زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۴۰۳ اردیبهشت ۱۷, دوشنبه

ندا امانی - میزگرد در پارلمان اروپا با حضور فرانسیسکو گریرو و شماری از نمایندگان انجمنهای جوانان ایرانی

 ندا امانی - میزگرد در پارلمان اروپا با حضور فرانسیسکو گریرو و شماری از نمایندگان انجمنهای جوانان ایرانی



میزگرد در پارلمان اروپا
میزگرد در پارلمان اروپا

میزگرد در پارلمان اروپا

با حضور فرانسیسکو گریرو نماینده پارلمان اروپا از گروه سبزها

و شماری از نمایندگان انجمنهای جوانان ایرانی در کشورهای اروپایی

 

فرانسیسکو گریرو نماینده پارلمان اروپا از پرتغال

به دعوت فرانسیسکو گریرو نماینده پارلمان اروپا از پرتغال از گروه سبزها، میزگردی حول ایران و مبارزه مردم ایران با شرکت شماری از نمایندگان انجمنهای جوانان ایرانی در کشورهای اروپایی برگزار شد. در این میزگرد که در پارلمان اروپا در بروکسل برگزار شد، سخنرانان با اشاره به نقش پیشتاز زنان در مبارزه علیه رژیم زن‌ستیز آخوندی و هم‌چنین جایگاه زنان در مقاومت ایران خواهان حمایت از حق مشروع مردم ایران برای مقاومت و سرنگونی رژیم شدند. آنها هم‌چنین با تقدیر از فعالیت‌های کانون‌های شورشی و تلاش آنها برای شکستن دیوار اختناق بر ضرورت لیست‌گذاری سپاه پاسداران خامنه‌ای تأکید کردند.

فرانسیسکو گویرو در سخنان خود در این جلسه گفت:

در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ چندین قیام رخ داده است و زنان در این قیام‌ها نقش کلیدی داشته‌اند، اما آنها به‌طور دائم توسط رژیم زن‌ستیز آخوندها، سرکوب می‌شوند و با این حال به مبارزه خود ادامه می‌دهند (زنان). هم‌چنان ستون‌فقرات این انقلاب هستند.

به‌نظر من شعار، زن مقاومت آزادی، به‌واقع در کانون این انقلاب قرار دارد.

اجازه بدهید ابتدا از ندا بشنویم تا بتواند چشم‌انداز کلی را برای ما توضیح دهد، چه اتفاقی دارد می‌افتد، نقش زنان چیست، چه جزئیاتی را می‌توانید به ما نشان دهید.


ندا امانی فعال حقوق بشر ومربی فوتبال زنان در سوئیس

 

ندا امانی

ندا امانی (رئیس انجمن جوانان ایرانی در سوئیس) در سخنان خود به تحریم سراسری نمایش انتخابات رژیم اشاره کرد و گفت‌: مردم ایران نمایش انتخابات رژیم را تحریم کردند و با این تحریم نشان دادند که این رژیم را نمی‌خواهند در این کارزار البته زنان نقش بزرگی داشتند شما خواستید که در مورد نقش زنان و دختران ایرانی در مقاومت در داخل ایران توضیح بدهم البته صحبت در این مورد زیاد است و زمان زیادی می‌خواهد.

و بنابراین من نمی‌خواهم مفصل صحبت کنم. زیرا ما امروز مهمانان دیگری در اینجا داریم به‌صورت حضوری یا مجازی با آرای مختلف که در مورد مبارزات زنان در ایران توضیح خواهند داد.

ندا امانی سپس درباره تحریم نمایش انتخابات افزود: انتخابات برگزار شده در ایران در اسفند ماه گذشته توسط مردم تحریم شد. فقط حدود ۸ درصد از مردم ایران پای صندوق‌های رأی رفتند، پس این یک انتخابات آزاد نبود، فقط یک انتخابات ساختگی بود، و با این تحریم مردم نشان دادند که چه می‌خواهند، مردم این رژیم را نمی‌خواهند. بنابراین آنها نشان دادند که نقش این رژیم، چه معنایی برای مردم دارد.

ندا امانی در ادامه با اشاره به دور جدید سرکوب زنان به بهانه بدحجابی گفت: (اکنون) چرا رژیم باید دور جدیدی از سرکوب را آغاز کند و چرا روی زنان متمرکز شده است؟ این هم، چیز جدیدی نیست، در واقع ادامه سال ۱۳۵۷ است، زنان ایرانی ۱۲۰ سال است که برای احقاق حقوق خود در رژیمهای شاه و شیخ تلاش کردند.

در این رژیمها به‌ویژه در رژیم آخوندی سرکوب بیشتر بر زنان متمرکز است، زیرا این رژیم نیز می‌داند که پیشگامان این انقلاب چه کسانی هستند، به همین خاطر هم لبه تیز سرکوب را متوجه آنها کرده است.

 ندا امانی:

 خیلی ممنون. من هم از سهم خودم به تک‌تک بچه‌های، خواهران و برادرانم در کانون‌های شورشی می‌خواهم سلام برسانم و افتخار ما هستید. ما جوانان، ما زنان، ما دختران اینجا در غرب و همان‌طوری که دوستان عزیز من هم گفتند ما بدون شما این بیرون کاری نمی‌توانیم بکنیم ما صدای شما را به تمام جهان می‌رسانیم و بگذارید از این فرصت هم استفاده کنم که همان‌طور که امروز توی این بحث هم صحبت کردیم در مورد تاریخ ایران و افتخار ما یا این مقاومت روی خون شهدای این راه ادامه دارد و درود بر تک‌تک شهدا و درود بر هزار زن پرافتخار اشرف که مشعل دار و پیشرو راه آزادی، راه مقاومت راه مبارزه ما جوانان هستند ما افتخار می‌کنیم که این طور یک مقاومتی را داریم با رهبری خواهر مریم و برادر مسعود و کانونها. مطئنم که به‌زودی به آزادی می‌رسیم دست به دست هم. به امید پیروزی...


 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر