زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۴۰۲ خرداد ۲۸, یکشنبه

با یاد مجاهد شهید محمد علی (دکتر) پورمسئله گو از ویشتازان دلیر نبرد با دو دیکتاتوری شاه وشیخ

 با یاد مجاهد شهید محمد علی (دکتر) پورمسئله گو از ویشتازان دلیر نبرد با دو دیکتاتوری شاه وشیخ 

مجاهد شهید محمد علی (دکتر) پورمسئله گو
مجاهد شهید محمد علی (دکتر) پورمسئله گو

محل تولد: رشت
شغل: جراح دامپزشک
سن: 35
تحصیلات: دکترا
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 16-5-1360
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید دکتر محمدعلی (دکتر) پور مسئله‌گو، از زندانیان سیاسی رژیم شاه خائن و کاندیدای سازمان برای نمایندگی مجلس از رشت بود.

او قبل از دستگیری در زمان شاه از هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران بود و به‌دلیل فعالیت‌های سیاسی و تبلیغ آرمان و خط و مشی سازمان به زندان افتاد و در زندان به‌طور مستقیم در ارتباط با سازمان قرار گرفت.

پس از آزادی از زندان به‌طور حرفه‌یی فعالیت انقلابیش در ارتباط با سازمان را ادامه داد، وی در زمانی که هنوز خمینی سلطه شومش را به‌طور کامل برقرار نکرده و امکان فعالیت سیاسی بود، در جریان انتخابات مجلس شورا یکی از کاندیداهای سازمان از شهر رشت بود.

از ویژگی‌های انقلابی این مجاهد خلق فروتنی و تواضع در مقابل مردم و همرزمانش، و نفرت از مرتجعین دین‌فروشی بود که تازه به دوران رسیده و سوار بر موج تظاهرات دهها میلیونی مردم در جریان انقلاب ضدسلطنتی بر اریکه قدرت نشستند.

در رأس آنها دزد بزرگ انقلاب خمینی دجال بود که هنوز از گرد راه نرسیده دست‌آوردهای انقلاب ضدسلطنتی مورد تاخت و تاز خود قرار داد و درصدد تحکیم سلطه شوم خود بر مقدرات کشور بود.

دکتر از فرزندان محبوب مردم مجاهدپرور گیلان بود که به‌دلیل این محبوبیت و ترویج و تبلیغ مواضع ایدئولوژیک- سیاسی سازمان در معرض خشم‌وکین ارتجاع قرار داشت. وی بعد از ۳۰خرداد ۶۰ در حالی که زندگی مخفی داشت در یکی از ترددات مورد شناسایی مزدوران رژیم قرار گرفت و دستگیر شد.

پس از دستگیری و انتقال به زندان به‌طور وحشیانه‌ای مورد شکنجه و آزار دژخیمان خمینی قرار گرفت، اما هیچ‌گاه سر تسلیم فرود نیاورد و سرانجام در روز ۲۳/مرداد/۶۰ پس از مقاومتی قهرمانانه در مقابل جوخه تیرباران ایستاد و خون پاکش را فدیه رهایی خلق در زنجیر ایران نمود و جاودانه شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر