دوشادوش نیروهای ارتش یمن، خبرنگار العربیة وارد استان صعده شد و لحظه حضور آنها در منطقه‌ای که دژ اصلی و پناهگاه شبه‌نظامیان حوثی بود را به تصویر کشید.
نیروهای ارتش یمن و مقاومت ملی این کشور تحت حمایت ائتلاف نظامی عربی به رهبری پادشاهی سعودی توانستند وارد اولین شهرستان استان صعده شوند. این استان مقر اصلی حوثی‌ها به شمار می‌رود و مدت‌ زیادی بود که به شکل کامل تحت سیطره آنها قرار داشت.
خبرنگار العربیة به همراه نیروهای پیروز ارتش یمن وارد این منطقه شده و این لحظه را به تصویر کشیده است. "أبو عبد العزيز"، یکی از فرماندهان میدانی ارتش یمن در گفت‌وگو با خبرنگار العربیة تاکید کرد نیروهای ارتش و ائتلاف در منطقه کتاف-البقع مستقر شده‌اند و با روحیه بالا منتظر رسیدن دستور برای آغاز حمله‌ای دیگر هستند.
این فرمانده ارتش درباره روند عملیات نظامی نیز گفت: این عملیات در همه سطوح بر اساس برنامه مشخص شده پیش می‌رود. او وعده داد در روزهای آینده اخبار شادی‌بخش دیگری شنیده خواهد شد.
به گفته أبو عبد العزيز منطقه كتاف البقع از مناطق حیاتی استان صعده است و شاهرگ ارتباطی بسیاری از مناطق این استان با دیگر مناطق استان و کشور است.
خبرنگار العربیة گزارش کرده است که مرکز استان صعده از زمین و هوا در تیررس نیروهای ائتلاف قرار گرفته است.
شبه‌نظامیان حوثی صدها عدد مین ضدنفر، ضدتانک و دیگر انواع مین را در منطقه کارگذاری کرده‌اند. نیروهای تخریب‌چی ارتش یمن این مین‌ها را خنثی کرده، منطقه را برای عبور سربازان ایمن کرده‌اند.