زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۶ آبان ۳, چهارشنبه

وای به روزی که همین امروز است - اعتراضات و فریادهای خشمگینانهٴ هموطنان غارت شده

وای به روزی که همین امروز است - اعتراضات و فریادهای خشمگینانهٴ هموطنان غارت شده


اعتراضات و فریادهای خشمگینانهٴ هموطنان غارت شده

اعتراضات و فریادهای خشمگینانهٴ هموطنان غارت شده


اعتراضات و فریادهای خشمگینانه هموطنان غارت شده روز به روز بالا و بالاتر می‌گیرد

تحصن و تظاهرات مردم به جان آمده و غارت‌شدگان مؤسسات مالی وابسته به رژیم در جلو مجلس ارتجاع در دور جدید این اعتراضات دارای چند مؤلفة چشمگیر است:
یکم ـ جسارت و پیشروی مردم به جان آمده و غارت شده و کوتاه نیامدن آنان در برابر تشر، نهیب، وعده و وعید و دروغ و سرانجام ایستادن در برابر نیروی انتظامی و حتی مقابله با سرکوب با توسل به سنگ و چوب. کفن‌پوشی آنان، حرکتی نمادین و بیانگر آمادگی جامعه برای پراخت بهای اعتراضات است.

دوم‌ـ پیشتازی و راهگشایی خیره‌کننده زنان. که جا به جا به‌عنوان موتور محرکه، اعتراضات را پیش می‌برند.

سوم ـ رنگ سیاسی پیدا کردن شعارها و بالغ شدن آن از خواسته‌های صنفی به مطالبات سیاسی.

چهارم- ناتوانی رژیم برای پاسخگویی به خواست معترضان غارت شده. رژیم نه می‌خواهد و نه می‌تواند به فریادهای حق‌طلبانه میلیونها نفری که زندگی و هستی‌شان به باد رفته پاسخ مثبت بدهد. چرا که غارتگران که مؤسسات به‌اصطلاح اقتصادی و اعتباری هستند، تماماً توسط ارگانها و نهادهای حکومتی و سردمداران رژیم تأسیس شده‌اند و نهایتاً سرنخ همه‌شان در بیت خامنه‌ای است؛ چرا که آنها بدون مجوز و حمایت حکومتی هرگز نمی‌توانستند با تابلو و هزاران شعبه در سراسر کشور و به قول معروف در روز روشن 150هزار میلیارد تومان اموال مردم را به یغما ببرند. در این رابطه اظهارات سیف رئیس بانک مرکزی رژیم که از مسئولان اصلی تیره روزی بیش از 20میلیون تن از هموطنان ماست شنیدنی است؛ او می‌گوید:
برای هموطنانمان که پول‌های خود را در مؤسسات سپرده‌اند و مدیران و مسئولان بدون تعهد مؤسسات مالی با دارایی‌های مردم به نحو درستی رفتار نکرده‌اند و بخشی از آن را از بین برده‌اند، متاسفیم.» بله! متأسفیم! فقط همین! 

چهارم-هراس دم‌افزون رژیم از شکل‌گیری اعتراضات گسترده و جرقه خوردن قیام. فریادها و خروش خشمگینانه مردم، به‌وضوح رژیم و ایادی و سردمداران آن را وحشت‌زده کرده است در یک نمونه یکی از زنان عضو مجلس ارتجاع به نام طیبه سیاوشی به میان تظاهرکنندگان آمده تا مثل همیشه با وعده‌های پوچ سر آنها را شیره بمالد. وی به معترضان می‌گوید:
«من حدود یک ساعت پیش رفتم پیش آقای دکتر لاریجانی... 

«حق شما سعی خواهد شد اون قدر که در توانشون هست به شما برگرده» 

اما در بین تظاهرات کسی فریب این وعده‌های پوچ و توخالی را نخورد و تنها بر شدت اعتراض آنها افزود. زیرا این اولین بار نیست که چنین وعده‌هایی از طرف کارگزاران رژیم به آنها داده می‌شود

اما عمق هراس و وحشت را بایستی در رسانه‌های رژیم و از زبان و قلم مهره‌ها و ایادی رژیم دید و خواند. یکی از آنها به نام ابراهیم اصغرزاده از مهره‌های باند روحانی و شرکا می‌نویسد:
«وای به روزی که اکثریت جامعه خود را قربانی سیاستهای اقلیت غارتگر ببیند آنگاه جامعه به دو پاره «غارتگر ـ قربانی» تقسیم می‌شود و کسی از انتقام قربانیان در امان نخواهد ماند. کسی دیگر نه به محافظه‌کار، نه به اصلاح‌طلب و نه به میانه‌رو رحم نخواهد کردشهروندی که احساس می‌کند مقامات مدام دروغ می‌گویند، چگونه می‌تواند به بقای صداقت و راستی در جامعه امیدوار باشد. در جامعه‌ای که شوقِ غارت، اختلاس و حیف و میل ثروت ملی فراگیر شود و قبح دزدی، بی‌عدالتی، تحقیر و توهین به غیرخودی، دروغ‌گویی علنی و بی‌عفتی در زبان آنهم از سوی اشخاصی که باید الگوی جامعه باشند، از بین برود
شهروند مال‌باخته‌ای را در نظر بگیرید که تمام هستی و اندک سرمایه مادی زندگی‌اش را به صندوق و مؤسسه مالی سپرده که تحت نظارت همین مسئولان تابلو و عنوان و مجوز داشته است. حال درمانده و بی‌پناه به هر ریسمانی چنگ می‌زند. خب حق دارند اعتمادشان را به همه چیز از دست بدهند
چرا سطح تاثیرپذیری مردم ما از رسانه‌های معاند داخلی و خارجی روز به روز افزایش پیدا می‌کند به‌نحوی که یک رسانه معاند تبدیل به یکی از مهمترین رسانه‌های مؤثردر رویدادهای کشور می‌شود؟ 
گویا همگان درباره تزویر، دروغگویی و ریاکاری به‌عنوان یک استراتژی بقا با هم تفاهم کرده‌ایم شنیده‌اید فلان عالم دینی وجوهات می‌گیرد و دستش در کار صادرات و واردات است، یا فلان نهاد نظامی بنگاه‌داری می‌کند و فلان بنیاد واردکننده انحصاری فلان اجناس است و تازه برخی هم مالیات نمی‌پردازند. وقتی حجم اقتصاد زیرزمینی کشور یا به‌عبارتی اقتصاد پنهان به رقمی معادل سی میلیارد دلار در سال می‌رسد، چه انتظاری از اصلاحات جزیی و روبنایی دارید؟». (خبرگزاری حکومتی ایلنا ـ 1آبان) 

پنجم: اگر شرایط بین‌المللی و منطقه‌یی را نیز به این مؤلفه‌ها بیفزاییم، ترس و نگرانی رژیم از این پتانسیل انفجاری جامعه بیشتر فهم می‌شود.

***
واقعیت این است که آن روز، همین امروز است. آن «اقلیت غارتگر» هم‌چنان به غارت و استثمار «اکثریت قربانی» مشغول است. امروز دیگر برای مردم ایران، در طیف اقلیت غارتگر، باندهای مختلف آن محلی از اعراب ندارند. آنان در رنگها، لباس‌ها و ماسک‌های مختلف، توجیه‌گر و پادوی همین حاکمیت ننگین هستند و از «انتقام قربانیان» در امان نخواهند ماند. آری:
«تپیدنهای دلها ناله شد آهسته آهسته
رساتر گر شود این ناله فریاد می‌گردد
دلم از این خرابی‌ها بود خوش زانکه می‌دانم
خرابی چون که ازحد بگذرد آباد می‌گردد
زبیداد فزون، آهنگری گمنام و زحمتکش
علمدار وعلم چون کاوه حداد می‌گرد
... 
به ویرانی این اوضاع هستم مطمئن زآن‌رو
که بینان جفا وجور بی‌بیناد می‌گردد».
(قسمتی از یک غزل شاعر لب‌دوختة آزادی، فرخی یزدی)
بیشتر بدانید
از جنایات حشد الشعبی دست پرورده های سپاه تروریستی قدس بیشتر بدانید
31 mai 2017 - سازمان بدر یا سپاه بدر که بخشی از شبه‌نظامیان حشد الشعبی و وابسته به جمهوری اسلامی ... اسرار پشت پرده ها: حشد الشعبي بد تر از داعش (قسمت اول)

مهمترين خبرها

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر