زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۶ دی ۳, یکشنبه

اعتراض سناتور بن سس به مماشات دولت اوباما با رژیم ایران

اعتراض سناتور بن سس به مماشات دولت اوباما با رژیم ایران

سناتور بن سس

سناتور بن سس

سناتور بن سس عضو کمیته قضایی سنای آمریکا، طی نامه‌یی خطاب به وزرای دادگستری و خارجه این کشور، به‌شدت به مماشات دولت اوباما با رژیم آخوندی در جریان توافق اتمی اعتراض کرد و بر لزوم تحقیقات جامع در این رابطه تأکید کرد.

وی از جمله، نوشت: «اگر دولت اوباما از به‌کارگیری اختیاراتی که کنگره برای متوقف‌کردن حزب‌الله در ورود مواد مخدر به خیابانهای ما، تأمین مالی تروریسم و دستیابی به تسلیحات کشتار جمعی... در راستای حمایت از توافق اتمیش با (رژیم) ایران سرباز زده باشد... ، این یک اشتباه با ابعاد تاریخی است. اشتباهی که عواقبش از میدانهای نبرد سوریه تا خیابانهای (آمریکا) خواهد رسید».

تری گائودی رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان درباره افشای مماشات دولت قبلی آمریکا برای حصول توافق اتمی با رژیم، گفت: «این یک اتهام باور نکردنی است که دولتی، یک گروه تروریستی را برای جلب موافقت تروریست‌های دیگر، نادیده بگیرد... این امر شایان تحقیق توسط چندین کمیته کنگره است».

شایان ذکر است که وزیر دادگستری آمریکا دستور تحقیقات پیرامون متوقف‌شدن برنامه پیگرد شبکه قاچاق حزب‌الشیطان وابسته به رژیم آخوندی توسط دولت اوباما را صادر کرده است.

جف سشنز وزیر دادگستری آمریکا، گفت: «ما این مسائل را مورد بازبینی قرار می‌دهیم و از تحقیقات درباره سازمانهای خشونت‌بار قاچاق مواد مخدر، تماماً حمایت می‌کنیم».

جف سشنز، افزود: «عملیات برای تحقیق و مورد پیگرد قرار دادن سازمانهای تروریستی که به بحران مواد مخدر نیز دامن می‌زنند، باید از اولویت‌های این دولت باشد... وزارت دادگستری کاملاً متعهد به تحقیق و مورد پیگرد قرار دادن سازمانهای قاچاق مواد مخدر بین‌المللی است».

هم‌چنین چندین نماینده کنگره طی نامه مشترکی به وزیر دادگستری آمریکا با تأکید بر لزوم تحقیقات درباره توقف برنامه مقابله با شبکه قاچاق عوامل رژیم در لبنان، نوشتند: «برخلاف ادعای حامیان توافق اتمی (با رژیم) ایران مبنی بر این‌که این توافق، رفتار آن‌را تغییر خواهد داد، (رژیم) ایران با استمرار فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده سیاست خارجی‌اش به آن پاسخ داده و هم‌زمان عامل آن حزب‌الله، شبه‌نظامیان... را تسلیح می‌کند و آموزش می‌دهد».

رابرت پیتینجر عضو مجلس نمایندگان آمریکا، گفت: «حزب‌الله یکی از بی‌رحم‌ترین گروه‌های تروریستی در جهان است. اتهامات مبنی بر این‌که دولت اوباما یک تحقیقات عمده درباره این گروه وحشی تروریستی را در راستای دستیابی به توافق عمیقاً ناقص اتمی با (رژیم) ایران از خط خارج کرده، شوکه‌کننده و خشمگین‌کننده است».

نماینده کنگره مارتا مک سلی McSally نیز، تأکید کرد: «دولت اوباما عمداً از گروه تروریستی حزب‌الله تحت حمایت (رژیم) ایران در برابر یک تحقیقات جاری محافظت کرده تا بتواند به توافق عمیقاً ناقص اتمی (با رژیم) ایران دست یابد».

هم‌چنین جان رتکلیف از دیگر اعضای مجلس نمایندگان، گفت: «توافق اتمی اوباما با (رژیم) ایران یک توافق بد بود و چشم‌پوشی از اقدامات غیرقانونی برای حصول (این توافق)، از آن هم بدتر است».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر