زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۷ شهریور ۸, پنجشنبه

فاطمه (پروانه)علی جباری قهرمان وفاداری به آرمان وخلق ومیهن از خطه مجاهد پرور قزوین

فاطمه (پروانه)علی جباری قهرمان وفاداری به آرمان وخلق ومیهن از خطه مجاهد پرور قزوین
مجاهد دلیر فاطمه علی جباری در سال 1339 در قزوین بدنیا امد مدرسه ابتدائی ودبیرستان را در قزوین  به پایان برد
خانواده فاطمه دلیر از زمان شاه یک خانواده سیاسی ودارای چندین زندانی سیاسی در زمان شاه بود.
فاطمه در چنین فضای سیاسی بزرگ شد وتحت تاثیر برادرش مجاهد قهرمان محمد علی جباری قرار گرفت .
از آنجا که برادرانش در زندان شاه بسر میبردند او هم همراه مادرش برای ملاقات برادرانش به زندانهاسی شاه رفت وآمد داشت وبدین ترتیب با موضوعات سیاسی مطرح وتیز دیکتاتوری شاه آشنا شد وفعالیتهای خود را شروع کرد .
با قیامهای مردمی علیه شاه فاطمه یکی از فعالان این تظاهرات وقیامها بودوبسرعت هدایت بسیاری از تظاهرات دانش آموزان وزنان را بعهده گرفت .
بعد از آزادی زندانیان سیاسی وبرادران مجاهدش قاسم محمد وناصر او هوادر مجاهدین شد ودر فاصله زمانی کوتاه با شایستگی وصلاحیتی که از خود بروز داد مسئولیت زنان ودانش آموزان در جنبش ملی مجاهدین را به عهده گرفت .
از یکی از مسئولین جنبش شنیدم که فاطمه (پروانه) مسئول بسیاری از خواهرانی که هم اینک در صفوف مجاهدین مسولیتهای بالائی را بعهده دارندبوده وبسیاری از کادرهای دیگر تحت مسئولیت او بودند.
از کارهای بسیاری مهم وباارزشی که فاطمه قهرمان در آن دوران انجام داد برگزاری کلاسها واموزشهائی بود که منجر به جذب بسیاری از دختران وزنان گردید او در تکثیر وگسترش ملیشیای مجاهد خلق بسیار همت گماشت واز فرماندهان شایسته ملیشای مجاخهد خلق بحساب میامد.
یکی از مسئولین ستاد جنبش ملی مجاهدین در قزوین نقل قول میکرد:
همانطوری که میدانید اشرف شهیدان در زمان شاه در قزوین ودر یک خانه های تیمی مجروح ودستگیر میشود بعد از آزادی از زندان مجاهد شهید اشرف رجوی تصمیم گرفت که سری به آن خانه  بزند وخاطراتی تازه کند، فاطمه (پروانه )از جمله همراهانم اشرف رجوی در بازدید از این خانه تیمی بود.
ملاهاو پاسداران ودژخیمان خمینی بهمین دلیل او را از جنبشی های خطر ناک میدانستند وتشنه خون او بودند.
بدلیل همین شناخته شدگی فاطمه (پروانه ) در سال 1359یعنی در فاز سیاسی برای ادامه فعالیتهایش از ستاد قزوین به ستاد رشت منتقل گشت ویکی از کادرهای ارزنده واز مسئولان ستاد رشت بشمار میرفت.
بعد از 30خرداد وشروع مبارزه مسلحانه که خمینی با برگبار بستن تظاهرات مسالمت امیز 500 هزار نفری به خلق ما تحمیل کرد ،فاطمه(پروانه)هم بین تسلیم یعنی ذلت وایستادگی وشهادت در برابر ارتجاع هار خمینی پرچم شرف مبارزه ونبرد علیه خمینی راانتخابکردو برافراشت وبه عهدی که با خدا وخلق ومیهن بسته بود وفا نمود.
از چگونگی اسارت وشهادت او اطلاع دقیقی در دست نیست ولی گفته میشود که او در در سال 1361 دریکی از حمله وهجومها پاسداران جنایتکار به مقرات مجاهدین در رشتدر حالی که تنها 22بهار از عمرشگذشته بود به شهادت میرسد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر