زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۶ دی ۸, جمعه

انعکاس رسانه های بین‌المللی از تظاهرات بزرگ شهرهای ایران

انعکاس رسانه های بین‌المللی از تظاهرات بزرگ شهرهای ایران

تظاهرات گسترده در شهرهای ایران

تظاهرات گسترده در شهرهای ایران

رادیو بین‌المللی فرانسه:‌
اعتراض‌ به فقر و استبداد مذهبی به دیگر شهرهای ایران سرایت کرد

رادیو بین‌المللی فرانسه روز جمعه 8دی گفت: خبرها و گزارشهای تصویری پراکنده در شبکه‌های اجتماعی حاکی از آن است که به‌رغم تدابیر شدید امنیتی اعتراضها و تظاهرات عمومی علیه فقر و گرانی و استبداد مذهبی در ایران به سرعت به دیگر شهرهای ایران از جمله کرمانشاه سرایت کرده است. در کرمانشاه، شیراز و برخی دیگر شهرها تظاهرکنندگان در شعارهایشان خواستار آزادی زندانیان سیاسی شده‌اند و مستقیماً ه خامنه‌ای را هدف اعتراض های خود قرار داده‌اند.

آنان از جمله در شعارهایشان گفته اند: 'ملت گدایی می‌کند، آقا خدایی می‌کند' یا 'ملت گدایی می‌کند، آخوند خدایی می‌کند'، 'سوریه را رها کن، فکری به‌حال ما کن'، 'یا مرگ یا آزادی'، 'پلیس برو دزد را بگیر'.

رسانه‌های دانشجویی در داخل کشور بعضاً نوشته‌اند که حکومت عملاً در برخی شهرها از جمله تبریز، کرمان و تهران وضعیتی مشابه حکومت نظامی ایجاد کرده است و با مستقر کردن پلیس ضدشورش در میدانها و معابر عمومی می‌کوشد مانع از برگزاری تجمعات اعتراضی مردم بشود. با این حال، تجمعات اعتراضی امروز در بسیاری از دیگر از شهرهای کشور از جمله قوچان، قم، رشت، اصفهان، خرم‌آباد برگزار شد. شرکت کنندگان در تظاهرات بعضاً از نیروی انتظامی می‌خواستند که به صفوف تظاهرکنندگان بپیوندند.
 
 
هافینگتون پست:
تظاهرکنندگان در ایران هم‌چنان نارضایتی گسترده‌تری را ابراز می‌کنند

هافینگتون پست در مقاله‌یی که امروز جمعه 8دی 96پیرامون تظاهرات در مشهد و دیگر شهرهای ایران منتشر کرد نوشت ”در طول روز پنجشنبه گزارشهایی از شهرهای مختلف ایران در مورد اعتراضات گسترده علیه نرخ بالای تورم، افزایش قیمت مواد غذایی و روند کلی سوء مدیریت اقتصادی منتشر شد. تظاهرات اولیه در مشهد، دومین شهر پرجمعیت کشور به‌وقوع پیوست اما شهرهای نیشابور، کاشمر، بیرجند، شاهرود، نو شهر و یزد نیز شاهد تظاهرات گسترده‌یی بود، شهرهایی که از شمال تا مرکز و تا شمال شرق ایران امتداد یافته است“.

هافینگتون پست اضافه می‌کند ” شورای ملی مقاومت ایران در اطلاعیه‌یی اعلام کرد تظاهرکنندگان نه تنها از سرخوردگیهای شدید اقتصادی نسبت به شاخصهای اقتصادی، بلکه هم‌چنین افزایش خواسته عمومی نسبت به تغییر رژیم سخن می‌گویند.

مریم رجوی ، پرزیدنت شورای ملی مقاومت گفت: قیام قهرمانانه امروز در بخشهای بزرگ ایران بار دیگر ثابت کرد که سرنگونی رژیم ملاها و ایجاد دموکراسی و حکومت مردم یک خواسته ملی و عمومی است. 
مریم رجوی افزود: 'در حالیکه اکثریت قریب به اتفاق مردم ایران از فقر، تورم و بیکاری رنج می‌برند، بیشتر ثروت و درآمد کشور به دستگاههای نظامی و امنیتی و دخالتهای نظامی و منطقه‌یی منتقل می‌شود، یا توسط رهبران رژیم مورد غارت قرار می‌گیرد یا به حسابهای بانکی آنها سرازیر می‌شود، '

هافینگتون پست. افزود شورای ملی مقاومت ایران ائتلافی از گروه‌های مقاومت ایران است که مهمترین آنها سازمان مجاهدین خلق ایران می‌باشد که توسط رژیم آخوندی ممنوع شده است اما هم‌چنان یک شبکه کسب اطلاعات صحیح را در سراسر کشور حفظ نموده است. این شبکه عمدتاً مسئول انتشار اطلاعات به رسانه‌های غربی درباره اعتراضات روز پنجشنبه بوده است. این شبکه علاوه بر برقراری ارتباط فعالیتها و خواسته‌های فعالان شرکت‌کننده، توجه خود را بر نحوه پاسخگویی دولت نسبت به خواسته‌های تظاهراتی که مقامات ایرانی ظاهراً سعی در پنهان کردن آن دارند، متمرکز کرده‌اند... “.
 
یونایتد پرس بین‌المللی:
هزاران نفر علیه قیمتهای بالا در مشهد اعتراض کردند

خبرگزاری یونایتدپرس بین‌المللی در گزارشی از تظاهرات مردم مشهد نوشت ”هزاران نفر از مردم مشهد علیه گران شدن قیمتها دست به اعتراض زدند و با سر دادن شعارهایی چون «مرگ بر روحانی»، «مرگ بر دیکتاتور» و «اگر یک اختلاس کم بشه مشکل ما حل میشه» اعتراض خود را به شرایط موجود ابراز کردند.

یونایتد پرس بین‌المللی افزود: مردم هم‌چنین بنرهایی در دست داشتند که در آن مخالفت با دخالتهای رژیم در کشورهای عربی از جمله اعزام نیرو و پول برای کمک به رژیم سوریه را بیان می‌کرد. آنها شعار دادند «سوریه را رها کن فکری بحال ما کن».

به گزارش یونایتدپرس بین‌المللی ”در حالی که تظاهرات دیگری هم در شهرهایی هم‌چون نیشابور، کاشمر، بیرجند، شاهرود و نو شهر برگزار شد نیروهای امنیتی آتش باز کردند و گاز اشک‌آور پرتاب کردند. همزمان اعتراض کنندگان مقاومت نشان دادند و نارنجک‌های گاز اشک‌آور را برداشته و به خود نیروهای رژیم پرتاب کردند“.

خبرگزاری یونایتدپرس بین‌المللی افزود:‌ مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران از همه مردم به‌خصوص جوانان خواست قیام مشهد را پشتیبانی کنند. خانم رجوی طی اطلاعیه‌یی تأکید کرد قیام قهرمانانه مردم در بخشهای وسیعی از ایران یکبار دیگر نشان داد سرنگونی رژیم ملاها و ایجاد دموکراسی یک تقاضای ملی و مردمی می‌باشد.

به گفته خانم رجوی ”در حالیکه اکثریت چشمگیر مردم ایران از فقر، تورم و بیکاری در رنج هستند عمده ثروت کشور و درآمدها صرف امور نظامی و ماشین امنیتی و دخالتهای نظامی در منطقه می‌شود و یا این‌که وارد حسابهای بانکی رهبران این رژیم می‌شود. بنابراین مادامی که این رژیم در قدرت است شرایط اقتصادی مردم بدتر می‌شود و تنها راه حلِ خلاص شدن از مسائل اقتصادی و اجتماعی، سرنگونی رژیم آخوندیست“.
 
انعکاس اورینت متعلق به اپوزیسیون سوریه از قیام مشهد
اورینت متعلق به اپوزیسیون سوریه روز جمعه ۸دی ۹۶ قیام مشهد را منعکس کرده و گفت:
تظاهرات گسترده‌یی در شهر مشهد دومین شهر بزرگ ایران انجام گرفت که به دو شهر نیشابور و کاشمر نیز کشیده شد. در این سلسله تظاهرات هزاران ایرانی خشمگین شرکت کرده و شعارهایی علیه علی خامنه‌ای وحسن روحانی سر دادند.
در ویدئوهایی که فعالان در کانالهای اجتماعی منتشر کرده‌اند تظاهرات‌کنندگان در مشهد علیه رژیم ایران شعار می‌دادند و می‌گفتند: مرگ بر روحانی و مرگ بر دیکتاتور که منظورشان خامنه‌ای بود. آنان با شعار سوریه را رها کن فکری به‌حال ما کن خواهان خروج نیروهای رژیم از سوریه بودند.
در ویدئوهای منتشر شده نیروهای امنیتی به مردم حمله می‌کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر