زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۶ آذر ۲۸, سه‌شنبه

بخشی از موضع گیری های نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل‌متحد علیه نظام فاسد ، متجاوز وخونریز ولایت فقیه را در زیر بخوانید. قسمت دوم


نیکی هیلی: رژیم ایران بزرگترین حامی تروریسم است

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل

یک رسانه حکومتی موسوم به باشگاه خبرنگاران جوان روز جمعه هفتم مهر 96 با عنوان: «نیکی هیلی: ایران بزرگترین حامی تروریسم است» با نگرانی نوشت:‌ «نیکی هیلی، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد، در جریان نشست شورای امنیت درباره بحران سوریه، ضمن هشدار درباره خطر گروه‌های تروریستی، در سخنانی تکراری، جمهوری اسلامی را به حمایت از تروریسم متهم کرد. نیکی هیلی هم‌چنین مدعی شد آمریکا متعهد است کشورهای حامی تروریست را بازخواست کند؛ به‌ویژه دولت شماره یک حامی تروریسم یعنی ایران!».

۱۳۹۶ آذر ۲۵, شنبه


جنگ علیه تجاوزات رژیم ایران، جنگ کل جهان است - نیکی هیلی

نیکی هیلی

نیکی هیلی



کنفرانس مطبوعاتی نماینده آمریکا در سازمان ملل
نیکی هیلی:
رژیم ایران تهدیدی برای صلح و امنیت همه جهان است
ما قصد نداریم دست روی دست بگذاریم
جنگ علیه تجاوزات رژیم ایران، جنگ کل جهان است
همکاری بین‌المللی برای شکست دادن این تهدید ضروری است

توافق اتمی با رژیم ایران
هیچ تاثیری بر میانه‌رو کردن این رژیم نداشته است
به ندرت می‌شود منازعه یا گروهی تروریستی در خاورمیانه یافت
که ردپای رژیم ایران در آن نباشد
کنفرانس مطبوعاتی در واشینگتن
مقر وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)
۲۳آذر ۱۳۹۶
نیکی هیلی سفیر آمریکا در ملل متحد:
ما امروز ماجرایی داریم که بگوییم و این داستان مهمی است. موضوعی که فقط به آمریکا مرتبط نمی‌شود بلکه برای کل جامعه بین‌المللی مهم است.
همانگونه که پرزیدنت ترامپ در ۱۳اکتبر اعلام کرد ایالات متحده سیاست جدیدی را در رابطه با رژیم ایران اتخاذ کرده است و در این رابطه روی همه فعالیتهای بی‌ثبات کننده این رژیم متمرکز شده است به این معنا که ما فقط روی برنامه اتمی رژیم ایران متمرکز نیستیم بلکه نگاه دقیقی هم به برنامه موشک بالستیکی رژیم ایران، صدور تسلیحاتی آن و حمایتش از تروریسم و شبه‌نظامیان دست‌نشانده و دیکتاتورها را مد نظر داریم.
استراتژی ما از این واقعیت انکار ناپذیر به‌دست آمده که رفتار رژیم ایران بدتر شده است.
توافق اتمی با رژیم ایران هیچ تاثیری بر میانه‌رو کردن این رژیم در سایر زمینه‌ها نداشته است. کمکهای سپاه پاسداران به شبه‌نظامیان خطرناک و گروه‌های تروریستی رو به افزایش بوده است. موشکهای بالستیک و سلاحهای پیشرفته به مناطق بیشتری در سراسر منطقه رسیده است.
بندرت می‌شود منازعه یا گروهی تروریستی در خاورمیانه یافت که ردپای رژیم ایران در آن نباشد.
ظریف وزیرخارجه رژیم ایران 4روز قبل طی مقاله‌یی جهان را مطمئن ساخت که رژیم ایران مورد سوءتفاهم قرار گرفته است و نوشت توانایی‌ها نظامی رژیم ایران با قانون بین‌الملل مطابقت دارد و کاملاً دفاعی بوده است.
بجای این‌که خشونتها را مهار کند ظریف وعده داد که «رژیم ایران و دوستانش آتشها را خاموش می‌کنند در حالیکه آتش‌بیاران معرکه در منطقه ما به‌طور افسارگسیخته رو به افزایش هستند».
اما سازمان ملل همین اخیراً گزارش جدیدی منتشر ساخت که عکس این را توضیح داده است. در این گزارش گفته شده که رژیم ایران، خود آتش بیار است. این گزارش نشان داده که رژیم تهران نه تنها آتش منازعات منطقه را خاموش نکرده بلکه آنها را در این منطقه شعله ورتر ساخته است.
این گزارش چهارم دبیرکل بود که متابعت یا عدم متابعت ایران از قطعنامه 2231سازمان ملل را به‌طور مشروح مطرح کرده بود.
در این قطعنامه به‌طور مشخص ممنوعیت کارکرد رژیم ایران در این زمینه را با قویترین لحن عنوان کرده است.
گزارش دبیرکل نقض پی‌درپی انتقال تسلیحات و فعالیتهای مربوط به موشکهای بالستیک را گزارش کرده است.
ایالات متحده از این گزارش استقبال کرده است چرا که هر کشوری بایستی نسبت به توسعه‌طلبی رژیم ایران نگران باشد. ما از عمق بازرسی و تجزیه و تحلیل سازمان ملل ممنون هستیم.
مهمتر از همه این است که این گزارش موردی قانع کننده را عنوان کرده مبنی بر این‌که رژیم ایران به‌طور غیرقانونی برای شبه‌نظامیان حوثی تسلیحات خطرناک فراهم کرده است.

این گزارش اسنادی مؤثر از موشکها و سلاحهای متعارف و [قایقهای] انفجاری رسیده از ایران که مورد استفاده شبه‌نظامیان در یمن بوده را ارائه کرده که همه اینها ناقض قطعنامه سازمان ملل بوده‌اند.

آمریکا و دوستان ما راه زیادی رفتند تا از این تحقیق سازمان ملل در نقض قطعنامه‌ها توسط رژیم ایران حمایت کنند و این اطلاعات را از طبقه‌بندی خارج ساخت تا جهان بهتر از وسعت فعالیتهای بدخواهانه رژیم ایران مطلع شود.

همانگونه که می‌دانید ما اغلب، اینگونه اطلاعات نظامی را از طبقه‌بندی خارج نمی‌کنیم که در جریان این حملات به‌دست آمده‌اند.

اما امروز ما گامهایی فوق‌العاده برمی‌داریم و آنها را در اینجا در یک محل علنی به نمایش می‌گذاریم. ما اینکار را برای تنها یک هدف انجام داده‌ایم که به رژیم ایران نباید اجازه داده شود به این رفتار غیرقانونی خود بیش از این ادامه دهد.

صلح و امنیت بین‌المللی بستگی به ما دارد که با هم علیه اقدامات خصمانه رژیم ایران کار کنیم. جنگ علیه تجاوزات رژیم ایران، جنگ کل جهان است. آمریکا امروز دست به‌عمل می‌زند و روح شفاف سازی و همکاری بین‌المللی برای شکست دادن این تهدید ضروری است

شواهد عینی گسترش غیرقانونی تسلیحات توسط رژیم ایران که مربوط به حملات نظامی مستقیم بر علیه متحدان ما در منطقه است در این جا گردآوری شده است.

در پشت سر من، نمونه‌ای از یکی از این حملات قرار دارد. این‌ها قطعات گردآوری شده از بازمانده یک موشک هستند که توسط شبه‌نظامیان حوثی از یمن به عربستان سعودی شلیک شده است. هدف موشک فرودگاه غیرنظامی ریاض بوده است، که روزانه دهها هزار مسافر از آن پرواز می‌کنند.

تکرار می‌کنم که این موشک برای شلیک به سمت یک فرودگاه بین‌المللی غیرنظامی در یک کشور G20بکار رفته شده است.

تصور کنید که این موشک به سمت فرودگاه دالس یا فرودگاه کندی (جی اف کی JFK) یا فرودگاههای پاریس یا لندن یا برلین شلیک می‌شد. این آن چیزی است که درباره آن صحبت می‌کنیم. این آن چیزی است که رژیم ایران به‌طور فعال از آن حمایت می‌کند.

آنچه که بیش از همه درباره این موشک افشا کننده است، چیزی است که در آن دیده نمی‌شود. این یک موشک برد کوتاه بالستیک است، ولی فاقد پره‌های بزرگ تعادل که معمولاً در این قبیل موشکها تعبیه می‌شوند است. موشک «قیام» ایران تنها موشک برد کوتاه بالستیک شناخته شده در جهان است که فاقد این پره‌های تعادل است، و دارای ۹روزنه است که شما می‌توانید در امتداد طول موشک مشاهده کنید. این روزنه‌ها اساساً اثر انگشتهای رژیم ایران هستند.

شما در بازدید خود از این شواهد، هم‌چنین شاهد قطعات بازمانده که لوگوی صنایع «شهید باقری» روی آنها حک شده خواهید بود که یک شرکت سازنده ایرانی است. این‌ها تنها دو مورد از شواهدی هستند که منشأء ایرانی این موشکها را برای ما عیان می‌کنند.

در این انبار هم‌چنین قطعات یک موشک هدایت‌شونده ضدتانک وجود دارد که بیش از ۲مایل برد دارند و قادر به انهدام تانک‌ها و حتی ساختمانها هستند. شما شاهد قطعات یک هواپیمای بدون سرنشین خواهید بود که به اسم پهباد انتحاری نیز شناخته می‌شود و می‌تواند سایت‌های رادار را از بین ببرد. شما شاهد قطعات قایق منفجره «شارک ۳۳» نیز خواهید بود که مواد منفجره در داخل آن تعبیه شده و در اثر برخورد با هدف منفجر می‌شود و می‌تواند سوراخهایی به قطر شش فوت (حدود ۲متر) در بدنه کشتی‌ها ایجاد کند.

همه این سلاحها شامل قطعاتی هستند که در ایران ساخته شده‌اند. برخی از آنها توسط صنایع دفاعی رژیم ایران ساخته شده‌اند که توسط دولت اداره می‌شود. همه این ‌شواهد اثبات‌گر این حقیقت هستند که رژیم ایران از خواسته جامعه بین‌المللی سرپیچی کرده است. آن هم نه فقط یک بار. این شواهد نشان‌دهنده یک روند رفتاری است که در آن رژیم ایران افراط‌گرایی و تخاصم را در نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل دامن می‌زند

این شواهد بخشی از آن چیزی است که جامعه اطلاعاتی آمریکا را با قطعیت تمام به این نتیجه‌گیری رسانده که این تسلیحات توسط رژیم ایران تأمین شده است.

رژیم ایران مصمم است که اجماع جامعه بین‌المللی بر علیه رفتار خود را خنثی کند. ما باید در افشای واقعیت رژیم همصدا باشیم. این رژیم تهدیدی است برای صلح و امنیت همه جهان. ما همه کشورها را فرا می‌خوانیم تا جهت تشکیل یک جبهه متحد برای مقاومت در برابر این تهدید جهانی به ما بپیوندند.

ما چندین بار گفته‌ایم که موضوع فقط برنامه هسته‌یی نیست این درباره هرکاری است که آنها انجام می‌دهند زیرا رژیم ایران فکر می‌کند که به آنها کارت عبور داده شده است. جامعه بین‌المللی باید نشان دهد که نه تنها چنین کارت عبوری به آنها داده نشده بلکه تمامی اقدامات آنها باید متوقف شود و فوراً هم متوقف شوند و ما به‌دنبال کردن این امر ادامه می‌دهیم.

ما از این جا به کجا خواهیم رفت، فکر می‌کنم پرزیدنت با عدم تأیید توافق اتمی ایران، اولین گام را برداشت و این کار را اساساً با کنگره برداشت تا به این ترتیب کنگره بتواند بتدریج به این کارهای دیگری که ایران انجام می‌دهد نگاهی بیندازد، کارهایی مانند حملات موشکی بالستیکی یا صدور تسلیحات و ملزومات آن یا حمایتش از تروریسم. خلاصه هر نوع اقدامی که منطقه را بی‌ثبات می‌سازد، همگی بر ضد قطعنامه‌های شورای امنیت ملل‌متحد هستند و ما می‌خواهیم اطمینان یابیم که آنها مورد حسابرسی قرار بگیرند. از این نقطه به بعد چکار می‌کنیم؟ شما شاهد تلاشی نه تنها از سوی تمامی نهادهای این دولت بلکه نهادهای جامعه بین‌المللی خواهید بود که در کنار هم قرار خواهند گرفت تا راههایی برای ممانعت از کارهایی که ایران می‌کند پیدا کنند.

ما پیشتر شروع به صحبت کردن با شرکایمان در شورای امنیت کرده‌ایم و این تنها یکی از مسیرهایی از کاری که می‌خواهیم بکنیم، خواهد بود. شورای امنیت ملی نیز در حال گردآوری همه گونه واکنشهای دیگری است که ما در پیش خواهیم گرفت و ما در حال کار با وزارت‌خارجه و کار با وزارت دفاع هستیم ولی شما اطلاعات آتی را از شورای امنیت خواهید داشت.

در نتیجه، شما شاهد گام برداشتن ما خواهید بود. جامعه بین‌المللی نگران است. این قویترین گزارش دبیرکل ملل‌متحد در اشاره به تخلفات ایران بود که ما دیده‌ایم و قصد نداریم دست روی دست بگذاریم.

س: با در نظر گرفتن تمامی این شواهد آیا زمان آن نرسیده که تصمیم گرفته شود از توافق هسته‌یی خارج شوید؟

نیکی هیلی: در مورد توافق هسته‌یی، ما گفته‌ایم که نباید همه چیز را به توافق هسته‌یی مربوط کرد. ولی باید به قطعنامه‌های شورای امنیت مربوط شوند. این نقض فاحش تمامی کارهایی است که رژیم (ایران) نباید انجام دهد. لذا حرف ما این است که همه تاکنون پاورچین پاورچین در رابطه با رژیم ایران عمل کرده‌اند، برای این‌که می‌ترسیدند از توافق هسته‌یی خارج شود. به همین دلیل آنها اجازه داده‌اند که موشکهایی مانند این به هدف افراد بی‌گناه شلیک شده و باعث آسیب به آنها شود. لذا این کار باید متوقف شود. باید تأکید کنم که توافق هسته‌یی در حال حاضر مد نظر ما نیست، بلکه تهدیدهای دیگر شناخته شده رژیم ایران است که ما روی آن متمرکز هستیم..

۱۳۹۶ آذر ۲۸, سه‌شنبه


نگرانی حکومت آخوندی از عواقب افشاگری نیکی هیلی درباره موشکهای ارسالی به یمن

افشاگری نیکی هیلی

افشاگری نیکی هیلی

در ادامه واکنشهای ترسان حکومت آخوندی از افشای مستند نقش حکومت آخوندی در موشک‌پرانی به ریاض، توسط نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل و فراخوانهای اروپایی علیه برنامه موشکی رژیم، آخوند صادق لاریجانی، رئیس قضاییه خامنه‌ای گفت:
آملی لاریجانی: بهتر است آمریکایی‌ها دست از این ایذاهای بی‌پایه و بی‌اساس بردارند، با این فشارها نمی‌توانند جمهوری اسلامی ایران را به پای مذاکره برای کارهای موشکی و دفاعی‌اش بکشانند. جمهوری اسلامی در بحث دفاعی با هیچکس مذاکره نخواهد کرد. (تلویزیون شبکه خبر رژیم ۲۷آذر 96)

پاسدار کاظمی قمی عضو نیروی تروریستی قدس و سفیر سابق رژیم در عراق نیز با نگرانی از عواقب افشاگری نیکی هیلی درباره موشکهای ارسالی به یمن گفت:
کاظمی قمی - تلویزیون افق (رژیم) ۲۵آذر ۹۶: آمریکاییها در این نمایش به‌دنبال تحریمهای جدید هستن برای جمهوری اسلامی ایران، این آمریکاییها در موضوع موشکی و در موضوع نفوذ و بازیگری منطقه‌یی جمهوری اسلامی ایران دست بردار نیستند اگر ‌چه من این رو به صراحت عرض کنم مشکل آمریکاییها با ایران موشک نیست، نفوذ منطقه‌یی نیست، کلیت جمهوری اسلامی هست.

۱۳۹۶ آبان ۱۶, سه‌شنبه


تهدید شبه‌نظامیان حوثی یمن به حملات مجدد علیه عربستان و امارات

تهدید شبه‌نظامیان حوثی یمن به حملات مجدد علیه عربستان و امارات

تهدید شبه‌نظامیان حوثی یمن به حملات مجدد علیه عربستان و امارات

 

رژیم ایران به‌خاطر شلیک موشک به عربستان باید مورد حسابرسی قرار بگیرد - نیکی هیلی

رژیم ایران به‌خاطر شلیک موشک به عربستان باید مورد حسابرسی قرار بگیرد - نیکی هیلی

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل 

  مطالب زیر را در همین رابطه بخوانید

دونالد ترامپ: حمله موشکی به عربستان کار رژیم ایران بوده است

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا

هیچ‌گونه نقض امنیت خود را تحمل نخواهیم کرد - عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان

هیچ‌گونه نقض امنیت خود را تحمل نخواهیم کرد - عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان

عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان

عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان

دادن موشک توسط رژیم ایران به شبه‌نظامیان حوثی جنگ مستقیم علیه عربستان است - امیر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان، وزیر دفاع



 دادن موشک توسط رژیم ایران به شبه‌نظامیان حوثی جنگ مستقیم علیه عربستان است - امیر محمد بن سلمان  ولیعهد عربستان، وزیر دفاع



امیر محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان، وزیر دفاع


امیر محمد بن سلمان  ولیعهد عربستان، وزیر دفاع



 خبرهای مرتبط



محکومیت حمله موشکی حوثی‌ها به عربستان توسط انگلیس


محکومیت حمله موشکی حوثی‌ها به عربستان توسط انگلیس



خبرهای مرتبط


فرانسه نسبت به حملات موشکی شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در یمن هشدار داد

فرانسه نسبت به حملات موشکی شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در یمن هشدار داد



ژان ایو لو دریان وزیر امور خارجه فرانسه


ژان ایو لو دریان وزیر امور خارجه فرانسه

اجازه نمی‌دهیم در معرض خطر برنامه موشکی رژیم ایران باشیم - وزیر مشاور در امور خارجه امارات

انور قرقاش  - امارات

انور قرقاش - امارات

در پی محکومیت بین‌المللی موشک‌پرانی شبه‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران به فرودگاه بین‌المللی ریاض در عربستان، این شبه‌نظامیان بندرها و فرودگاههای عربستان و امارات را تهدید به حمله کردند.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، شبه‌نظامیان حوثی سه‌شنبه 16آبان 96 با انتشار بیانیه‌یی اعلام کردند: «تمامی فرودگاهها، بندرها، گذرگاههای مرزی و مناطق حائز اهمیت عربستان سعودی و امارات متحده عربی هدف مستقیم سلاحهای ما خواهند بود.»

حوثیها در این بیانیه تأکید کردند عربستان و امارات «باید مطمئن باشند که سلاحهای ما توان هدف قرار دادن آنها را دارند».

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان اعلام کرد: دادن موشک به شبه‌نظامیان حوثی توسط رژیم ایران یک تجاوز نظامی مستقیم و جنگ علیه عربستان محسوب می‌شود. اسکای نیوز روز سه‌شنبه 16آبان این خبر را منعکس کرد.
خاطرنشان می‌شود عربستان روز دوشنبه حمله موشکی شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت رژیم ایران را به‌عنوان اعلان جنگ رژیم ایران با عربستان توصیف کرد و گفت: عربستان این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که در زمان مناسب پاسخ دهد.

بوریس جانسون وزیر خارجه انگلستان روز سه‌شنبه 16آبان اقدام شبه‌نظامیان حوثی در پرتاب موشک بالستیک به سمت ریاض را محکوم و نسبت به «هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان» ابراز انزجار کرد.

وی که با محمد بن سلمان تلفنی گفتگو می‌کرد، تأکید کرد که انگلستان در کنار عربستان در مقابله با تهدیدهای امنیتی، ایستاده است.

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان روز دوشنبه 15آبان، به رژیم ایران هشدار داد که ریاض 'هیچگونه نقض امنیت' ملی خود را تحمل نخواهد کرد. وی در توئیت خود نوشت:'دخالتهای رژیم ایران در این منطقه برای امنیت کشورهای همسایه زیان آور و مضر است و بر صلح و امنیت بین‌المللی تاثیر می‌گذارد. ما اجازه هیچ‌گونه نقض امنیت ملی خود را نخواهیم داد'.

وزیر خارجه عربستان افزود: 'عربستان حق خود در واکنش نشان‌دادن به اقدامات خصمانه رژیم ایران را برای خود محفوظ می‌دارد' ...

سرهنگ ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف عربی به رهبری عربستان روز یکشنبه 14آبان در یک کنفرانس خبری گفت رژیم ایران در اقدامی خصمانه علیه عربستان، موشکهای بالستیک در اختیار شبه‌نظامیان حوثی قرار داده است.

وی افزود: «تنها دلیل طولانی شدن جنگ و ادامه آن در یمن حمایت مالی و تسلیحاتی رژیم ایران از شبه‌نظامیان فرقه‌گرای حوثی است».

سرهنگ ترکی المالکی هم‌چنین گفت:‌ «تنها دلیل تشدید جنگ و تهدیدهای موشکی مکرر حوثی‌ها پشتیبانی رژیم ایران و حزب‌الله لبنان از شبه‌نظامیان حوثی‌ است. تهران و حزب‌الله با سلاح و کارشناسان نظامی از شبه‌نظامیان حوثی‌ پشتیبانی می‌کنند».

وی افزود: «موشکها زمین به زمین و سکوهایی که این موشکها از آنها به سوی عربستان پرتاب می‌شود همه از ایران به شبه‌نظامیان حوثی رسیده است. هیچ رژیمی به جز رژیم ایران شبه‌نظامیان تروریست و متمرد علیه دولتهایشان در منطقه را حمایت نمی‌کند.

۱۳۹۶ آبان ۱۳, شنبه


 شورای امنیت باید تحقیق در مورد به کارگیری سلاح شیمیایی در سوریه را تمدید کند- نیکی هیلی

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل‌متحد

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل‌متحد

دولت آمریکا بار دیگر از شورای امنیت ملل‌متحد خواست تا مانورهای سیاسی را به کناری بگذارد و بر روی مکانیزم تمدید تحقیقات مشترک در مورد بکارگیری تسلیحات شیمیایی در سوریه کار کند.

سفیر نیکی هیلی نماینده دائمی آمریکا در سازمان ملل‌متحد مجدداً روسیه را متهم کرد که تنها کشور در شورای امنیت است که با تمدید تحقیقات مشترک در مورد بکارگیری تسلیحات شیمیایی در سوریه جلوگیری می‌کند.

۱۳۹۶ مهر ۱۲, چهارشنبه


ضرورت فشار بیشتر بر رژیم ایران - نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل - اسکای نیوز

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل

دولت آمریکا که توافق اتمی را بدترین توافق می‌داند درصدد است رژیم ایران را وادار کند به بازرسیهای گسترده‌تر تن بدهد. گزارشی از تلویزیون اسکای نیوز 10مهر 96:
واشینگتن از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌خواهد تا بازرسیهای سخت‌تری را در تأسیسات نظامی رژیم ایران انجام دهد. نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل‌متحد تأکید کرد این رژیم نمی‌گذارد از تأسیسات نظامی‌اش بازدید شود.
نیکی هیلی گفت جلوگیری رژیم ایران از این بازرسیها باعث خواهد شد که توافق اتمی نابود شود.
رژیم ایران عقیده دارد که بازرسی از تأسیسات نظامی‌اش آرزویی است که عملی نخواهد شد.
در این رابطه دونالد ترامپ قبل از این‌که استراتژی جدیدش علیه رژیم ایران را به کنگره اعلام کند دست به اقدامهایی زده است. این کشور تنها طرف توافق اتمی با رژیم ایران نیست. فشارهای واشینگتن تابه‌حال رژیم ایران را وادار به تمکین نکرده است.
با این همه دونالد ترامپ ارتباطاتش را با اروپاییها بیشتر کرده تا در ایجاد فشار بیشتر به رژیم ایران کمک کنند. او در تماسی تلفنی با آنگلا مرکل در مورد این پرونده گفتگو کرد.
کاخ سفید گفت مرکل و دونالد ترامپ در مورد فعالیتهای موشکی رژیم ایران و عدم التزام این رژیم به قطعنامه‌های سازمان ملل‌متحد گفتگو کرده‌اند.

۱۳۹۶ مهر ۱۸, سه‌شنبه


سازمان ملل‌متحد باید قتل‌عام ۶۷را مورد تحقیق قرار دهد- نامه کن بلکول، سفیر پیشین آمریکا در کمیسیون حقوق‌بشر ملل‌متحد به نیکی هیلی


کن بلکول، سفیر پیشین آمریکا در کمیسیون حقوق‌بشر ملل‌متحد

کن بلکول، سفیر پیشین آمریکا در کمیسیون حقوق‌بشر ملل‌متحد

کن بلکول، سفیر پیشین آمریکا در کمیسیون حقوق‌بشر ملل‌متحد در یک نامه به نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل‌متحد نوشت:‌ «سازمان ملل‌متحد باید قتل‌عام سی هزار تن در ایران در سال ۱۹۸۸را مورد تحقیق قرار دهد».

سایت بریت بارت که این نامه را درج کرده است نوشت:‌ «کن بلکول روز جمعه نامه‌یی به سفیر نیکی هیلی فرستاد و از مقام ارشد دیپلومات عالی سازمان ملل‌متحد خواست برای تحقیق در مورد کشتار جمعی وحشتناک دولتی در ایران در سال ۱۹۸۸، اقدام نمایند.

کن بلکول در نامه‌یی به نیکی هیلی نوشت:‌ در'تابستان خون' ؛ 'فتوای خمینی برای اعدام، مجاهدین خلق با شقاوت مرگباری اجرا شد. طی یک دوره فقط پنج ماهه، «کمیته‌های مرگ» برای اجرای اعدام دهها هزار زندانی سیاسی تشکیل شد و برای آنها حکمهایی صادر کردند که چند دقیقه بیشتر طول نمی‌کشید. در مجموع، حدود ۳۰هزار شهروند ایرانی به‌عنوان بخشی از برنامه رژیم برای از بین بردن مخالفان خود اعدام شدند.

۱۳۹۶ شهریور ۳, جمعه


رژیم ایران تاریخچه روشنی از دروغگویی درباره برنامه‌ هسته‌یی دارد- نیکی هیلی


 
نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل‌متحد گفت: رژیم ایران تاریخچه روشنی از دروغگویی درباره برنامه‌های هسته‌ای‌اش دارد.

وی روز جمعه در یک نشست خبری در نیویورک پس از سفر اخیر خود به وین و دیدار با رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت:‌ رژیم ایران اجازه دسترسی به مراکز نظامی را صادر نمی‌کند.

نیکی هیلی پس از دیدار روز چهارشنبه خود با یوکیا آمانو در توئیتر نوشت، «با پرسش‌های فراوانی درباره توافق رژیم ایران به وین آمدیم. پاسخ‌های خوبی گرفتیم، اما هنوز تردیدها و نگرانی‌های زیادی داریم.»

لازم به یادآوری است نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل‌متحد در دیدار با یوکیا آمانو رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: دسترسی به تأسیسات رژیم ایران، برای اجرای مأموریت (آژانس) حیاتی خواهد بود؛ از جمله دسترسی به هر مکانی که آژانس درباره آن اطلاعاتی مربوط به فعالیت‌های مرتبط با برجام داشته باشد».

وی افزود: «ما هم‌چنان شک و تردیدها و نگرانیهای بسیاری درباره توافق اتمی با رژیم ایران داریم».

۱۳۹۶ آذر ۹, پنجشنبه


سفیر آمریکا در جلسه اضطراری شورای امنیت: جنگ شود، کره شمالی نابود می‌شود


نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل‌متحد چهارشنبه شب در جلسه اضطراری شورای امنیت، با اشاره به این‌که اگر جنگ شود، کره شمالی نابود می‌شود، از همه کشورها خواست پیش از رسیدن به هرگونه اقدام نظامی، روابطشان را با کره شمالی قطع کنند. جلسه اضطراری شورای امنیت شب گذشته و چند ساعت بعد از آزمایش موشکی کره شمالی در بامداد روز چهارشنبه برگزار شد.

وی هم‌چنین با اشاره به تماس رئیس‌جمهور آمریکا با رئیس‌جمهوری چین گفت: دونالد ترامپ از چین خواست عرضه نفت به کره شمالی را قطع کند. نیکی هیلی افزود: در صورتی که جنگ اتفاق بیفتد، کره شمالی کاملاً نابود می‌شود. ما به‌دنبال جنگ نبوده‌ایم و اکنون هم دنبال آن نیستیم. مطمئن باشید اگر جنگی هم اتفاق بیفتد تنها به‌خاطر ادامه اقدامات ستیزه‌جویانة کره شمالی است، مشابه آزمایش موشکی که روز گذشته انجام داد.

به گزارش خبرگزاری رویتر به‌نقل از کاخ سفید، دونالد ترامپ در گفتگو با شی جین پینگ «تأکید کرد که چین لازم است همه اهرم‌های فشاری را که در اختیار دارد برای متقاعد کردن کره شمالی به توقف تحریک‌هایش و بازگشت به مسیر خلع‌سلاح هسته‌یی به کار گیرد.»

چهارشنبه شب نیز دونالد ترامپ در واکنش به آزمایش موشکی کره شمالی در توئیتر خود خبر داد این کشور باید منتظر تحریمهای بیشتری باشد.

۱۳۹۶ آبان ۱۸, پنجشنبه


نگران برنامه موشکی رژیم ایران هستیم - فدریکا موگرینی


فدریکا موگرینی

فدریکا موگرینی

 

سفرغیرمنتظره امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه به عربستان سعودی

سفرغیرمنتظره امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه به عربستان سعودی

امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه

امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه

رئیس‌جمهور فرانسه افزود بسیار نگران برنامه موشک بالستیک رژیم ایران هستیم چرا که چشم‌انداز تحریمهای احتمالی علیه این رژیم را برانگیخته است.
فدریکا موگرینی، هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از بازگشت از آمریکا نسبت به برنامه موشکی رژیم ایران و سیاستهای این رژیم در خاورمیانه ابراز نگرانی کرد. وی روز پنجشنبه ۱۸آبان در بدو ورودش به اجلاس وزرای دفاع کشورهای اتحادیه اروپا عضو پیمان ناتو در بروکسل گفت با آمریکاییها درباره نگرانی از برنامه موشکی رژیم ایران موافق است. وی افزود: «ما در اتحادیه نگرانیهای شدیدی نسبت به برنامه‌های موشکی و برخی از سیاستهای رژیم ایران در منطقه به‌ویژه آنچه مربوط به جنگ در یمن و سوریه می‌شود داریم. فدریکا موگرینی گفت:‌ «اتحادیه اروپا، به اجرای تحریمهایی که ربطی به برنامه اتمی رژیم ایران ندارد، مانند مقابله با تروریسم و نقض حقوق‌بشر ادامه می‌دهد».

وی افزود: «اتحادیه اروپایی آمادگی دارد که خارج از برجام با آمریکا برای مقابله با رفتارهای مخرب رژیم ایران همکاری کند».

به موشک رژیم ایران پاسخ خواهیم داد -احمد قحطان سفیر عربستان در مصر


احمد قحطان سفیر عربستان

احمد قحطان سفیر عربستان

در همین رابطه بخوانید 

شلیک موشک رژیم ایران به ریاض یک اقدام جنگی است -عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی

اتحاد بین المللی - عربی در رابطه شلیک موشک به عربستان توسط رژیم ایران کلیک کنید وبخوانید

دونالد ترامپ: حمله موشکی به عربستان کار رژیم ایران بوده است

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا

امانوئل ماکرون رئیس‌جمهوری فرانسه خواستار برخورد قاطع با برنامه موشکی رژیم ایران شد

امانوئل ماکرون رئیس‌جمهوری فرانسه

امانوئل ماکرون رئیس‌جمهوری فرانسه

 مطالب مهم ومرتبط علیه موشک پرانی علیه عربستان توسط رژیم ایران ومزدورانش

تهدید شبه‌نظامیان حوثی یمن به حملات مجدد علیه عربستان و امارات

تهدید شبه‌نظامیان حوثی یمن به حملات مجدد علیه عربستان و امارات

تهدید شبه‌نظامیان حوثی یمن به حملات مجدد علیه عربستان و امارات

رژیم ایران به‌خاطر شلیک موشک به عربستان باید مورد حسابرسی قرار بگیرد - نیکی هیلی

رژیم ایران به‌خاطر شلیک موشک به عربستان باید مورد حسابرسی قرار بگیرد - نیکی هیلی

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل 

  مطالب زیر را در همین رابطه بخوانید


هیچ‌گونه نقض امنیت خود را تحمل نخواهیم کرد - عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان

عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان

عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان

دادن موشک توسط رژیم ایران به شبه‌نظامیان حوثی جنگ مستقیم علیه عربستان است - امیر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان، وزیر دفاع


امیر محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان، وزیر دفاع

امیر محمد بن سلمان  ولیعهد عربستان، وزیر دفاع


 خبرهای مرتبط


محکومیت حمله موشکی حوثی‌ها به عربستان توسط انگلیس


خبرهای مرتبط

فرانسه نسبت به حملات موشکی شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در یمن هشدار داد


ژان ایو لو دریان وزیر امور خارجه فرانسه

ژان ایو لو دریان وزیر امور خارجه فرانسه

اجازه نمی‌دهیم در معرض خطر برنامه موشکی رژیم ایران باشیم - وزیر مشاور در امور خارجه امارات

انور قرقاش  - امارات

انور قرقاش - امارات

طنین گامهای جسورانه عربستان در مقابله با رژیم ایران در سراسر منطقه - واشینگتن پست

محمد بن سلمان - سعد حریری

محمد بن سلمان - سعد حریری

کاخ سفید از سازمان ملل خواست، برای این‌که نشان دهد رژیم ایران مسبب استمرار جنگ یمن است تحقیق کند

رژیم ایران باید از دخالت در امور کشورهای دیگر دست بردار - رئیس‌جمهور مصر

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر


کسانی که با سپاه پاسداران معامله کنند، بایستی مسئولیت خطرات این کار را بپذیرند - سیگال مندلکر معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی

سیگال مندلکر معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی

سیگال مندلکر معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی


به موشک رژیم ایران پاسخ خواهیم داد -احمد قحطان سفیر عربستان در مصر

احمد قحطان سفیر عربستان

احمد قحطان سفیر عربستان 

 

احمد قحطان سفیر عربستان در قاهره روز چهارشنبه 17آبان طی بیانیه‌یی گفت در زمان مناسب و به شکل مناسب به موشکهای ایرانی شبه‌نظامیان حوثی‌ پاسخ خواهیم داد.
وی در این بیانیه هم‌چنین تصریح کرده است:‌ «این اقدام تجاوزگرانه شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران بوده و عربستان در قبال این رژیم ساکت نخواهد بود و حق پاسخ را به‌نحوه و زمان مناسب محفوظ می‌داند.
احمد قحطان گفت:‌ «دخالت رژیم ایران در یمن، پشتیبانی از شبه نظامیان حوثی و حمله موشکی به خاک عربستان نقض آشکار قطعنامه شماره 2216است که بر اساس آن تسلیح شبه‌نظامیان منع شده است».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر