۱۴۰۳ مهر ۱۶, دوشنبه

ادعای کیهان: موشک‌های ایران در کمتر از ۱۰ دقیقه تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کند

 ادعای کیهان: موشک‌های ایران در کمتر از ۱۰ دقیقه تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کند


کیهان خامنه ای - شریعتمداری

روزنامه تندرو «کیهان» به مدیر مسئولی حسین شریعتمداری مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران می‌تواند «در کمتر از ۱۰ دقیقه تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان کند».

این روزنامه در شماره روز دوشنبه ۱۶ مهر خود در ارتباط با اظهارات رهبران اسرائیل در خصوص واکنش به حمله موشکی ایران، نوشت: «قبل از این‌که هواپیماهای اسرائیل بخواهند فاصله دو تا سه ساعتی تل‌آویو- تهران را طی کنند و به آسمان ایران برسند، موشک‌های ایران در کمتر از ۱۰ دقیقه تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهند کرد».

شلیک ۱۸۱ فروند موشک بالستیک ایران به اسرائیل در شامگاه ۱۰ مهر و همچنین پرتاب ۳۱۳ موشک بالستیک، کروز و پهپاد انفجاری در بامداد ۲۵ فروردین به سوی خاک اسرائیل، آسیب مالی جزئی وارد کرده و به مرگ هیچ اسرائیلی منجر نشده است.

حمله شامگاه ۱۰ مهر جمهوری اسلامی تنها به کشته شدن یک کارگر فلسطینی در شهر اریحا در نتیجه اصابت پوکه موشک ایران به سر او منجر شد.

ارتش اسرائیل تأیید کرده که دومین حمله ایران خسارت اندکی به سازه‌هایی در دو پایگاه هوایی «نواتیم» و «تل‌نوف» وارد کرد اما به «هیچ نیروی نظامی و هواپیمایی» آسیب نزده است. بقیه موشک‌ها توسط سامانه دفاع هوایی «حتص ۳» که ویژه مقابله با موشک‌های دوربرد است، رهگیری شدند.

رسانه‌های اسرائیل گفته بودند ایران در حمله دهم مهر از مهم‌ترین موشک‌هایی که در زرادخانه‌اش دارد، استفاده کرد.

معلوم نیست موشک‌هایی که روزنامه کیهان مدعی توان «نابودی تل‌آویو و حیفا در ۱۰ دقیقه» شده است، از چه نوعی هستند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز ۱۴ مهر گفت اقدام اخیر ایران «سنگین‌ترین حمله موشکی تاریخ» بود و اسرائیل به آن پاسخ خواهد داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر