زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۴۰۳ اردیبهشت ۱۸, سه‌شنبه

مصاحبهٔ روزنامهٔ آلمانی اشتوتگارتر سایتونگ با پروفسور آلخو ویدال کوادراس: تمام ردپای این حمله به تهران منتهی می‌شود

 مصاحبهٔ روزنامهٔ آلمانی اشتوتگارتر سایتونگ با پروفسور آلخو ویدال کوادراس: تمام ردپای این حمله به تهران منتهی می‌شود

 روزنامهٔ آلمانی اشتوتگارتر سایتونگ
روزنامهٔ آلمانی اشتوتگارتر سایتونگ

مصاحبهٔ روزنامهٔ آلمانی اشتوتگارتر سایتونگ

با پروفسور آلخو ویدال کوادراس رئیس کمیتهٔ بین‌المللی در جستجوی عدالت

ویدال کوادراس در ماه نوامبر مورد اصابت گلوله قرار گرفت

و به‌طرز معجزه‌آسایی از این حمله سالم ماند

تمام ردپای این حمله به تهران منتهی می‌شود

اشتوتگارتر سایتونگ

آلخو ویدال کوادراس بر ترکیبی از افزایش قابل توجه فشار بین‌المللی

و حمایت قاطع از مقاومت ایران و نمایندگان قانونی آن

شورای ملی مقاومت به‌رهبری مریم رجوی تأکید دارد

 

اشتوتگارتر سایتونگ

افزایش فشار بایستی با یک ترکیب سه‌گانه انجام شود

تحریم‌های سخت، پایان دادن به تجارت با رژیم

و قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمانهای تروریستی در اروپا

 

روزنامهٔ آلمانی اشتوتگارتر سایتونگ به‌تاریخ ۱۳ اردیبهشت در گزارشی دربارهٔ مصاحبهٔ خود با پروفسور آلخو ویدال کوادراس در جریان سفر او به برلین، می‌نویسد:

آلخو ویدال کوادراس، معاون پیشین پارلمان اتحادیه اروپا، از یک سوءقصد که رژیم آخوندها در پشت آن قرار دارد سالم ماند. وی از دولت فدرال (آلمان) خواست سیاست‌های سخت‌تری در قبال (رژیم) ایران اتخاذ کند.

هفته گذشته، پلیس هلند زنی را دستگیر کرد که مظنون به تهیه و تأمین مالی یک سوءقصد علیه آلخو ویدال کوادراس بود. ویدال کوادراس ۷۸ساله در ماه نوامبر در خیابان مورد اصابت گلوله قرار گرفت. او به‌طرز معجزه‌آسایی از این حمله جان سالم به‌در برد. گلوله به (محل مورد نظر) اصابت نکرد، زیرا این سیاستمدار در آخرین لحظه صورت خود را به پهلو برگرداند. گلوله وارد فک او شد. وی پس از چندین عمل جراحی سرانجام توانست با وضعیت جسمانی خوبی از بیمارستان خارج شود. اکنون چهار نفر در بازداشت به‌سر می‌برند، اما فرد مظنون به تیراندازی که یک فرانسوی تونسی‌الاصل است متواری است.

تمام ردپای این حمله به تهران منتهی می‌شود. ویدال کوادراس از چندین دهه پیش منتقد سرسخت رژیم آخوندها است و ارتباط خوبی با مقاومت ایران دارد. هم شخص وی و هم کمیته‌یی که او آن را تأسیس کرده در رأس فهرست تحریم‌های رژیم قرار دارند. ویدال کوادراس هفته گذشته تحت حفاظت شدید به برلین آمد تا گفتگوهایی با اعضای مجلس آلمان داشته باشد.

اشتوتگارتر سایتونگ اضافه می‌کند: «این‌که چرا این سیاستمدار اسپانیایی که از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۴ نایب‌رئیس پارلمان اتحادیه اروپا بود، به‌دنبال تماس با سیاستمداران آلمانی است، دلیل مشخصی دارد. ویدال کوادراس می‌گوید: «آلمان نقش مهم و محوری در پیشبرد سیاست چندین دهه‌یی مماشات داشته است» «اما وقتی می‌بینید یک سیاست کارساز نیست، باید آن‌را تغییر داد».

با توجه به اعدام‌های گسترده در ایران، برنامه اتمی پیشرفته آخوندها و سیاست خارجی تهاجمی آنها، واقعاً نمی‌توان ادعا کرد که این سیاست کارساز بوده است.

این سیاستمدار اسپانیایی می‌گوید رژیم تهران با سه روش تهدید کار می‌کند: ترور در اروپا، گروگان‌گیری اروپایی‌ها در ایران و برنامه اتمی. اما این به‌هر حال پیش از این نیز وجود داشته است. گاهی غیرقابل باور است که دولتهای غربی چقدر نابینا هستند.

ویدال کوادراس بر ترکیبی از افزایش قابل توجه فشار بین‌المللی، از جمله مالی و حمایت قاطع از مقاومت ایران و نمایندگان قانونی آن، یعنی ائتلاف شورای ملی مقاومت ایران به‌رهبری مریم رجوی، تأکید دارد. افزایش فشار بایستی با یک ترکیب سه‌گانه انجام شود: تحریم‌های سخت، پایان دادن به تجارت با رژیم و قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمانهای تروریستی در اروپا، به‌طوری که اعضای آن دیگر نتوانند به اروپا مسافرت کنند. ویدال کوادراس می‌گوید: «سپاه گروه‌های تروریستی را سازماندهی و تأمین مالی می‌کند و آموزش می‌دهد».

در پایان این گزارش آمده است: «کریستوف دفریس، نماینده دموکرات‌مسیحی از هامبورگ در مجلس فدرال آلمان در مصاحبه‌یی با روزنامه ما انتقاد کرد که: «بستن مرکز اسلامی هامبورگ که به‌رژیم نزدیک است، مدتها پیش باید انجام می‌شد». وی یکی از نمایندگانی بود که با ویدال کوادراس دیدار و گفتگو کرده است. نکته دیگری که برای او مهم است (این است که می‌گوید): «تلاش‌های رژیم ایران برای ارعاب اعضای اپوزیسیون ایران در آلمان غیرقابل تحمل است».

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر