زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۶ بهمن ۷, شنبه

معاون سیاسی سپاه پاسداران:‌ مجاهدین سرحلقه اصلی قیام بودند

معاون سیاسی سپاه پاسداران:‌ مجاهدین سرحلقه اصلی قیام بودند

قیام ایران

قیام ایران

پاسدار سنایی راد معاون سیاسی سپاه پاسداران خامنه‌ای تصریح کرد: مجاهدین سرحلقه اصلی قیام بودند.

متن سخنان پاسدار سنایی راد در جمع بسیجیان در یکی از مساجد تهران امروز (۷بهمن) توسط خبرگزاری مهر آخوندی منتشر شده است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران خامنه‌ای در حالی که از قیام مردم ایران به‌عنوان اغتشاش و ناآرامی نام می‌برد، با تکرار حرف خامنه‌ای مبنی بر «طرح‌های آمریکایی» و «پول‌های سعودی» موجب سازماندهی اغتشاشگران شد، تصریح کرد: «(مجاهدین) سرحلقه اصلی اغتشاشات بودند».

پاسدار سنایی راد با اشاره به ریشه‌های عمیق قیام گفت: «اعتراض اگر دیده نشود تبدیل به شورش می‌شود؛ به عبارت دیگر اعتراض برآمده از نارضایتی است پس اگر با احساس محرومیت توأم شود، منجر به آشوب می‌شود». وی افزود:‌
«از جمله عوامل ایجاد نارضایتی‌های اجتماعی اخیر، عامل اقتصادی است، زیرا اولین اعتراضها که در مشهد روی داد منشأء اقتصادی داشت، اما بعد عده‌یی داخل این‌ها شدند و شعارها را به سمت هنجارشکنی بردند». پاسدار سنایی راد در ادامه ضمن اعتراف به اینکه «تبعیض و بی‌عدالتی هم تولید پرخاشگری می‌کند»، افزود: «منازعات سیاسی، عوامل تبلیغی و رسانه‌یی، عوامل فرهنگی اعم از تهاجم فرهنگی و غفلت خودی‌ها، نحوه تنظیم و اعلام بودجه سال ۹۷، از دیگر عوامل تولید پرخاشگری هستند».

معاون سیاسی سپاه پاسداران با تقسیم بندی اعتراضات به سرد و گرم، قیام مردم ایران را از نوع گرم شمرد و به آتش کشیدن مراکز سرکوب و غارت و حوزه‌های آخوندی و تهاجم به مزدوران سرکوبگر اشاره کرد. وی در مورد ترکیب قیام‌کنندگان گفت: «۸۰درصد کسانی که دستگیر شدند زیر ۳۰سال سن دارند و در این میان تعدادی هم خانم بازداشت شدند که میانسال هستند؛ در دهه ۶۰ هم آن‌هایی که اعتراضات خیابانی سازمان (مجاهدین) را رهبری می‌کردند، بیشتر خانم‌ها بودند و اکنون نیز حلقه اصلی تحریک و شروع خانم‌ها بودند».

پاسدار سنایی راد ادعا کرد: «۴نفر از این خانم‌ها ایلام را به آشوب کشیدند و بعد از دستگیری این افراد مشخص شد هیچ‌کدام آنها ایلامی نبودند. به همین ترتیب آن‌هایی که از کرج بودند در کرمانشاه دستگیر شدند یا آن‌هایی که از بندرعباس بودند در شیراز دستگیر شدند؛ این‌ها (مجاهدینی) بودند که سازمان‌یافته در شهرها حضور می‌یافتند و شعارها را جهت می‌دادند؛ از زشت‌ترین شعارها و دین ستیزانه‌ترین شعارها مانند «اسلام را پله کردند ـ. مردم را ذله کردند»... سر می‌دادند».

معاون سیاسی سپاه پاسداران که می‌کوشید کینه قیام‌کنندگان از رژیم را کینه از اسلام جلوه دهد، افزود: «جهت دهی برای حمله به مراکز نظامی مانند حمله به پاسگاه نیروی انتظامی و مراکز بسیج برای افزایش خشونت‌ها، برنامه‌ ریزی‌ بود که توسط (مجاهدین) صورت گرفت؛ حتی به زندان هم حمله کردند».

پاسدار سنایی راد در توضیح این‌که چرا مضمون و سمت و سوی اعتراضات و ناآرامی‌ها در کشورهای دیگر، مانند ایران سرنگونی نیست، به نقش مجاهدین اشاره کرد و در حالی که آنها را «عناصر بیگانه» می‌خواند گفت:‌ «تفاوتی که نا آرامی‌ها در دیگر کشورها با کشور ما دارد در این است که عناصر بیگانه وارد چنین اعتراضهایی نمی‌شوند تا اعتراضات را به سمت و سوی براندازی سوق دهند».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر