زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۷ مرداد ۱۲, جمعه

حقوق تظاهر کنندگان ایرانی باید محترم شمرده شود - سخنگوی دبیرکل ملل متحد:

حقوق تظاهر کنندگان ایرانی باید محترم شمرده شود - سخنگوی دبیرکل ملل متحد: 

اصفهان - چهارراه مشیر درگیری با ماموران ۱۱مرداد ۹۷
اصفهان - چهارراه مشیر درگیری با ماموران ۱۱مرداد ۹۷
تلویزیون فاکس‌نیوز ۱۲مرداد۹۷ گزارشی از تظاهرات مردم ایران در شهرهای مختلف منتشر کرد و نوشت:
ایرانیان برای سومین روز پیاپی علیه رژیم آخوندی که آن را مقصر زمین‌گیر شدن اقتصاد می‌دانند تظاهرات کردند.
تظاهر کنندگان برای مدتهای طولانی در مورد فساد رژیم و سو‌ء مدیریت آن که منجر به کمبود شدید آب و افزایش فوق‌العاده قیمتهای مواد غذایی پایه‌یی شده است شکایت داشته‌اند.
شکایت اصلی دیگر مردم، هزینه‌های رژیم در ماجراجوییهای خارجی در کشورهایی مانند سوریه و یمن است در حالیکه این رژیم مشکلات داخلی را نادیده می‌گیرد. به‌نظر می‌رسد مردم ایران را بسوی لبه پرتگاهی رانده است و آنها را بین زندان یا وضعیت بدتر مخیر کرده است.

 

مجاهدین می‌گویند رژیم ایران تظاهر کنندگان را سرکوب می‌کند

بنا‌به‌گفته شورای ملی مقاومت ایران تظاهراتها در حال افزایش هستند. یک عضو شورای ملی مقاومت به فاکس‌نیوز گفت رژیم تظاهر کنندگان بسیاری را دستگیر و با آنها با خشونت برخورد می‌کند. او گفت مقامات رژیم از خودروهای آبپاش و گاز اشک‌آور برای توقف تظاهراتها استفاده کرده‌اند.
یک کلیپ ویدئویی که در توییتر منتشر شده است تظاهر کنندگان را روز پنجشنبه در حال راهپیمایی در تهران پایتخت ایران نشان می‌دهد این کلیپ مربوط به تظاهرات در خیابان ولی عصر تهران توسط سازمان مجاهدین خلق منتشر شده است.

حمایت سناتور تد کروز از تظاهر کنندگان ایرانی

سناتور تد کروز از ایالت تگزاس خواهان حمایت از تظاهر کنندگان ایرانی شده است، سخنگوی سناتور تد کروز به فاکس‌نیوز گفت: «سناتور کروز معتقد است که ایالات متحده هر کار ممکن را برای حمایت از تظاهر کنندگان ایرانی باید انجام دهد. اینها مردمی هستند که چندین ماه است شجاعانه به خیابانها ریخته‌اند تا علیه آخوندها اعتراض کنند. آخوندها به شکل بی‌رحمانه و قساوت‌باری آنها را سرکوب می‌کنند و پولهای بادآورده از توافق اتمی با اوباما را خرج تروریسم کرده و به‌جای مردم ایران، بشار اسد را تقویت می‌کنند. »

مریم رجوی به تظاهر کنندگان درود فرستاد

مریم رجوی پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران در بیانیه‌یی گفت « به همه زنان و جوانان قیام آفرینی که امروز بار دیگر با پایداری در مقابل پاسداران و بسیجیان و لباس شخصی‌های جنایتکار قیام کردند درود میفرستم. شهرهای شورشی یکی بعد از دیگری به یکدیگر می‌پیوندند. فریاد مردم تشنه آزادی رساتر می‌شود و قیام لحظه به لحظه در حال گسترش است. هیچ نیرویی قدرتمندتر از نیروی متحد جوانان وجود ندارد.».

سخنگوی دبیرکل ملل متحد: حق تظاهر کنندگان ایرانی باید به‌رسمیت شناخته شود

فرهان حق Farhan Haq سخنگوی آنتونیو گوترز دبیرکل سازمان ملل به فاکس‌نیوز گفت « ما یکبار دیگر، هم‌چنان که همین کار را با تمامی تظاهراتهای مشابه انجام می‌دهیم، تأکید می‌کنیم ضروریست تا حقوق آنها در آزادی بیان و تجمع مسالمت‌آمیز از جانب همه، از جمله از جانب نیروهای امنیتی محترم شمرده شود،».

بیشتر بخوانید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر