زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۴۰۲ خرداد ۲۸, یکشنبه

با یاد مجاهد شهید فرمانده محمد مقدم از پیشتازان نبرد با دو دیکتاتوری شاه وشیخ

 با یاد مجاهد شهید فرمانده محمد مقدم از پیشتازان نبرد با دو دیکتاتوری شاه وشیخ 

مجاهد شهید محمد مقدم
مجاهد شهید محمد مقدم

محل تولد: -
شغل: دانشجو
سن: 30
تحصیلات: -
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 19-11-1360
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید فرمانده محمد مقدم یکی از ارزنده‌ترین مسئولان و فرماندهان بخش حفاظت سازمان در مقام فرماندهی واحدهای و‌یژة حفاظت اشرف رجوی و سردار کبیر خلق موسی خیابانی در عاشورای مجاهدین و در رکاب اشرف و موسی شهادت رسید.

مجاهد شهید محمد مقدم در سال۱۳۳۰ در تهران متولد شد و پس از طی تحصیلات ابتدایی و متوسطه در رشتهٔ مدیریت دانشکدهٔ علوم ارتباطات به تحصیل پرداخت.

در سال۵۲ در جریان فعالیت‌های مبارزاتی علیه رژیم شاه به همراه تنی چند از یاران و همفکرانش دستگیر شد و به زندان افتاد، و پس از شکنجه‌های سخت به ۴سال زندان محکوم گردید.

محمد در زندان در ارتباط با مجاهدین قرار گرفت و در زندانهای مختلف به فعالیت‌های انقلابی در ارتباط با سازمان ادامه داد.

پس از آزادی از زندان به فعالیت‌های انقلابیش ادامه داد و فصل نوینی از زندگی مبارزاتی خویش را آغاز نمود، فصلی‌ که یکی از درخشان‌ترین دوران زندگی محمد بود.

محمد چند روز پس از تشکیل ستاد علنی سازمان در تهران ابتدا مسئولیت اطلاعات این ستاد را به عهده گرفت، و در اواسط سال۵۸ پس از نهاد دانش‌آموزی، مسئولیت این نهاد به او واگذار شد.

او با شور و شوقی وصف‌ناپذیر به ایجاد بنای این نهاد انقلابی پرداخت، و به سازماندهی نیروهای گسترده و پرشور دانش‌آموزی همت گماشت.

فرماندهٔ شهید محمد مقدم که با نامهای مستعار حمید، صابر و علی قوامی چهره‌ای آشنا برای هزاران دانش‌آموز انقلابی تهران بود، در سازماندهی میلیشیای دانش‌آموزی نقش ارزنده و ویژه‌یی داشت.

وی هم‌چنین در پایه‌گذاری اتحادیهٔ سراسری انجمنهای دانش‌آموزان مسلمان تهران و گسترش و ارتقاء آن کوشا بود، طوری که توانست این نیروهای جوان، پرشور و آگاه جامعه را در رابطه اتحادیه انجمنهای دانش‌آموزان و میلیشیا به‌طور همآهنگ فعال ساخته و سازمان دهد.

فرمانده محمد مقدم از جسارت، تحرک، اطمینان و تسلط کافی و در عین‌حال قدرت فرماندهی بالایی برخوردار بود. وی در اغلب تظاهرات اعتراضی دورهٔ فاز سیاسی یکی از فرماندهان اصلی صحنه بود، در راهپیمایی پرشکوه مادران در ۷اردیبهشت ۶۰، فرماندهٔ اول و اصلی صحنه بود و در تظاهرات تاریخی و سرنوشت‌ساز ۳۰خرداد نیز یکی از فرماندهان صحنه به‌شمار می‌رفت.

 

مجموعه ویژگیهای انقلابی از جمله قدرت بالای فرماندهی نظامی، درک درست روابط و مناسبات انقلابی و فداکاری و ایثار لازم برای چنین مناسباتی، محمد را تا فرماندهی واحدهای ویژهٔ حفاظت سردار کبیر خلق ارتقاء داد.

مجاهد قهرمان محمد مقدم اهمیت این مسئولیت را که در این دوران عهده‌دار شده بود، به‌خوبی درک می‌کرد به‌طوری‌که رفتار و کردارش در این رابطه آموزنده و زبان‌زد دیگر هم‌سنگرانش بود.

او در پایگاه اشرف و سردار، علاوه بر مسئولیت خطیر حفاظت که به عهدهٔ او بود، در بقیهٔ کارها و فعالیت‌های پایگاه نیز شرکت می‌کرد.

طوری که ریزترین مسائل پایگاه از چشمان تیزبین محمد دور نمی‌ماند، او همیشه با یادآوری مسئولیت خطیر به کلیهٔ افراد پایگاه اعضای واحدهای حفاظتی اشرف و سردار می‌گفت: «شما الآن در ستاد فرماندهی انقلاب به‌سر می‌برید، قدر خود را بشناسید و به وظایف انقلابی‌تان عمل کنید».

 

وصیتنامهٔ پرشور محمد بیانگر بعد دیگری از شخصیت انقلابی اوست، در این وصیتنامه احترام و احساس قدرشناسی عمیق نسبت به سمبلها و مسئولان سازمان، احساس مسئولیت و عشق به نسل انقلاب، و ایمانی تا مغز استخوان به پیروزی محتوم خلق در رهایی از چنگال خمینی خون‌آشام موج می‌زند.

چهرهٔ او هنگام شنیدن خبر تیرباران خواهران و برادران مجاهد و میلیشیا چنان درهم می‌پیچید که بیانگر اوج نفرتش نسبت به قاتلان این نسل انقلابی بود.

اما لحظاتی بعد محمد را می‌دیدی که با روحیهٔ پرشور و سرزندگی همیشگی می‌گوید: «بچه‌ها ما پیروزیم» و بعد قطعه‌ای از وصیتنامه‌های شهدا را زمزمه می‌کرد و می‌گفت: «ما متکی به چنین نسلی هستیم، پس حتماً پیروزیم…»

نام مجاهد قهرمان محمد مقدم، فرمانده واحدهای ویژه پایگاه اشرف شهیدان اشرف رجوی و سردار کبیر آزادی مجاهد شهید موسی خیابانی که در رکابشان به خاک افتاد، همواره بر تارک افتخارات نسل انقلابی این میهن خواهد درخشید.

یاد مجاهد شهید فرمانده محمدمقدم

گرامی و راه سرخش پر رهرو باد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر