۱۴۰۳ مهر ۱۸, چهارشنبه

یوآو گالانت: پاسخ اسرائیل به ایران مرگبار، دقیق و غافلگیرانه خواهد بود

 یوآو گالانت: پاسخ اسرائیل به ایران مرگبار، دقیق و غافلگیرانه خواهد بود

گلانت گفت حمله به ایران دقیق مرگبار وغافلگیر کننده خواهد بود

«شبکه 12» اسرائیل به نقل از مقامات اسرائیلی: پاسخ اسرائیل به ایران مرگبار خواهد بود حتی اگر به بهای واکنش ایران و اصابت ساختمان‌ها و سایت‌های راهبردی تمام شود.

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل تأکید کرد که واکنش اسرائیل به حمله موشکی بالستیک ایران کشنده، دقیق و غافلگیر‌کننده خواهد بود و ایرانی‌ها نخواهند فهمید که چه اتفاقی و چگونه رخ داده است.

گالانت در جریان بازدید خود از مقر سازمان اطلاعات نظامی، اشاره کرد که حمله ایران به اسرائیل تهاجمی بود، اما هرگز دقیق نبوده است.

وی همچنین افزود که پایگاه‌های هوایی اسرائیل در حمله ایران آسیب ندیده و همه هواپیماهای جنگنده آن به سوی اهداف خود پرواز خواهند کرد.

او در ادامه تهدید کرد که دست‌ اسرائیل به لبنان، سوریه، یمن، عراق و همه جای منطقه می‌رسد و همه جا در خاورمیانه در تیررس آن قرار دارد.

ادامه نبرد علیه حزب‌الله

در همین راستا هرتزی هالیوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل چهارشنبه اعلام کرد که نبرد اسرائیل بی‌وقفه برای نابودی حزب‌الله و «بدون این‌که فرصت تجدید ساختار به آن داده شود» ادامه خواهد یافت.

ارتش اسرائیل همچنین کشته شدن فرمانده حزب‌الله طی درگیری‌های شهرک «مارون الراس» جنوبی را اعلام کرده و از عقب راندن نیروهای الرضوان از مناطق مرزی و انهدام 500 سازه زیربنایی این گروه شبه‌نظامی و از کار انداختن برخی تونل‌های زیرزمینی حزب‌الله در جنوب لبنان خبر داد.

«شبکه 12» اسرائیل نیز به نقل از مقامات اسرائیلی گزارش داد که پاسخ اسرائیل به ایران کشنده خواهد بود حتی اگر به بهای واکنش ایران و اصابت ساختمان‌ها و سایت‌های راهبردی تمام شود.

ادامه حملات هوایی اسرائیل

حملات هوایی و درگیری‌ها در لبنان چهارشنبه هجدهم مهر ادامه داشته است. در آخرین تحولات میدانی، خبرنگار «العربیه» اعلام کرد که حملات هوایی اسرائیل به منطقه ضاحیه جنوبی بیروت ادامه داشته و این منطقه هدف 3 حمله هوایی قرار گرفته است.

جنگنده‌های اسرائیلی همچنین حملاتی به شهرهای «نبی شیت» در بقاع شرقی و «عدلون» و «الخیام» در جنوب لبنان انجام شده و یک حمله نیز به جاده «شبعا» در بقاع آسیب زده است.

پیشتر، خبرنگار «العربیه» در بیروت گزارش داد که در شهر «صفد» در شمال اسرائیل آتش‌سوزی‌هایی بر اثر حملات موشکی از سمت جنوب لبنان رخ داده است.

از دیگر سو، رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که در آخرین حمله گروه حزب‌الله، بیش از 100 موشک به سمت مناطق الجلیل، صفد و طبریا و حتصور شلیک شده است.

به گزارش خبرنگار «العربیه» 2 نفر بر اثر سقوط موشک‌ها بر روی شهرک «کریات شمونا» در شمال اسرائیل کشته شده‌اند.
ارتش اسرائیل نیز اعلام کرد که سکوی پرتاب موشک‌ها به سمت این منطقه را نابود کرده است.

به گفته خبرنگار العربیه در نتیجه شلیک موشک‌ها از لبنان، 8 منزل در شهر کریات شمونا دچار آتش‌سوزی شده است و 6 اسرائیلی نیز بر اثر سقوط موشک‌ها بر روی حیفا زخمی شده‌اند.

در همین حال، ارتش اسرائیل با انجام حملات هوایی علیه روستاهای شقرا، الحوش، عربصالیم، ارتفاعات اقلیم التفاح، شهرک الناقوره در جنوب لبنان به موشک‌های حزب‌الله پاسخ داد. العربیه فارسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر