۱۴۰۳ مهر ۱۴, شنبه

در حملات ناوهای جنگی و جنگنده‌های آمریکا پایگاه‌های حوثی‌ در 4 استان یمن بمباران شد

 در حملات ناوهای جنگی و جنگنده‌های آمریکا پایگاه‌های حوثی‌ در 4 استان یمن بمباران شد


حمله به مقر های حوثی های وابسته به رژیم ایران


بنا بر گزارش‌ها این حملات آمریکا پایگاه‌های حوثی‌ها را در صنعا، الحدیده، ذمار و البیضا هدف گرفته است

در سایه تشدید تنش‌ها در خاورمیانه، میان اسرائیل و ایران و گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت آن در منطقه و در واکنش به ادامه تهدیدات و حملات حوثی‌ها‌ علیه کشتیرانی بین‌المللی در دریای سرخ و باب المندب، ناوهای جنگی و جنگنده‌های آمریکایی مستقر در منطقه جمعه 13 مهر پایگاه‌های این گروه‌ شبه‌نظامی در یمن را بمباران کردند.

به گزارش منابع «العربیه» آمریکا با انجام 12 حمله هوایی و موشکی مقرها، پایگاه‌ها و کارگاه‌های نظامی حوثی را در صنعا، پایتخت یمن و بندر الحدیده و جنوب ذمار هدف گرفت.

پیش‌تر رسانه‌های حوثی‌ اعلام کرده بودند که آمریکا و بریتانیا با انجام چندین حمله هوایی فرودگاه الحدیده و منطقه الکثیب در استان ساحلی الحدیده و اهدافی را در صنعا، پادگانی در جنوب ذمار و پایگاه‌هایی در شهرستان «مکیراس» جنوب شرقی البیضاء بمباران کردند.

منابع العربیه نیز به دست‌کم 5 حمله هوایی مشترک آمریکا و بریتانیا و هدف گرفتن پایگاه‌ها و کارگاه‌های نظامی حوثی‌ها در مناطق مختلف صنعا، از جمله «پادگان تعمیر و نگهداری» در منطقه الحصبه در پایتخت یمن، اشاره کردند.

پس از آن یک مقام دولتی بریتانیا به خبرگزاری «رویترز» گزارش داد که بریتانیا امروز در حملات هوایی انجام شده به پایگاه‌های حوثی‌ در یمن مشارکت نکرده است.

یک مقام آمریکایی نیز تایید کرد که حملات امروز علیه حوثی‌ها توسط جنگنده‌ها و ناوهای جنگی ایالات متحده انجام شده و پایگاه‌های این گروه شبه‌نظامی را در مناطق مختلف یمن هدف گرفته است.العربیه فارسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر