زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۴۰۲ خرداد ۲۲, دوشنبه

با یاد مجاهد شهید جعفر اکبرشاهی کهن قهرمانی از لاهیجان از افسران واز جاودانه فروغ های ارتش آزادیبخش ملی ایران

 

با یاد مجاهد شهید جعفر اکبرشاهی کهن

مجاهد شهید جعفر اکبرشاهی کهن
مجاهد شهید جعفر اکبرشاهی کهن

محل تولد: لاهيجان
شغل: همافر نیروی هوایی
سن: 32
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

زندگینامه شهید


جعفر اکبر شاهی‌کهن

تاریخ تولد: ۱۳۳۵

محل تولد: لاهیجان

تحصیلات: متوسطه

سابقه مبارزاتی: ۱۰سال

زندانی سیاسی: ۳سال

«ما زنده‌ایم چرا که به کاروان شهیدان مجاهد خلق پیوسته‌ایم و چراغ راه تاریخ و تکامل شده‌ایم. . ».

جعفر اکبر شاهی از خطه سرسبز لاهیجان و متولد سال۱۳۳۵ بود، او بعد از شرکت فعال در قیام ضدسلطنتی در سال۵۸ فعالیت حرفه‌یی خود را با مجاهدین آغاز کرد و بعد از تشکیل میلیشیا عضو شورای فرماندهی آن، در شهر لاهیجان گردید.

جعفر در سال۶۰ دستگیر شد و سه سال را در زندانهای خمینی به سر برد، در اردیبهشت سال۶۴ به خارج از کشور رفت و پس از وصل ارتباط و از سرگیری فعالیت با سازمان، در سال۶۵ برای شرکت در خط مقدم نبرد راهی منطقه شد.

او در بخشی از وصیت نامه‌اش به تاریخ ۲۵مرداد سال۶۶ نوشته است: «... در این ساعات که عازم نبرد با دژخیم دوران خمینی خون‌آشام و ضدبشر هستم، با الهام از سمبل ایثار و فدا مسعود و مریم رجوی بار دیگر اعلام می‌کنم که با تمام وجود حاضرم جان ناچیز خود را فدای خلق قهرمان ایران کنم. زیرا هیچ تردیدی در ماهیت پوسیده و ارتجاعی رژیم خمینی و سرنگونی محتوم آن ندارم، و مطمئن هستم خلق قهرمانمان هر چه سریعتر به پیروزی خواهد رسید و هر جریان ضدتکاملی محکوم به فنا و نابودی است، چرا که در اساس این منطق تاریخ و منطق خدا و تکامل است...

ما زنده‌ایم چرا که به کاروان شهیدان مجاهد خلق و به کاروان سرخ حنیف پیوسته‌ایم، و هم‌چون دیگر شهیدان مجاهد رستگار شدیم و اعتقاد داریم بدون پرداخت بها و ایثار خون، خلق قهرمان و در زنجیرمان از بند دژخیم رهایی نخواهند یافت و بایستی این‌گونه فدا کرد که مجاهدین می‌کنند. . ». .

سرانجام پس از یک دهه مبارزه بی‌امان با رژیم خمینی، در بالاترین فراز زندگیش و در حماسه کبیر فروغ جاویدان قهرمانانه جنگید و سرفرازانه به‌شهادت رسید.

یاد و راهش تا بیکران جاودان باد...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر