زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۴۰۲ خرداد ۲۸, یکشنبه

با یاد مجاهد شهید ابوالقاسم مهریزی زاده از پیشتازان نبرد با دو دیکتاتوری شاه وشیخ

با یاد مجاهد شهید ابوالقاسم مهریزی زاده از پیشتازان نبرد با دو دیکتاتوری شاه وشیخ

مجاهد شهید ابوالقاسم مهریزی زاده
مجاهد شهید ابوالقاسم مهریزی زاده

محل تولد: يزد
شغل: دانشجو
سن: 30
تحصیلات: -
محل شهادت: مشهد
تاریخ شهادت: 1-7-1360
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید قاسم مهریزی‌زاده در سال۱۳۳۴ در یزد متولد شد، و پس از پایان دوره دبیرستان در سال۵۳ در دانشگاه مشهد تحصیلات را ادامه داد.

وی در دوران دانشجویی یکی از دانشجویان فعال هوادار سازمان مجاهدین خلق ایران بود، و در راه‌اندازی اعتراضات صنفی و سیاسی دانشجویی علیه رژیم و ایادی مزدورش در دانشگاه مشهد نقش فعالی داشت.

او از دانشجویانی بود که در سالهای آخر حکومت شاه به جرم فعالیت سیاسی و هواداری از سازمان مجاهدین توسط ساواک شاه در مشهد دستگیر و زندانی شد.

وی پس از طی دوره بازجویی و شکنجه توسط ساواک به بند زندانیان سیاسی در زندان وکیل‌آباد مشهد منتقل شد، و با مجاهدین زندانی در آن زندان ارتباط تشکیلاتی برقرار کرد.

وی در دوره زندان آموزش‌های ایدئولوژیک سیاسی سازمان را فرا گرفت، و پس از آزادی از زندان از مجاهدین سرشناس در شهر مشهد بود که از محبوبیت مردمی زیادی برخوردار بود.

قاسم نقش به‌سزایی در برپایی اعتراضات و تظاهرات مردمی علیه رژیم شاه در این شهر داشت، و پس از پیروزی قیام او یکی از مسئولان ستاد مجاهدین در مشهد بود، و در دوران مبارزه سیاسی علیه رژیم خمینی مسئولیت‌های انقلابی متعددی برعهده گرفت.

وی در جریان تهاجم مزدوران خمینی به ستاد مجاهدین در مشهد که در جریان آن مجاهد شهید شکرالله مشکین‌فام به‌شهادت رسید، یکی از مسئولان آن بود که با نیروهای تحت مسئولیت خود در مقابل مزدوران خمینی جانانه دفاع کرد.

قاسم قهرمان چند روز پس از ۳۰خرداد در جریان یک تردد دستگیر شد، و پس از تحمل شکنجه‌های وحشیانه جلادان خمینی که از او می‌خواستند به آرمان مجاهدین پشت کرده و زنده بماند، به این خواسته آنها دست رد زد، برعهد وپیمان خود با خدا و خلق و سازمان محبوبش پای فشرد، و مرگ سرخ را بر زندگی ننگ‌آلود در حاکمیت خمینی ترجیح داد.

مجاهد خلق قاسم مهریزی‌زاده سرانجام در تاریخ ۱مهر۶۰ به کهکشان پرفروغ شهدای قهرمان مجاهد خلق پیوست و جاودانه شد.

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر