محمد علی جعفری فرمانده سپاه پاسداران ایران سه‌شنبه 19 ژوئن اعلام کرد که این کشور فعلا برنامه‌ای برای افزایش بٌرد موشکی خود ندارد.
به گزارش رسانه‌های ایران، جعفری که همایش «بزرگداشت استاد تراز انقلاب اسلامی» در دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران سخن می‌گفت، اظهار داشت: « ز لحاظ علمی توان افزایش بُرد موشک‌ها را داریم‌ ولی فعلا سیاست ما افزایش بُرد موشک‌ها نیست زیرا بسیاری از اهداف که در همین بُرد 2هزار کیلومتری قرار دارد استراتژیک است و همین بُرد امنیت جمهوری اسلامی را فراهم می‌کند».
برنامه موشکی جنجال برانگیز ایران باعث شده که این کشور زیر فشار قرار گیرد. ایالات متحده آمریکا خواهان مذاکره با ایران بر سر برنامه موشکی و گنجاندن این برنامه در توافق هسته‌ای شده است.
یکی از دلایل دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در خروج از توافق هسته‌ای با ایران (برجام)، برنامه موشکی تهران است. در مقابل مقام‌های ایرانی از جمله علی خامنه‌ای رهبر این کشور تا کنون تاکید می‌کنند که برنامه موشکی تهران، قابل مذاکره نیست. با این وجود خبرهایی از مذاکرات مقام‌های اروپایی با مقام‌های ایرانی «در تمام زمینه‌ها» منتشر شده است.
برپایه توافق هسته‌ای که ژوئیه 2015 میان ایران و شش قدرت جهان یعنی آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین و آلمان منعقد شد، در برابر محدود شدن فعالیت‌های هسته‌ای ایران، تحریم‌های اعمال شده‌ای که اقتصادش را فلج کرده بود، تعلیق شد. به این توافق، برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) هم گفته می‌شود.