زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۴۰۲ شهریور ۹, پنجشنبه

با یاد مجاهد شهید حسنعلی صفایی از پیشکسوتان دلاور مبارزه با شاه وشیخ از اراک

 با یاد مجاهد شهید حسنعلی صفایی از پیشکسوتان دلاور مبارزه با شاه وشیخ از اراک 

مجاهد شهید حسنعلی صفایی
مجاهد شهید حسنعلی صفایی

محل تولد: اراک
شغل: تاجر
سن: 51
تحصیلات:
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 10-5-1360
محل زندان:

زندگینامه شهید


مجاهد شهید حسن علی صفایی در سال۱۳۰۹ در یکی از روستاهای شهر اراک متولد شد، و در کودکی به‌علت فقر اقتصادی به کشاورزی و دوره گردی پرداخت.

حسن در سن۲۳ سالگی جهت سربازی به تهران آمد و در دوران نهضت ملی به رهبری دکتر مصدق از سربازی فرار کرد، بعد از جریان نهضت مصدق نیز به مبارزات خود ادامه داد و تا ۱۵خرداد ۴۲ به این مبارزه پیگیرانه ادامه داد.

در روز ۱۵خرداد۴۲ با بنزین و امکانات مبارزاتی آن زمان با مزدوران شاه خائن به نبرد پرداخت و تا مرز شهادت مبارزه کرد، بعد از ۱۵خرداد نیز به مبارزات خود ادامه داد.

حسن در سال۴۸ با سازمان مجاهدین آشنا شد و به‌عنوان عضو پشتیبان سازمان مجاهدین خلق ایران، در مداری نوین مبارزه با رژیم شاه را ادامه داد، از جمله فعالیت‌های او حمل و نگهداری سلاحهای سازمان و سلاحهایی بود که توسط مجاهد شهید سرگرد علی محبی از از پادگان شاه مصادره شده بود.

او در رابطه با سازمان مجاهدین خلق در سال۵۱ به زندان افتاد و بعد از تحمل زندان و شکنجه پیروزمندانه از زندان آزاد شد، آثار شکنجه تا سال۵۸ هنوز هم بر پاهای این مجاهد والا مشاهده می‌شد. وی در در سال۵۶ برای آموزش نظامی به فلسطین رفت و پس از دیدن یک دوره آموزشی با مقداری سلاح و مهمات به کشور باز گشت.

این مجاهد بزرگوار در رابطه با پیروزی قیام ضدسلطنتی از هیچ کوششی دریغ نکرد و خطاب به همرزمانش می‌گفت: «بچه‌ها ما باید هر چه داریم فدای خدا و خلق بکنیم» و او نیز همین کار را کرد.

این مجاهد گرانقدر بعد از انقلاب در مبارزه برای تحقق آرمان انقلابی مجاهدین یک دم دست از مبارزه نکشید و همواره با رژیم ارتجاعی خمینی در ستیز و نبرد بود.

وی در ارتباط با این فعالیت‌ها علیه رژیم خمینی ۴بار دستگیر شد و پس از آخرین بار دستگیری در تاریخ ۱۰مرداد سال۶۰ بعد از افطار به‌دستان دژخیمان خمینی در زندان اوین به جوخه اعدام سپرده شد.

 

قسمتی از وصیتنامه مجاهد شهید حسن علی صفائی:

”من وصیتی ندارم هر چه خدا فرموده است همان‌طور عمل کنید. من افتخار می‌کنم که فدای سازمان مجاهدین خلق شوم، من افتخار می‌کنم».

شهید در آخرین ساعات شهادت خود فریاد زد:

... زنده باد قرآن

مرگ بر اسلام پناهان مرتجع

درود بر سازمان مجاهدین خلق ایران

لینک مزار شهید در قطعه ۴۱ بهشت زهرا

تصاویر یادگاری


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

 

مجاهد شهید حسنعلی صفایی

 

تصویر مزار شهید


 

مزار مجاهد شهید حسنعلی صفایی

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر