زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۴۰۳ اردیبهشت ۱۷, دوشنبه

دکتر الهه ذبیحی - میزگرد در پارلمان اروپا با حضور فرانسیسکو گریرو و شماری از نمایندگان انجمنهای جوانان ایرانی

 دکتر الهه ذبیحی - میزگرد در پارلمان اروپا با حضور فرانسیسکو گریرو و شماری از نمایندگان انجمنهای جوانان ایرانی

دکتر الهه ذبیحی استاد ارشد کامپیوتر دردانشگاه لندن 
میزگرد در پارلمان اروپا
میزگرد در پارلمان اروپا

میزگرد در پارلمان اروپا

با حضور فرانسیسکو گریرو نماینده پارلمان اروپا از گروه سبزها

و شماری از نمایندگان انجمنهای جوانان ایرانی در کشورهای اروپایی

 

دکتر الهه ذبیحی

در ادامهٔ این جلسه الهه ذبیحی استاد ارشد رشتهٔ کامپیوتر در دانشگاه لندن به سخنرانی پرداخت و با اشاره به پیوستن زنان ایرانی به کانون‌های شورشی گفت: تحریم سراسری انتخابات ساختگی مجلس و مجلس خبرگان به تمام جهان نشان داد که مردم ایران رژیم حاکم... را رد می‌کنند. آنها خواهان تغییر برای یک جمهوری دموکراتیک هستند.

رژیم کنونی ایران انقلاب را در سال ۱۹۷۹ ربوده است، انقلاب مردمی. آن انقلاب برای دموکراسی و آزادی بود. اما (آخوندها) به اعتماد مردم خیانت کردند و با اعدام و آزار و ستم قدرت را به دست گرفتند. در واقع، این رژیم دیکتاتوری مذهبی که از ابتدا با حکومت مطلقه روحانیت تعریف شده بود، توسط مردم ایران طرد شد.

قیام‌ها و اعتراضات مداوم در ۴۰سال گذشته نشان‌دهنده همین واقعیت است. . این مسأله هم‌چنین در رشد و گسترش مقاومت سازمان یافته، که توسط زنان رهبری می‌شود، خود را نشان داده است. این رژیم مردم ایران را دشمن شماره یک خود اعلام کرده، زیرا می‌داند که مردم خواهان دموکراسی هستند، حقایق به‌دست آمده توسط گزارشگر ویژه سازمان ملل و هم‌چنین جنایت علیه بشریت که توسط هیأت مستقل حقیقت‌یاب مستند شده، گواه این است که سرکوب برای رژیم مانند اکسیژن است. بنابراین در پاسخ به اعتراض سراسری و گسترده مردم، این رژیم فقط در سال ۲۰۲۳ بیش از ۸۶۰نفر را اعدام کرده است. خامنه‌ای می‌خواهد مردم ایران، زنان و به‌ویژه دختران جوان را کنترل کند، زیرا این مبارزه برای آزادی، رژیم را به چالش می‌کشد. اما چرا زنان؟ خامنه‌ای می‌داند افزایش ظلم بر زنان، عواقبی در داخل و خارج از کشور برایش خواهد داشت. اما او چاره‌یی جز این برای جلوگیری از پیوستن روزافزون مردم و دختران جوان به کانون‌های شورشی ندارد.

اکنون تعداد بیشتری از زنان به مقاومت می‌پیوندند و در آغاز سال جاری شعار زن مقاومت آزادی بر دیوارهای شهر، بنرها در تهران و سایر نقاط، نشان‌دهندهٔ پیام قوی مبارزه و مقاومت و خواست زنان ایرانی برای آزادی و دموکراسی است.

در ادامه این میزگرد فرانسیسکو گریرو با سؤالی از نادر اسلامی (مسئول انجمن جوانان ایرانی در هلند) پرسید:

نادر می‌توانی این دیدگاه را تقویت کنی که نقش این زنان، این جوانان در مبارزه با این رژیم چیست؟

 

دکترالهه ذبیحی: درود می‌فرستم به کانون‌های شورشی و اگر که این برنامه رو تماشا می‌کنید خداقوت بهتون میگم و خیلی خوشحالیم که شما را داریم و خیلی خوشوقت هستیم که چنین مقاومتی داریم. و سمیرا خیلی قشنگ توضیح داد کار شما رو ولی واقعاً فعالیت‌های شما رو که می‌بینیم واقعاً تحسین‌برانگیزه و آخرش هم می‌خواهم بگویم زن مقاومت آزادی



 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر