زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۴۰۲ خرداد ۲۸, یکشنبه

با یاد مجاهد شهید ابوالحسن (علی بهرامی) تقی آبادی دلاوری از نیشابود پیشتاز نبرد با دو دیکتاتوری شاه وشیخ

 با یاد مجاهد شهید ابوالحسن (علی بهرامی) تقی آبادی دلاوری از نیشابود پیشتاز نبرد با دو دیکتاتوری شاه وشیخ

مجاهد شهید ابوالحسن (علی بهرامی) تقی آبادی
مجاهد شهید ابوالحسن (علی بهرامی) تقی آبادی

محل تولد: نيشابور
شغل: نویسنده
سن: 27
تحصیلات: -
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 6-11-1360
محل زندان: -

زندگینامه شهید


حسن در بهمن‌ماه ۱۳۳۳ در خانواده‌ای متوسط در شهر نیشابور بدنیا آمد، دوران ابتدایی تا کلاس هشتم را جزو معدود کسانی بود که در امتحانات دبیرستان دانشگاه مشهد پذیرفته و در آنجا به تحصیل ادامه داد.

در این دبیرستان او خیلی چیزها آموخت، از جمله اختلافات شدید طبقاتی بین دانش‌آموزان و امکانات رفاهی که رژیم ضدخلقی شاه برای تحمیق آنها در نظر گرفته بود.

این امر حسن و افرادی نظیر وی را به سمت مبارزه بر علیه رژیم وابسته و ستمگر شاه کشاند، لذا حسن به جای پیگیری یک زندگی بهتر پیگیر مبارزه با رژیم شاه شد، و سرانجام به‌دلیل فعالیت‌های سیاسی در خرداد ۱۳۵۲ توسط ساواک جهنمی‌ در مشهد دستگیر و بعد از ده روز به زندان اوین تهران منتقل گردید.

او در بیدادگاه شاه ابتدا به دو سال و سپس در بیدادگاه تجدیدنظر به چهار سال زندان محکوم گردید.

زندان برای او یک دوره آموزنده و رشد دهنده بود، چرا که از نزدیک در رابطه با سازمان مجاهدین و آموزشهای آن قرار گرفت.

در نامه‌هایی که از زندان برای خانواده می‌فرستاد تلاش می‌کرد مواضع ایدئولوژیک سیاسی خود را تشریح نموده و پرده از ماهیت رژیم پوشالی شاه بردارد.

حسن روحیه پرنشاط و رزمنده داشت، طوری که در بیدادگاه زمانی که وکیل به‌اصطلاح مدافعش او را نادم در مقابل اعمالش معرفی کرد، با قاطعیت در مقابلش ایستاد و گفت به‌هیچ‌وجه مدافعات وکیلش را قبول ندارد، و این امر هم باعث شد که مدت محکومیتش افزایش یابد.

وی از دوران اسارت به‌عنوان یک دوره آموزشی یاد می‌کرد، و معتقد بود که در شرایط سخت است که انسان ساخته می‌شود.

پس از آزادی از زندان در جریان ترویج آرمان سازمان و مبارزه با رژیم شاه فعال بود و کسانی را که با او در ارتباط بودند تشویق به مبارزه می‌نمود.

بعد از قیام ۲۲بهمن۵۷ فعالیت انقلابی‌اش را در ارتباط تشکیلاتی با سازمان ادامه داد، و در زمانی که فعالیت سیاسی برای سازمان امکان داشت و هنگام انتخابات مجلس، کاندید سازمان در نیشابور بود.

حسن بعد از سی خرداد نیز به‌عنوان یک رزمنده مجاهد خلق از آرمانهای سازمان و مردم محرومش دفاع نمود، تا این‌که سرانجام در یک نبرد نابرابر با مزدوران خمینی دجال و خونخوار به‌شهادت رسید.

یاد و راهش گرامی باد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر