زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۶ مهر ۲۶, چهارشنبه

مریم رجوی گفت تغییر رژیم توسط مردم و مقاومت ایران در دسترس است - فاکس نیوز

مریم رجوی گفت تغییر رژیم توسط مردم و مقاومت ایران در دسترس است - فاکس نیوز


مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران
فاکس نیوز روز چهارشنبه 26مهر گزارشی درباره تأثیر سخنرانی روز جمعه دونالد ترامپ و اعلام استراتژی جدید علیه رژیم ایران منتشر کرد.

فاکس نیوز گفت:‌ سخنرانی ترامپ حول رژیم ایران، ایرانیان عادی را جسورتر ساخت تا علیه رژیم حاکم فریادشان را بلند کنند. دونالد ترامپ در سخنرانی خود برجام را تأیید نکرد و گفت دولت او در همبستگی با مردم ایران خواهد بود. درست 2روز بعد هزاران ایرانی علیه رژیم ایران در رابطه با فساد تظاهرات کردند. برخی کارشناسان گفتند اعتراض‌کنندگان با سخنرانی اخیر دونالد ترامپ جسور و تشجیع شده‌اند... 

قبل از تظاهرات، مریم رجوی پرزیدنت شورای ملی مقاومت اپوزیسیون بسیار فعال و قابل رویت در کشور در مصاحبه اختصاصی با فاکس‌ نیوز گفت سیاست جدید‌ترامپ در رابطه با رژیم ایران به مردم عادی ایران امیدواری داد.

«مردم ایران از رویکرد جدید دولت آمریکا در به‌رسمیت شناختن رنج مردم ایران تحت این رژیم، پایان دادن به سالهای سیاست گمراه‌کننده و همسویی با مردم ایران درخواست خود برای تغییر رژیم و ایجاد آزادی و دموکراسی، استقبال می‌کنند. مریم رجوی در یک بیانیه گفت: سخنان پرزیدنت ترامپ به مردم ایران امید داده است... رجوی توسط برخی ناظران ایران به‌عنوان یکی از کسانی که کاخ سفید بایستی با آن تعامل داشته باشد دیده می‌شود.

فاکس نیوز به‌نقل از منابع مطلع گفت: «مریم رجوی حمایت گسترده‌یی در ایران دارد. خانم رجوی صدای یک جامعه بسیار بی‌قرار است که توسط بسیاری به مانند 'بشکه باروت' توصیف شده است، که به‌وضوح در اعتراضات روزافزون نسل جوان، زنان و اخیراً توسط هزاران سرمایه‌گذار در سراسر کشور دیده می‌شود که به قرار دادن سپرده‌هایشان در نهادهای دولتی اعتماد داشتند، ولی تمام داراییهایشان به سرقت برده شد. 
مخالفت‌ها علیه رژیم آخوندی به‌خصوص با توجه به اتهامات اخیر که رژیم سپرده‌های زندگی مردم را می‌دزدد، رو به رشد است. یکشنبه بعدازظهر تهران شاهد تظاهراتی بود که هزاران نفر از مردم شعار می‌دادند، ' ما دولت آخوندی نمی‌خواهیم ' و مخالفت خود را با رژیم حاکم در تمامیت آن ابراز کند».

ولید فارس، خبرنگار امنیت ملی و سیاست خارجی فاکس نیوز، گفت در حالی که دولت اوباما در سال ۲۰۰۹تظاهرکنندگان ایرانی را رها کرد، ترجیح داد تا با رژیم ارتباط برقرار کند، رئیس‌جمهور ترامپ هدف دیگری دارد.
'این روایت امیدهای تازه را در میان ایرانیان جوان به وجود می‌آورد که دولت جدید آمریکا در حال تغییر نحوه برخوردش می‌باشد. جالب است که بدانیم همین چند روز پیش، رئیس‌جمهور ترامپ از مردم ایران و این‌که چطور مورد ستم از طرف رژیم واقع می‌شوند صحبت کرد.
با استفاده از تلویزیون ماهواره‌یی و رسانه‌های اجتماعی، میلیونها ایرانی پیام جدید را دریافت کردند. آیا این تاثیری بر تظاهراتی که در آخر هفته گذشته در تهران و سایر نقاط رخ داد داشته است؟ - بسیار محتمل است. ولید فارس گفت: جامعه مدنی ایران در حال جنبش دوباره است و آنها می‌دانند که این بار کاخ سفید دیگر و متفاوتی است.

فاکس نیوز افزود:‌ یک تحلیلگر مجرب خاورمیانه و نزدیک به کاخ سفید بشرط ناشناس ماندن به فاکس‌ نیوز گفت دولت ترامپ می‌خواهد مردم ایران بدانند که آمریکا سپاه پاسداران و نه مردم ایران را هدف قرار می‌دهد... 

' [کاخ سفید می‌دانند ایران یک تمدن غنی و باستانی است و مردم ایران اولین قربانیان این رژیم می‌باشند. آنها مانند تیم اوباما برای در بردن سپاه پاسداران بهانه تراشی نمی‌کنند. این بخش بزرگی از سخنان ترامپ در نیویورک و هفته گذشته بود. '

ترامپ هم‌چنین در سخنرانی هفته گذشته خود در مورد رژیم ایران، سپاه پاسداران را به‌خاطر فعالیتهای تروریستی‌اش نامگذاری کرد.

مریم رجوی در توضیحاتش به فاکس نیوز، خواستار تغییر رژیم و از دولتها خواستار به‌رسمیت شناختن شورای ملی مقاومت به‌عنوان یک جانشین شفاف و روشنگر در مقابل رژیم شد.
وی گفت:'ضروری است که شورای ملی مقاومت ایران به‌عنوان جایگزین دموکراتیک برای دیکتاتوری تروریستی حاکم بر ایران به‌رسمیت شناخته شود. چنین شناسایی می‌تواند چندین دهه از یک سیاست غلط ایالات متحده در قبال مردم ایران را تصحیح نماید '.
نارضایتیها در میان مردم ایران به‌ویژه در بین زنان و جوانان به‌طور چشمگیری افزایش یافته است.

مریم رجوی به فاکس‌ نیوز گفت تغییر رژیم توسط مردم ایران و مقاومت در دسترس است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر