۱۴۰۳ مهر ۱۹, پنجشنبه

اسرائیل از کشته‌شدن دو فرمانده حزب‌الله خبر داد

 اسرائیل از کشته‌شدن دو فرمانده حزب‌الله خبر داد

دو فرمانده حزب الله کشته شد

پس از دو هفته درگیری در مرز لبنان و اسرائیل و تلاش نیروهای اسرائیل برای نفوذ زمینی به مناطق مرزی، ارتش اسرائیل اعلام کرد که احمد مصطفی علی، یکی از فرماندهان حزب‌الله و مسئول شلیک موشک به شمال اسرائیل، کشته شده است.

همچنین امروز پنج‌شنبه، ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که محمد علی، فرمانده واحد ضد تانک حزب‌الله در منطقه میس الجبل، نیز در این حملات کشته شده است.

اسرائیل از ماه گذشته حملات سنگینی علیه حزب‌الله انجام داده و با ترور چندین فرمانده حزب‌الله، سعی دارد این گروه را از مناطق مرزی دور کرده و به سمت شمال رودخانه لیتانی عقب براند. در همین حال، دولت لبنان بار دیگر بر ضرورت توقف درگیری‌ها تأکید کرده و حمایت خود را از تلاش‌های بین‌المللی برای برقراری آتش‌بس اعلام کرده است.

دو روز پیش، نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله، نیز اعلام کرد که این گروه از تلاش‌های نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان، برای توقف درگیری‌ها حمایت می‌کند. روز گذشته، یکی از مقامات دولتی لبنان فاش کرد که حزب‌الله در همان روزی که حسن نصرالله، رهبر این گروه، در حملات اسرائیل کشته شد، موافقت خود را با آتش‌بس با اسرائیل به دولت لبنان اعلام کرده است.العربیه فارسی


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر