زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۶ آبان ۲۲, دوشنبه

لحظه به لحظه از زلزله ویرانگر 7.3ریشتری در غرب کشور- تعداد قربانیان زلزله به 328تن رسید

لحظه به لحظه از زلزله ویرانگر 7.3ریشتری در غرب کشور- تعداد قربانیان زلزله به 328تن رسید

افزایش تعداد جانباختگان زمین لرزه غرب کشور 328کشته و 5340 مصدوم، بیشترین تلفات زلزله در سرپل‌ذهاب + تصاویر

زنده

 ساعت0950:
تعداد قربانیان زلزله به 328تن رسید

زلزله هفت و سه دهم ریشتری غرب کشور تلفات و خسارات گسترده‌یی بر جای گذاشته است. بر اساس آمارهایی که منابع حکومتی اعلام کردند تاکنون بیش از 328تن جان خود را تاکنون از دست داده‌اند. گفته می‌شود ۲۴۳نفر فقط در شهرستان سرپل‌ذهاب جان خود را از دست داده‌اند. تعداد مجروحان نیز بیش از 2500نفر اعلام شده است.

بنا‌ به گزارشهای دریافتی یکشنبه شب در بیمارستانی در سرپل‌ذهاب، وضعیت مردم زلزله‌زده و مصیبت دیده، بسیار وخیم بود و اجساد زیادی روی زمین و در راهروها گذاشته شده بود و مردم در خون خود میغلطیدند.
پزشکی قانونی استان کرمانشاه با اعلام صدور 328 جواز دفن تا این لحظه (ساعت 11:40 دقیقه بوقت ایران) برای جان باختن زلزله شب گذشته، تعداد جان باختگان شهرستان‌ها را به تفکیک زیر اعلام کرد:
کرمانشاه 10 نفر

اسلام آباد 22 نفر
کرند 14 نفر
سرپل ذهاب 236 نفر
قصر شیرین 28 نفر
ثلاث 15 نفر
جوانرود 3 نفر


ابراز تأسف دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به وقوع زلزله
آنتونیو گوترز دبیرکل سازمان ملل‌متحد نسبت به‌وقوع زلزله ابراز تأسف کرد. سخنگوی دبیرکل سازمان ملل‌متحد طی اطلاعیه‌یی اعلام کرد:‌ دبیرکل سازمان ملل با فقدان جان و خساراتی که به‌دنبال زلزلةی که در ناحیه مرزی ایران و عراق در یکشنبه شب پیش آمده عمیقاً اندوهگین شده است و خواهان بهبود عاجل مصدومان شده است. دبیرکل سازمان ملل‌متحد برای کمک‌رسانی در صورت لزوم ابراز آمادگی کرده است.

 ساعت0935:

زلزله شب گذشته چهره سرپل‌ذهاب را تغییر داده است
تلفات زمین‌لرزه هفت و سه دهم ریشتری شب گذشته در کرمانشاه به 211کشته و 2504مجروح افزایش یافت. استاندار رژیم در کرمانشاه از افزایش تلفات زلزله غرب به 300نفرخبر داد و گفت:‌ بیشترین تلفات زلزله در سرپل‌ذهاب رخ داده است. به گزارش رسانه‌های حکومتی زلزله یکشنبه شب چهره این شهر را تغییر داده است به‌طوری که می‌توان گفت نیمی از سازه‌های این شهر تخریب شده‌اند. برق این شهر قطع است و در سراسر شهر صدای آمبولانسها به گوش می‌رسد که در حال انتقال مصدومان هستند. مسکن مهر سرپل‌ذهاب بر اثر زلزله به‌شدت آسیب دیده است و افراد بسیاری را در زیر آوارها گیر افتاده‌اند. این در حالی است که هنوز از سرنوشت روستاییان این شهرستان خبری منتشر نشده است.

80روستای کرمانشاه تخریب و غیرقابل سکونت شده‌اند

بنا‌ به گزارشهای منتشر شده تاکنون ۸۰روستای مرزی استان کرمانشاه در شهرستانهای ثلاث باباجانی، قصر شیرین و سرپل‌ذهاب به‌طور کامل تخریب شده و غیرقابل سکونت هستند. به اعتراف کارگزاران رژیم در حال حاضر در شهرستان ثلاث باباجانی وضعیت بسیار وخیم است و خانه‌های مردم به‌صورت کامل نابود شده است. کارگزاران رژیم هم‌چنین اعتراف کردند.

حسین بساطی مدیرعامل تعاونی رژیم در کرمانشاه اعتراف کرد:‌ کمک‌رسانی به حادثه دیدگان بسیار کند پیش می‌رود به‌طوری که اولین محموله چادر و پتو بعد از گذشت بیش از ۱۲ساعت بعد از زلزله تازه شهرستان ثلاث باباجانی رسیده است و تا این محموله‌ها به روستاها برسد مدت زمان زیادی سپری خواهد شد.
وی افزود: حجم کشته‌ها و خرابی‌ها بسیار بالاست. وضعیت مرزنشینان استان به‌گونه‌یی است که آب آشامیدنی هم در دسترس مردم نیست.

 ساعت0930:

تعطیلی پالایشگاه ایلام به‌دنبال وقوع زلزله
خبرگزاری حکومتی ایلنا امروز دوشنبه 22آبان 96 خبر از تعطیلی پالایشگاه ایلام به‌دنبال وقوع زلزله در غرب کشور داد.

کارگران پالایشگاه با تأیید این خبر گفتند ”امروز کلیه خطوط تولیدی تعطیل شده است“.
مدیر عامل رژیم در شرکت ملی گاز نیز با تأیید تعطیلی پالایشگاه مسائل امنیتی را عامل تعطیلی پالایشگاه اعلام کرد.

ساعت 0745:
100پس لرزه در کرمانشاه

گرداننده شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه از وقوع 94پس لرزه از شب گذشته تاکنون خبر داد و گفت: به نظر می‌رسد که زلزله اصلی همان زلزله ۷.۳ریشتری شب گذشته است.

فرهاد فروزی که با خبرگزاری حکومتی ایسنا مصاحبه می‌کرد افزود: اکثر پس لرزه‌ها در همان منطقه ازگله بوده است. وی، تأکید کرد: بزرگترین پس لرزه‌ای که تاکنون داشتیم ۴.۶ریشتر و در ازگله بوده است. 
ساعت 0740:

افزایش تعداد کشته به 210نفر
مدیرکل مدیریت بحران استانداری رژیم در کرمانشاه از افزایش کشته‌های زلزله در این استان به 210نفر خبر داد و آمار زخمیها را هم هزار و 600نفر اعلام کرد.
اثر تاریخی کرمانشاه در اثر زلزله آسیب دیده است
زلزله شب گذشته به آثار و بناهای تاریخی استان خساراتی وارد کرده است.
در اثر زلزله شب گذشته 5اثر تاریخی در 3شهرستان قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و دالاهو آسیب دیده‌اند. 
ساعت 0715:
فرهاد تجری عضو مجلس ارتجاع از قصرشرین: شمار کشته‌های زلزله بیش از آمار رسانه‌هاست


فرهاد تجری عضو مجلس ارتجاع از سرپل‌ذهاب اعتراف کرد تعداد کشته‌شدگان زلزله اخیر در منطقه سرپل‌ذهاب بیشتر از تعدادی است که در رسانه‌های حکومتی اعلام می‌شود. 
وی که با خبرگزاری حکومتی ایلنا مصاحبه می‌کرد گفت: طی تماس‌هایی که خانواده‌ها از این نقاط داشته‌اند بسیاری از اعضای این خانواده‌ها زیر آوار مدفون شده‌اند. این منطقه با محرومیت‌های بسیاری به‌خصوص در بخش درمانی مواجه است و با توجه به این اتفاق، مراکز با کمبودهای بسیاری مواجه هستند. فلاحت‌پیشه عضو دیگر مجلس ارتجاع گفت:‌ تلفات در روستاها بسیار زیاد است. عمق فاجعه بیشتر از آن چیزی است که در خبرها آمده است.


 ساعت0630:

زلزله هفت و سه دهم ریشتری غرب کشور تلفات و خسارات گسترده‌یی بر جای گذاشته است.


بر اساس آمارهایی که منابع حکومتی اعلام کردند تاکنون بیش از 200نفر از مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و ثلاث باباجانی جان باختند و بیش از 1680نفر زخمی شدند. با توجه به‌شدت وقوع زلزله در سرپل‌ذهاب تاکنون بیش از 100نفر تنها در این شهرستان جان باختند. شمار زیادی در روستاهای مناطق زلزله‌زده هم‌چنان در زیر آوار هستند. دهها روستا در مناطق غرب کشور تخریب شدند و خسارات فراوانی به مردم محروم وارد آمده است. تنها بیمارستان سرپل‌ذهاب به‌طور کامل تخریب شده است. این زمین‌لرزه دهها پس لرزه به‌دنبال داشته است. به اعتراف رسانه‌های حکومتی به‌علت کثرت مجروحان زلزله، بیمارستانهای غرب توان پاسخگویی به آنان را ندارند و کمبود آمبولانس برای انتقال مجروحان جدی است.

ساعت ۲۳۲۵
ساختمانی در شهرستان جوانرود کرمانشاه بعد از زلزله امشب
 
ساعت ۲۳۱۵:
به گزارش معاون استانداری کرمانشاه تا کنون بیش از ۳۰ نفر از مردم استان کرمانشاه کشته و ۲۰۰ تن مجروح شدند.
 
 ساعت2255:
مردم در خیابانها چادر زدند:
کاروانسرای تاریخی قصر شیرین بر اثر #زلزله تخریب شد:
بیمارستان طالقانی کرمانشاه:
خسارت زلزله در روستای داریان از توابع پاوه:
ساعت 2215:
زلزله در اسلام آباد غرب:

 خارج شدن مردم ارومیه هنگام زمین لرزه:
 
 ریزش سقف بیمارستان موسوم به خمینی ارومیه پس از وقوع زلزله امشب
 
 روستای دارایی لرستان:
ساعت 2210:
نقشه مسیر زلزله:
 ساعت 2200:
تصویری از خسارت به یک خودرو پس از #زلزله در سر پل ذهاب کرمانشاه.
 
ساعت 2150:
اولین تصاویر از خرابی زلزله در شهرستان سرپل ذهاب، کرمانشاه
 ساعت2145:
مناطق تحت تاثیر زلزله ۷.۲ ریشتری امشب از نگاه گوگل

گوگل مناطق زلزله زده امشب را در یک تصویر به نمایش کشید.
 
ساعت ۲۱۴۰
مدیرکل ستاد مدیریت بحران لرستان رژیم گفت: بر اثر زمین لرزه تا این لحظه 2 نفر در شهرستان کوهدشت مجروح شده اند و به برخی مناطق شهری و روستایی در رومشکان نیز خسارت وارد شده است.
به گزارش سایتهای حکومتی تاکنون ۶۸ مصدوم زلزله غرب ایران به مراکز درمانی کرمانشاه منتقل شدند. 






ساعت ۲۱۳۵
خسارات زلزله در الهیه کرمانشاه
 
ساعت ۲۱۱۵
خسارات زلزله در شهرستان روانسر کرمانشاه
 
بر اثر این زمین لرزه برق در شهرهای پلدختر و کوهدشت و برخی مناطق روستایی شهرستان دلفان در استان لرستان قطع شده و برخی مناطق شهرستان رومشکان نیز خسارت دیده است.
ساعت ۲۱۱۰
فرماندار رژیم در قصرشیرین فرامرز اکبری در گفت وگو با خبرگزاری حکومتی ایرنا اظهار کرد: دو نفر فوتی در شهرستان مرزی قصر شیرین گزارش شده و تعداد زخمی ها در این شهر زیاد است. وی گفت: خسارت وارده به دلیل قطع برق قابل برآورد نیست. 


براساس این گزارش تلفن همراه اول در کرمانشاه مختل شده است. همچنین مردم در خیابان ها هستند . 
در بخشی از شهر برق قطع شده و گزارش اسیب دیدگی در بخش هایی از شهر گزارش شده است. ترافیک شدید در خیابان های شهر دیده می شود. 
بخش هایی از منازل ریزش داشته و برخی خانه های آپارتمانی ترک خورده است.گزارشی از مصدوم و مجروح منتشر نشده و صدای اژیر ماشین های امدادی شنیده میشود.

ساعت ۲۱۰۵
مسدود شدن جاده در گردنه تته مریوان بر اثر ریزش سنگ از کوه
ساعت ۲۱۰۰
مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه رژیم گفت: مرکز زلزله در شهرستانهای ثلاث باباجانی و قصرشیرین گزارش شده است. وی بزرگی زلزله در قصرشیرین و ازگله را هفت و سه دهم ریشتر اعلام کرد.
تا کنون دست کم ۲ کشته و ۱۵ مصدوم به بیمارستانهای کرمانشاه منتقل شده اند.
ساعت ۲۰۵۰
بر اساس گزارش رسانه‌های حکومتی در قصر شیرین 6نفر از هموطنان جان باختند و تعدادی هنوز زیر آوار هستند 

در استانهای کرمانشاه و ایلام بیشترین خسارات وارد شده است 

زمین‌لرزه کرمانشاه که در عمق 11کیلومتری زمین رخ داد، در بسیاری از استانهای کشور احساس شد. 
دیلی میرور انگلستان: زمین‌لرزه کرمانشاه در ترکیه و امارات متحده عربی نیز احساس شده است.

برق شهرهای مهران و ایلام و قسمتی از کرمانشاه به طور كامل قطع شده است. 



ساعت ۲۰۴۰
بر اساس اظهارات فرماندار قصرشیرین تا کنون ۶ نفر در این شهر جان باخته اند. 
مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات رژیم با اشاره به وقوع زلزله ۷.۲ ریشتری اظهار داشت: گزارش اولیه حاکی از این است که برق های کلیه روستاهای اطراف قصرشیرین و کرمانشاه قطع شده است، وی تصریح کرد: سیستم های مخابراتی دچار مشکل شده و برخی روستاها دچار خسارت شده اند.
 ساعت ۲۰۳۰
بنا‌به گزارشهای دریافتی این زمین‌لرزه باعث شده تا برق شهرهای پلدختر و کوهدشت قطع شوند. رئیس سازمان مدیریت بحران رژیم با اشاره به وقوع زلزله در کرمانشاه گفت: تاکنون اعلام‌شده در قصر شیرین تعدادی مجروح زیر آوار هستند.
 
ساعت 21و 48دقیقه شب دوشنبه 21آبان زمین‌لرزه‌یی به قدرت هفت و سه دهم درجه در مقیاس ریشتر حوالی ازگله در استان کرمانشاه را تکان داد.


پس از آن دو پس لرزه به قدت 4و 4و شش درجه در مقیاس ریشتر به‌وقوع پیوست.

بنا‌ به گزارشهای منتشر شده این زمین‌لرزه در همدان، اراک، زنجان، اهواز، ایلام، سنندج، کرمانشاه، تبریز، ارومیه، اردبیل و چند شهر دیگر نیز احساس شده است. زلزله شدید در ایلام مردم را سراسیمه به خیابانها کشاند. در پی وقوع زمین‌لرزه در قصرشیرین برق این شهرستان قطع شد و مردم در خیابانها سرگردان هستند.

برخی خبرها حاکی است زلزله در استانهای مرکزی، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، بوشهر و خوزستان نیز به‌وقوع پیوسته است.

هنوز از تلفات و خسارات وارده گزارشی منتشر نشده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر