «نصرالله به‌طور موقت ‌در مکانی مخفی دفن شده است، تا زمانی که شرایط برای برگزاری تشییع عمومی مناسب باشد». او همچنین اشاره کرد که این تصمیم به‌دلیل تهدیدات اسرائیلی‌ها برای هدف قرار دادن محل دفن و شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع اتخاذ شده است.

محمدعلی حسینی، دبیرکل شورای اسلامی عربی، نیز روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با «العربیه» تأیید کرد که نصرالله به‌صورت موقت دفن شده است و حزب‌الله تلاش کرده است تا سرنوشت او را مبهم نگه دارد. او در این گفت‌وگو اضافه کرد: «نصرالله جمعه گذشته کشته شد و مراسم نماز بر پیکر او شب یکشنبه در مسجد امام حسن در منطقه روئیس، نزدیک به مقبره رادوف برگزار شد.»

به گفته حسینی، «نماز بر پیکر نصرالله را هاشم صفی‌الدین، دبیرکل موقت حزب‌الله، به همراه خلیل حرب، مسئول نظامی جدید حزب‌الله و دو فرمانده امنیتی دیگر به جا آوردند. پس از نماز، جسد او به مقبره رادوف منتقل و در کنار علی سلمان، همراه نزدیک او، دفن شد، چراکه وصیت هر دو این بود که در کنار یکدیگر دفن شوند.»

حسینی توضیح داد که این دفن به‌صورت موقت انجام شده است، چراکه بر اساس فقه اسلامی، در برخی شرایط خاص می‌توان پیکر یک فرد را به‌طور موقت در مکانی دفن کرد تا بعدها به مکان دیگری منتقل شود.

با این حال، زمان برگزاری مراسم تشییع عمومی همچنان در هاله‌ای از ابهام است. حزب‌الله هرگونه خبر درباره خاکسپاری جسد نصرالله در روز جمعه را تکذیب کرده است. این تکذیب پس از آن صورت گرفت که رسانه‌های اسرائیلی خبر از برنامه‌ریزی حزب‌الله برای برگزاری مراسم تشییع در روز جمعه داده بودند.

حزب‌الله تا کنون به‌صورت رسمی درباره زمان مراسم خاکسپاری نصرالله، که هفته گذشته در اثر حملات هوایی اسرائیل به مقر زیرزمینی او در ضاحیه جنوبی بیروت کشته شد، سخنی نگفته است.

خبرگزاری «العالم»، وابسته به جمهوری اسلامی ایران، نیز به نقل از حزب‌الله اعلام کرد پیکر نصرالله به‌دلیل «بیم از تهدیدهای اسرائیل» به صورت موقت در مکانی نامعلوم دفن شده تا «در زمان مناسب، مراسم تشییع به صورت عمومی برگزار شود».

دولت لبنان در پی این حادثه سه روز عزای عمومی اعلام کرد. منابع محلی اعلام کردند که جسد نصرالله از محل حمله اسرائیل در ضاحیه جنوبی بیرون آورده شده و جسد او سالم بوده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که علت مرگ او ضربه ناشی از قدرت انفجار بوده است، زیرا جسد او فاقد هرگونه جراحت مستقیم بود.

به گزارش منابع العربیه، مراسم خاکسپاری حسن نصرالله که قرار بود روز دوشنبه گذشته برگزار شود، به تعویق افتاده و زمان جدیدی برای آن اعلام نشده است.العربیه فارسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر