زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۷ مرداد ۲۲, دوشنبه

مجاهد خلق حسین پویان ویادی از مجاهدان شهر مجاهد پرور قزوین

مجاهد خلق حسین پویان ویادی از مجاهدان شهر مجاهد پرور قزوین


مجاهد خلق حسین پویان فرزند حاج کاظم از بازاریان سرشناس ومورد اعتماد شهر قزوین است .

خانواده ای که با دودیکتاتوری شاه وشیخ درگیر بوده ومبارزه کرده است.
حسین در سال 1336 در قزوین بدنیا آمد ومدرسه ودبیرستان را تا پایان دیپلم در قزوین ادامه داد وبعد از آن برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی به ایتالیا رفت.

تا قبل از انقلاب او در ایتالیا تحصیل میکرد ولی بعد از انقلاب به ایران باز گشت وفعالیتهای سیاسی خود را در نیروهای سیاسی ادامه داد بعد از آزاد شدن برادر بزرگترش هادی که بجزم مجاهد بودن در زندان شاه بود حسین جذب سازمان مجاهدین خلق ایران شد ووارد جنبش ملی مجاهدین گردید.
از آنجا که او در ایتالیا تحصیل میکرد سازمان تصمیم گرفت که در هیئت انجمن دانشجویان مسلمان مجددا به ایتالیا اعزام گردد.
بر همین اساس او بعد از دیدن آموزشهائی دربخش روابط خارجی که آن زمان تحت مسئولیت مجاهد شهید حسین مشار بود ، 
نتیجه تصویری برای مجاهد شهید حسین مشارزاده
به ایتالیا اعزام ودر آنجا نماینده دانشجویان هواداران سازمان  مجاهدین خلق ایران شد.
جدیت صمیمیت وتلاش شبانه روزی اوبرای کسانی که با او کار میکردند چشم گیر وانگیزاننده بود وبسیاری از آنان که بعدا به صفوف مقاومت پیوستند مستمرا در نوشته ها وبیانات خود از  ویژیگی ها این مجاهد خلق یاد میکنند وخاطرات بسیاری از او دارند.
مجاهد خلق حسین پویان در سال 62 به منطقه مرزی در جوار خاک میهن اعزام گردید ودر کسوت یک رزمنده ارتش آزادی به کارهای مختلف آموزشی وپشتیبانی پرداخت.


 بعد از جنگ آمریکا علیه عراق ومحاصره شهر اشرف حسین در13مرداد سال 74یکی از نفراتی بود که در پشتیبانی کار میکرداوبرای تهیه ارزاق شهر محاصره شده اشرف به بغدادرفته بود که بهمراه مجاهد خلق محمد علی زاهدی در کراده بغداد توسط نیروهای ویژه وزارت کشور که مزدوران رژیم بودند ربوده شده وبه یکی از طبقات وزارت کشور عراق منتقل گردیدند.


علیرغم اطلاعیه های سازمان وشورای ملی مقاومت واستمداد بین المللی وپیگیری های حقوقی در باره نجات جان این مجاهدان ربوده شده تا کنون نتیجه ای حاصل نگردید .









بهای استقلال وبهای آزادی میهن البته همیشه باپرداخت بهای بیکران مجاهدین خلق ایران ورزمندگان ارتش آزادی ستان وخانواده ها وهوادارانشان بوده وهست تا روزی که بساط دیکتاتوری از ریشه واز خاک میهن کنده شود.
وفا داری به این تعهد واین سوگند تا همیشه راه ورسم مجاهدین خلق ایران اعضا وهوادانش خواهد بود تا میهن اشغال شده که توسط ملاها گروگان گرفته شده آزادگردد.
یاد ونام  مجاهد دلیر حسین پویان همیشه گرامی باد
مطالب مرتبط

این تبارنامه گل سرخ است. قطره‌ای از دریای رنج و خون مجاهدین. چکیده‌ای از آنچه که در ۴۰سال گذشته بر نسل وفا و ایمان رفت...

اسامی ولینک برخی از مجاهدان قهرمان وشهید شهر قزوین کلیک کنید وبهوانید ومنتشر کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر